Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Εν αναμονή της δέσμης μέτρων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για το Κλίμα

Τις εξελίξεις στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) αναφορικά με τη διαμορφούμενη περιβαλλοντική της ατζέντα και, συγκεκριμένα, τις πρωτοβουλίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που συνδέονται με την Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία (EU Green Deal), οι οποίες αναμένεται να ανακοινωθούν στις 14 Ιουλίου, παρακολουθεί στενά η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ).

Όπως σημειώνει, αναγνωρίζοντας τις προκλήσεις της κλιματικής αλλαγής και της τεχνολογικής προόδου, η ΕΕΕ, αντιπροσωπεύοντας θεσμικά το 58% της ευρωπαϊκής ναυτιλίας, συμμετείχε ενεργά με ουσιαστικές παρεμβάσεις της στις δημόσιες διαβουλεύσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, παρέχοντας την τεχνογνωσία και την εμπειρία της για την επόμενη μέρα της ναυτιλίας και συνέβαλε καθοριστικά στη διαμόρφωση των απόψεων και θέσεων της ναυτιλιακής βιομηχανίας στις σχετικές συζητήσεις.

Εκπροσωπώντας έναν από τους ασφαλέστερους, νεότερους και τεχνολογικά πιο εξελιγμένους στόλους στον κόσμο, η ΕΕΕ δηλώνει σταθερά προσηλωμένη στην προστασία του περιβάλλοντος και στην απεξάρτηση της ναυτιλίας από τον άνθρακα. Προς τον σκοπό αυτόν, προωθεί φιλόδοξες αλλά και ταυτόχρονα εφικτές λύσεις, οι οποίες, όπως επισημαίνει, όχι μόνο εγγυώνται την ουσιαστική βελτίωση του αποτυπώματος άνθρακα της βιομηχανίας, αλλά εξασφαλίζουν και τη μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα του στρατηγικού αυτού τομέα με τα πολλαπλά οφέλη του για την ΕΕ και τους πολίτες της.

«Διασφαλίζουμε ότι η ναυτιλία συνεχίζει να είναι μεταξύ των πρωταγωνιστών στην καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής και είμαστε έτοιμοι να συνεισφέρουμε εποικοδομητικά προς τον σκοπό αυτό στο πλαίσιο της επικείμενης ανακοίνωσης της δέσμης μέτρων για το κλίμα “Fit for 55” από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή» δήλωσε ο πρόεδρος της EEE, Θεόδωρος Βενιάμης. «Πρέπει, όμως, να είμαστε ρεαλιστές. Οι πλοιοκτήτες δεν ελέγχουν την βιομηχανία της κατασκευής πλοίων και ναυτικών μηχανών ούτε την παραγωγή ναυτιλιακών καυσίμων. Επιπλέον, αυτοί που ελέγχουν την εμπορική λειτουργία των πλοίων συμπεριλαμβανομένης της αγοράς του καυσίμου είναι κατά κανόνα, οι ναυλωτές και όχι οι πλοιοκτήτες. Ως εκ τούτου, οι ναυλωτές είναι αυτοί που επηρεάζουν καθοριστικά το αποτύπωμα άνθρακα των πλοίων. Είναι, λοιπόν, εξαιρετικά σημαντικό οι ιθύνοντες να αναγνωρίσουν ποια είναι η ευθύνη του καθενός εκ των διαφόρων εμπλεκομένων μερών σε ό,τι αφορά την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας και να προβλέψουν σχετικές νομοθετικές ρυθμίσεις» ανέφερε ο πρόεδρος της ΕΕΕ.

«Ελπίζουμε ειλικρινά ότι οι επικείμενες πρωτοβουλίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής δεν θα υπονομεύσουν την παγκόσμια ανταγωνιστικότητα και βιωσιμότητα της ευρωπαϊκής ναυτιλιακής βιομηχανίας που ελέγχει το 40% του παγκόσμιου ποντοπόρου στόλου», δήλωσε ο πρόεδρος της EEE, Θεόδωρος Βενιάμης.

