Επιστρέφει από αύριο Δευτέρα 25 Οκτωβρίου, ο δακτύλιος στο κέντρο της Αθήνας – Όλα όσα πρέπει να γνωρίζουν οι οδηγοί – Πώς και πότε θα μπορούν να κυκλοφορήσουν
Από αύριο Δευτέρα, 25 Οκτωβρίου 2021 μέχρι και την Παρασκευή, 22 Ιουλίου 2022, επαναλειτουργεί ο «Μικρός Δακτύλιος» στο κέντρο της Αθήνας, ενώ όπως έγινε γνωστό την Πέμπτη 21 Οκτωβρίου, οι άδειες για την κυκλοφορία εντός του Δακτυλίου, θα δίνονται μέσα από ειδική online εφαρμογή, που θα βρίσκεται στο gov.gr.
Η σχετική εφαρμογή θα είναι διαθέσιμη πριν τη Δευτέρα, όπως διευκρίνισε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Περρακάκης.
Το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη μέσα από μια σειρά ερωταπαντήσεων επιχειρεί να λύσει απορίες πολιτών σχετικά με την εφαρμογή του νέου μέτρου. Αναλυτικά:
Ο «καθαρός» δακτύλιος σε 12 ερωτήσεις:
Πότε;
Από τη Δευτέρα 25 Οκτωβρίου 2021 (και έως και 22 Ιουλίου 2022) θα εφαρμόζεται δακτύλιος στην Αθήνα.
Ποιες ώρες;
Οι ώρες και ημέρες εφαρμογής του δακτυλίου είναι:
Δευτέρα-Πέμπτη: 07.00-20.00
Παρασκευή: 07.00-15.00
Ποιος είναι ο δακτύλιος;
Ως δακτύλιος ορίζεται η περιοχή που σχηματίζουν οι λεωφόροι και οδοί: «Λ. Αλεξάνδρας – Ζαχάρωφ – Λ. Μεσογείων – Φειδιππίδου – Μιχαλακοπούλου – Σπύρου Μερκούρη – Βρυάξιδος – Υμηττού – Ηλ. Ηλιού – Ανδρ. Φραντζή – Λ. Ανδρ. Συγγρού – Χαμοστέρνας – Πειραιώς – Ιερά Οδός – Λ. Κωνσταντινουπόλεως – Αχιλλέως – Πλατεία Καραϊσκάκη – Καρόλου – Μάρνη-28ης Οκτωβρίου (Πατησίων) – Λ. Αλεξάνδρας».
Πώς κυκλοφορούν τα οχήματα;
Η κυκλοφορία θα γίνεται καθημερινά για όλα τα ΙΧ με το σύστημα «μονά-ζυγά». Δηλαδή: Τις άρτιες (ζυγές) ημερομηνίες κυκλοφορούν τα ΙΧ και τα φορτηγά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης με μέγιστη αποδεκτή μάζα φορτωμένου οχήματος (ΜΑΜΦΟ) μέχρι 2.200 χιλιάδων χιλιογράμμων, που ο αριθμός κυκλοφορίας τους τελειώνει σε 0, 2, 4, 6 και 8 (δηλαδή σε ζυγό αριθμό) και τις περιττές (μονές) ημερομηνίες κυκλοφορούν αντιστοίχως τα ίδιου τυπου οχήματα, που ο αριθμός κυκλοφορίας τους τελειώνει σε 1, 3, 5, 7 και 9 (δηλαδή σε μονό αριθμό).
Ποιες εξαιρέσεις υπάρχουν από το δακτύλιο;
Στην Κοινή Υπουργική Απόφαση Αριθμ. οικ-289738/Φ.911/2021 ΦΕΚ 4860/Β/20-10-2021 προβλέπονται με λεπτομέρεια οι εξαιρέσεις από το μέτρο. Παρακάτω γίνεται μια συνοπτική περιγραφή για τις βασικότερες από αυτές.
