Σημάδια αποκλιμάκωσης δείχνει από την Τρίτη, 7 Ιανουαρίου του 2020 η διεθνής αγορά με το Μπρεντ να υποχωρεί κάτω από τα 70 δολάρια το βαρέλι αλλά και το αμερικανικό αργό από τα επίπεδα των 65 δολαρίων.
Ωστόσο σύμφωνα με την εφημερίδα ”ΤΑ ΝΕΑ”, η ελληνική αγορά καυσίμων κινείται στους δικούς της ρυθμούς, με το “γαϊτανάκι” διύλισης ,εμπορίας και λιανικής να έχει προχωρήσει σε ανατιμήσεις της βενζίνης κατά 2 λεπτά το λίτρο σε σχέση με το προηγούμενο έτος και να αναμένεται τις προσεχείς ημέρες νέα αύξηση της τάξεως των 1-2 λεπτών το λίτρο.
Το πρώτο κύμα ανατιμήσεων αποδίδεται στην υποχρεωτική αύξηση του ποσοστού πρόσμειξης βιοαιθανόλης στα καύσιμα κίνησης. Πιο συγκεκριμένα, από την 1η Ιανουαρίου τα διυλιστήρια θα πρέπει να προσθέτουν το συγκεκριμένο “πράσινο” προϊόν σε ποσοστό 3% έναντι 1% στο πλαίσιο κοινοτικής υποχρέωσης για καθαρότερα από ρύπους καύσιμα.
Το κόστος από διυλιστήρια το μετακύλησαν στις τιμές εμπορίας, με αποτέλεσμα και τα πρατήρια με τη σειρά τους να ανεβάσουν τη βενζίνη. Έτσι η μέση λιανική τιμή πώλησης της αμόλυβδης από τα 1,598 ευρώ το λίτρο που ήταν στις 31 Δεκεμβρίου αυξήθηκε στα 1,612 ευρώ στις 3 Ιανουαρίου και έφτασε στα 1,616 ευρώ το λίτρο στις 6 Ιανουαρίου. Δηλαδή η αμόλυβδη ακρίβυνε κατά περίπου 2 λεπτά το λίτρο.
Και ενώ το προαναφερόμενο κύμα των ανατιμήσεων αποδίδεται στο κόστος που επωμίστηκαν οι επιχειρήσεις διύλισης για τη παραγωγή καθαρότερων υγρών καυσίμων , η επιβάρυνση από την εκτόξευση της τιμής του Μπρεντ και του αμερικανικού αργού το διάστημα 3-6 Ιανουαρίου -εξαιτίας των γεγονότων στη Μέση Ανατολή –δεν έχει ακόμη φανεί στις αντλίες. Μόλις χθες οι τιμές των διυλιστηρίων προδιαθέτουν για μικρή αύξηση .