Σε κάθε περίπτωση, δεδομένου ότι εντός της τρέχουσας δεκαετίας δεν αναμένεται να είναι διαθέσιμα μη ορυκτά καύσιμα σε επαρκείς ποσότητες, απαιτούνται, σύμφωνα με τους Έλληνες εφοπλιστές, τεράστιες προσπάθειες Έρευνας και Ανάπτυξης νέων καυσίμων και τεχνολογιών, στις οποίες η διεθνής ναυτιλιακή βιομηχανία έχει δηλώσει δημοσίως την προθυμία της να συνεισφέρει, αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να υλοποιήσει μόνη της.

Η ΕΕΕ υπογραμμίζει επίσης πως «η ποντοπόρος ναυτιλία ως διεθνής βιομηχανία, αποτελούμενη από μεγάλο αριθμό ιδιωτικών, μικρομεσαίων εταιρειών, που δραστηριοποιούνται διαρκώς στις μεταφορές φορτίων μεταξύ τρίτων χωρών, σε πολλές διαφορετικές δικαιοδοσίες, απαιτεί διεθνείς λύσεις. Η Ευρωπαϊκή Ένωση ατυχώς προτίμησε να αναλάβει περιφερειακές νομοθετικές πρωτοβουλίες, αντί να επιδιώξει τους θεμιτούς στόχους της στα διεθνή fora».

«Ελπίζουμε ειλικρινά ότι οι επικείμενες πρωτοβουλίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής δεν θα υπονομεύσουν την παγκόσμια ανταγωνιστικότητα και βιωσιμότητα της ευρωπαϊκής ναυτιλιακής βιομηχανίας που ελέγχει το 40% του παγκόσμιου ποντοπόρου στόλου» τόνισε ο κ. Βενιάμης.

Εκτέλεση Ζαμπούνη: «Γνωρίζουν πάρα πολύ καλά ότι όποιος μιλήσει τελειώνει»
16 Ιανουαρίου, 2024
Πάτρα: Συγκινεί ο γιατρός για τη μικρή Ελένη που νίκησε τον θάνατο
6 Φεβρουαρίου, 2025
Τι απαντά το Μαξίμου στο αίτημα για προανακριτική
6 Φεβρουαρίου, 2025
Λέκκας για Σαντορίνη: «Εκτονώνεται η ενέργεια και μειώνεται η πιθανότητα μεγάλου σεισμού»
6 Φεβρουαρίου, 2025
ΣΥΡΙΖΑ: Η κοινωνία απαιτεί άμεση πρόταση μομφής στον κ. Μητσοτάκη
5 Φεβρουαρίου, 2025
Η ΝΔ λέει «ναι» στην πρόταση προανακριτικής του ΠΑΣΟΚ για τα Τέμπη με 5 επισημάνσεις
5 Φεβρουαρίου, 2025
Αρβανίτης: Η Ομάδα των Σοσιαλιστών δεν στήριξε το αίτημα της LEFT – Ελπίζουμε στην επόμενη
5 Φεβρουαρίου, 2025
Τέμπη: Κατατέθηκε η πρόταση του ΠΑΣΟΚ για σύσταση προανακριτικής σχετικά με τις ευθύνες Τριαντόπουλου
5 Φεβρουαρίου, 2025
Θανατηφόρο τροχαίο στο Ν. Ψυχικό: Μαρτυρίες από τη στιγμή που η 88χρονη έχασε τον έλεγχο του ΙΧ
5 Φεβρουαρίου, 2025
Τουρκία: «Θρίλερ» με την υγεία του Μπαχτσελί – Πληροφορίες ότι νοσηλεύεται με καρδιολογικό πρόβλημα
5 Φεβρουαρίου, 2025
«Δεν σταμάτησε να δει αν ζούμε, σηκώθηκα, αν και μου έλειπε το πόδι μου» – Η μαρτυρία του 25χρονου που παρασύρθηκε στην Κρήτη
5 Φεβρουαρίου, 2025