Αν ανήκουμε στις εξαιρέσεις πως παίρνουμε άδεια δακτυλίου;
Οι άδειες δακτυλίου χορηγούνται με τους εξής τρόπους ανάλογα την κατηγορία των εξαιρέσεων:
Α) για τα «καθαρά» ΙΧ θα χορηγείται Ειδικό Σήμα Κυκλοφορίας Οχήματος στο Δακτύλιο το οποίο θα εκδίδεται μέσω ηλεκτρονικής εφαρμογής της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr).
Β) για τα αυτοκίνητα των μόνιμων κατοίκων του Δήμου Αθηναίων, που περικλείεται από τα όρια του δακτυλίου, θα χορηγείται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Δήμου Αθηναίων είτε μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας
ψηφιακών υπηρεσιών είτε στα γραφεία της Δημοτικής Αστυνομίας κατόπιν ραντεβού, ειδική κάρτα εισόδου-εξόδου.
Γ) για τις λοιπές εξαιρέσεις θα χορηγούνται άδειες κυκλοφορίας από τη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής. Οι άδειες κυκλοφορίας στον δακτύλιο χορηγούνται μετά από αίτηση των δικαιούμενων προς τη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής, στην οποία υποβάλλονται και τυχόν αιτήματα ενδιαφερόμενων για χορήγηση ιδίων αδειών πέραν των προβλεπόμενων στην παρούσα, οι οποίες ικανοποιούνται ύστερα από σχετική έγκριση του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη.
Για το χρονικό διάστημα που μεσολαβεί μέχρι την έκδοση των αδειών διέλευσης από τη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής και των ειδικών καρτών εισόδου- εξόδου για τους μόνιμους κατοίκους από τον Δήμο Αθηναίων θα ισχύσουν μεταβατικά μέτρα. Έτσι, για διάστημα έως 26.11.2021 από την έναρξη ισχύος του δακτυλίου θα ισχύουν οι παλιές άδειες.
Ποια ΙΧ θα μπορούν να κινούνται ελεύθερα στο δακτύλιο;
ΕΛΕΥΘΕΡΑ στο δακτύλιο κινούνται:
– Τα αυτοκίνητα EURO 6 εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 120 g/km.
– όλα τα ηλεκτρικά, υβριδικά, φυσικού αερίου εκ κατασκευής και υγραερίου εκ κατασκευής οχήματα.
Πως θα πιστοποιήσω την ελεύθερη κίνηση των καθαρών» ΙΧ;
– Το Ειδικό Σήμα Κυκλοφορίας Οχήματος στο Δακτύλιο για τα «καθαρά» ΙΧ θα εκδίδεται (είτε σε ηλεκτρονική μορφή, είτε σε έντυπη) μέσω ηλεκτρονικής εφαρμογής της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης στο https://daktylios.gov.gr .
– Για τη χορήγηση του ειδικού σήματος απαιτείται πρόσβαση του αιτούντος/χρήστη στην ηλεκτρονική εφαρμογή και προηγούμενη αυθεντικοποίησή του με τη χρήση των κωδικών – διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).
– Η ηλεκτρονική αίτηση επέχει θέση υπεύθυνης δήλωσης. Η χρήση της εφαρμογής επιτρέπεται μόνον από πιστοποιημένους χρήστες, γεγονός που διασφαλίζεται από την εισαγωγή του αριθμού Αναγνώρισης (αριθμός πινακίδων κυκλοφορίας) του οχήματος και του αριθμού φορολογικού Μητρώου (Α.Φ.Μ.) του κύριου ή/και κατόχου του οχήματος.
– Παράλληλα, θα λειτουργεί ο λογαριασμός email [email protected] στο οποίο οι πολίτες θα μπορούν να υποβάλλουν τα ερωτήματά τους.
Οι μόνιμοι κάτοικοι πως θα κινούνται;
– Εξαιρούνται του δακτυλίου τα αυτοκίνητα μονίμων κατοίκων της περιοχής που περικλείεται από τα όρια του δακτυλίου. Οι δικαιούχοι θα πρέπει να εφοδιαστούν με ειδική κάρτα εισόδου-εξόδου.
– Η ειδική κάρτα χορηγείται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Δήμου Αθηναίων. Τα αυτοκίνητα αυτά για την έξοδό τους από τον δακτύλιο και την είσοδό τους σε αυτόν, θα κινούνται μόνο μέσα σε προκαθορισμένη ζώνη του δακτυλίου, αναλόγως του τόπου κατοικίας του κατόχου, χρησιμοποιώντας τη συντομότερη διαδρομή από και προς την κατοικία του ιδιοκτήτη.
