Εμπειρογνώμονας για την τραγωδία: Λάθος ο σχεδιασμός της πτήσης – Το αεροπλάνο αυτό πετάει μόνο ημέρα

Για τα τυχόν λάθη και τις παραλείψεις που προκάλεσαν την πτώση του μονοκινητήριου αεροσκάφους που κατέπεσε στη θαλάσσια περιοχή του Μάλεμε παρασέρνοντας στο θάνατο δύο επιβαίνοντες, 61 και 66 ετών μίλησε στην ΕΡΤ ο Παντελής Φραγκούλης, εμπειρογνώμονας αεροπορικών ατυχημάτων.

«Ήταν ένας λάθος σχεδιασμός. Τα αεροπλάνα αυτά πετούν μόνο κατά τη διάρκεια της ημέρας. Όταν το αεροπλάνο έφτασε στα Χανιά, ήταν ήδη νύχτα. Συνεπώς, είναι ένας κακός σχεδιασμός αυτής της πτήσης» ανέφερε στην εκπομπή «Συνδέσεις» ο κ. Φραγκούλης.

Και όπως εξήγησε στους δημοσιογράφους Χριστίνα Βίδου και Κώστα Παπαχλιμίντζο, «αυτά τα αεροπλάνα είναι ελαφρά. Ο χειριστής τους πρέπει να έχει άδεια χειριστού υπερελαφρών αεροπλάνων. Και βασικό είναι όταν πετούν πάνω από θάλασσα και οι δύο χειριστές πρέπει να φορούν σε όλη τη διάρκεια της πτήσης ατομικό σωσίβιο».

Μιλώντας για τη μοιραία πτήση που στοίχισε τη ζωή στους δύο επιβαίνοντες τόνισε ότι δεν γνωρίζει εάν όλα αυτά τα μέτρα τηρήθηκαν προκειμένου αυτή η πτήση να τερματιστεί ασφαλώς.

Αναφορικά για το πώς πήρε ο πιλότος άδεια να πετάξει ενώ δεν έπρεπε ο κ. Φραγκούλης επισήμανε ότι όλα τα αεροσκάφη υποβάλλουν σχέδιο πτήσεως και η ευθύνη ανήκει στους χειριστές που έχουν άδεια χειριστού υπερελαφρών αεροπλάνων. Η ΕΡΤ και η δημοσιογράφος Ευτυχία Πενταράκη βρέθηκε στο σημείο της τραγωδίας όπου τα θαλάσσια ρεύματα έχουν βγάλει στην ακτή το μικρό αεροσκάφος.

Λάθος ο χειρισμός του χειριστή

«Ήταν λάθος ο χειρισμός από τον χειριστή και από τον συνεπιβάτη να φύγουνε και να μην καθορίσουν την ώρα προσγείωσης»συμπλήρωσε αναφερόμενος για την πτήση των 2,5 ωρών με προορισμό στα Χανιά.

«Δεν ξέρω εάν αυτός ο χειριστής είχε εμπειρία να πετάξει και νύχτα. Δεν πετούν αυτά τα αεροπλάνα. Απαγορεύεται», είπε προσθέτοντας ότι το μονοκινητήριο αεροπλάνο με το οποίο πετούσαν οι δύο άνδρες δεν είχε φώτα προσγείωσης.

Ερωτηθείς για το τι συνέβη και κατέπεσε στη θάλασσα αφού είχε περάσει νωρίτερα πάνω από το αεροδρόμιο του Μάλεμε ενώ τον περίμεναν εκεί και δικοί του άνθρωποι υποστήριξε ότι από όσα έχουν γίνει γνωστά φαίνεται μια προχειρότητα στο σχέδιο πτήσης.

«Όλοι οι χειριστές οι οποίοι ασχολούνται με την ιδιωτική πτήση, με τη χαρά της πτήσης, να λαμβάνουν πιο σοβαρά την πτήση όταν κρίνεται η ζωή τους και η ζωή των άλλων» ανέφερε ο κ. Φραγκούλης.

«Αυτά τα αεροπλάνα δεν έχουν όργανα για να πετάνε νύχτα. Έτσι, με μία στροφή που έκανε για να βρει το αεροδρόμιο του Μάλεμε, μέσα από τη θάλασσα, το πιο πιθανό είναι να μην είχε κάποιο σημείο αναφοράς γι’ αυτό και το αεροπλάνο βρέθηκε και ανάποδα μες στη θάλασσα» υποστήριξε ο κ. Φραγκούλης.

Εκτέλεση Ζαμπούνη: «Γνωρίζουν πάρα πολύ καλά ότι όποιος μιλήσει τελειώνει»
16 Ιανουαρίου, 2024
Χειροπέδες σε άνδρες που μετέφεραν σε βαλίτσες εξοπλισμό κατάρτισης πλαστών εγγράφων
22 Νοεμβρίου, 2024
Παπαστεργίου: Ακόμη δεν έχει γίνει κατανοητή η ίδια η κυβερνοασφάλεια ως οντότητα, ως λειτουργία, ως αναγκαιότητα
22 Νοεμβρίου, 2024
Ελεύθερη η Ειρήνη Μουρτζούκου έως τις 28 Νοεμβρίου – Τι ζήτησε από το δικαστήριο
22 Νοεμβρίου, 2024
Νέο Ηράκλειο: Μάθημα σε σχολεία ερείπιο – Καταρρέουν σοβάδες, κινδυνεύουν μαθητές
22 Νοεμβρίου, 2024
Ακρίβεια: Αυξάνονται αντί να μειώνονται οι τιμές στα ράφια των σουπερμάρκετ παρά το ταμπελάκι μείωσης της τιμής
22 Νοεμβρίου, 2024
ΕΞΩΣΤΡΕΦΕΙΑ | EXTROVERSION: Το Moxy Art Affair υποδέχεται έργα υπό την επιμέλεια της εικαστικής ομάδας ‘’Ξύλινος Ιππέας’’
22 Νοεμβρίου, 2024
Συνάντηση Κ. Μητσοτάκη με τους κατοίκους της πολυκατοικίας των Αμπελοκήπων – Πλήρης αποκατάσταση των ζημιών με κρατική αρωγή
22 Νοεμβρίου, 2024
Μήνυση από 55χρονο κατά γιατρών της Θεσσαλονίκης – Τον χειρούργησαν για σκωληκοειδίτιδα και ένα χρόνο μετά του είπαν πως έχει καρκίνο
22 Νοεμβρίου, 2024
Λονδίνο: Εκκένωση τερματικού σταθμού στο αεροδρόμιο Gatwick – «Περιστατικό ασφαλείας» υπό διερεύνηση
22 Νοεμβρίου, 2024
Το “2ο Growthfund Summit” στις 4 Δεκεμβρίου 2024 στο Ζάππειο Μέγαρο
22 Νοεμβρίου, 2024