Για τα τυχόν λάθη και τις παραλείψεις που προκάλεσαν την πτώση του μονοκινητήριου αεροσκάφους που κατέπεσε στη θαλάσσια περιοχή του Μάλεμε παρασέρνοντας στο θάνατο δύο επιβαίνοντες, 61 και 66 ετών μίλησε στην ΕΡΤ ο Παντελής Φραγκούλης, εμπειρογνώμονας αεροπορικών ατυχημάτων.
«Ήταν ένας λάθος σχεδιασμός. Τα αεροπλάνα αυτά πετούν μόνο κατά τη διάρκεια της ημέρας. Όταν το αεροπλάνο έφτασε στα Χανιά, ήταν ήδη νύχτα. Συνεπώς, είναι ένας κακός σχεδιασμός αυτής της πτήσης» ανέφερε στην εκπομπή «Συνδέσεις» ο κ. Φραγκούλης.
Και όπως εξήγησε στους δημοσιογράφους Χριστίνα Βίδου και Κώστα Παπαχλιμίντζο, «αυτά τα αεροπλάνα είναι ελαφρά. Ο χειριστής τους πρέπει να έχει άδεια χειριστού υπερελαφρών αεροπλάνων. Και βασικό είναι όταν πετούν πάνω από θάλασσα και οι δύο χειριστές πρέπει να φορούν σε όλη τη διάρκεια της πτήσης ατομικό σωσίβιο».
Μιλώντας για τη μοιραία πτήση που στοίχισε τη ζωή στους δύο επιβαίνοντες τόνισε ότι δεν γνωρίζει εάν όλα αυτά τα μέτρα τηρήθηκαν προκειμένου αυτή η πτήση να τερματιστεί ασφαλώς.
Αναφορικά για το πώς πήρε ο πιλότος άδεια να πετάξει ενώ δεν έπρεπε ο κ. Φραγκούλης επισήμανε ότι όλα τα αεροσκάφη υποβάλλουν σχέδιο πτήσεως και η ευθύνη ανήκει στους χειριστές που έχουν άδεια χειριστού υπερελαφρών αεροπλάνων. Η ΕΡΤ και η δημοσιογράφος Ευτυχία Πενταράκη βρέθηκε στο σημείο της τραγωδίας όπου τα θαλάσσια ρεύματα έχουν βγάλει στην ακτή το μικρό αεροσκάφος.
Λάθος ο χειρισμός του χειριστή
«Ήταν λάθος ο χειρισμός από τον χειριστή και από τον συνεπιβάτη να φύγουνε και να μην καθορίσουν την ώρα προσγείωσης»συμπλήρωσε αναφερόμενος για την πτήση των 2,5 ωρών με προορισμό στα Χανιά.
«Δεν ξέρω εάν αυτός ο χειριστής είχε εμπειρία να πετάξει και νύχτα. Δεν πετούν αυτά τα αεροπλάνα. Απαγορεύεται», είπε προσθέτοντας ότι το μονοκινητήριο αεροπλάνο με το οποίο πετούσαν οι δύο άνδρες δεν είχε φώτα προσγείωσης.
Ερωτηθείς για το τι συνέβη και κατέπεσε στη θάλασσα αφού είχε περάσει νωρίτερα πάνω από το αεροδρόμιο του Μάλεμε ενώ τον περίμεναν εκεί και δικοί του άνθρωποι υποστήριξε ότι από όσα έχουν γίνει γνωστά φαίνεται μια προχειρότητα στο σχέδιο πτήσης.
«Όλοι οι χειριστές οι οποίοι ασχολούνται με την ιδιωτική πτήση, με τη χαρά της πτήσης, να λαμβάνουν πιο σοβαρά την πτήση όταν κρίνεται η ζωή τους και η ζωή των άλλων» ανέφερε ο κ. Φραγκούλης.
«Αυτά τα αεροπλάνα δεν έχουν όργανα για να πετάνε νύχτα. Έτσι, με μία στροφή που έκανε για να βρει το αεροδρόμιο του Μάλεμε, μέσα από τη θάλασσα, το πιο πιθανό είναι να μην είχε κάποιο σημείο αναφοράς γι’ αυτό και το αεροπλάνο βρέθηκε και ανάποδα μες στη θάλασσα» υποστήριξε ο κ. Φραγκούλης.