– Οι ειδικές αυτές κάρτες θα αναγράφουν τη συγκεκριμένη ζώνη κυκλοφορίας που αντιστοιχούν καθώς επίσης και το ονοματεπώνυμο, τη διεύθυνση κατοικίας του κατόχου, και τον αριθμό κυκλοφορίας του
αυτοκινήτου.
– Οι ειδικές κάρτες θα χορηγούνται είτε μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας ψηφιακών υπηρεσιών του Δήμου Αθηναίων https://eservices.cityofathens.gr/ είτε στα γραφεία της Δημοτικής Αστυνομίας (Αγίου Κωνσταντίνου 14) κατόπιν ραντεβού.
Με τα ταξί τι γίνεται;
Τα ταξί κινούνται ελεύθερα στο δακτύλιο
Υπάρχουν άλλες ειδικές κατηγορίες που εξαιρούνται του δακτυλίου;
– Αυτοκίνητα Κρατικών Υπηρεσιών, Ο.Τ.Α, Οργανισμών ή επιχειρήσεων κοινής ωφέλειας με ειδικούς αριθμούς κυκλοφορίας ή με εμφανή σήματα των Υπηρεσιών αυτών.
– Το αυτοκίνητο του επικεφαλής κάθε ξένης αποστολής, καθώς και τα αυτοκίνητα των Προξένων, εφ’ όσον αυτοί εκπροσωπούν τη χώρα τους στην Ελλάδα.
– Αυτοκίνητα με ξένες πινακίδες Ελλήνων του εξωτερικού και ξένων επισκεπτών της χώρας για τις πρώτες σαράντα (40) ημέρες της παραμονής τους στην Ελλάδα. Η υπαγωγή των εν λόγω αυτοκινήτων στις ρυθμίσεις γίνεται με βάση το τελευταίο αριθμητικό ψηφίο του αριθμού κυκλοφορίας τους.
– Αυτοκίνητα μισθωμένα από ξένους επισκέπτες της χώρας και Έλληνες μόνιμους κατοίκους του εξωτερικού για το ίδιο χρονικό διάστημα, τα οποία δύνανται να μεταφέρονται με μέριμνα της επιχείρησης στον τόπο παράδοσης ή παραλαβής (αεροδρόμια, λιμάνια, ξενοδοχεία κ.λπ.) υπό την προϋπόθεση ότι θα υπάρχει στο αυτοκίνητο αντίγραφο του αντίστοιχου μισθωτηρίου συμβολαίου.
– Αυτοκίνητα ιατρών, τα οποία φέρουν το ειδικό σήμα του οικείου Ιατρικού Συλλόγου με μόνο επιβάτη τον ίδιο, όπως θα αποδεικνύεται από την ιατρική ταυτότητα, για εξυπηρέτηση επειγόντων περιστατικών.
– Αυτοκίνητα αναπήρων πολέμου, τα οποία φέρουν ειδικές κρατικές πινακίδες κυκλοφορίας, εφ’ όσον οδηγούνται από τους ίδιους τους ανάπηρους ή τους μεταφέρουν.
– Επιβατηγά αυτοκίνητα, τα οποία είναι ειδικά διασκευασμένα ή αυτόματα για τη μεταφορά πολιτικών αναπήρων εφ’ όσον οδηγούνται από τους ίδιους τους ανάπηρους ή τους μεταφέρουν, με την προϋπόθεση ότι ο ανάπηρος θα είναι εφοδιασμένος με σχετική βεβαίωση των αρμόδιων Διευθύνσεων των Ο.Τ.Α. της χώρας, στην οποία θα αναφέρεται ο αριθμός κυκλοφορίας του αυτοκινήτου.
– Αυτοκίνητα που μεταφέρουν ασθενείς που χρειάζονται συχνή θεραπεία (όπως νεφροπαθείς, καρκινοπαθείς, άτομα με πολιομυελίτιδα ή άτομα με αναπηρία), εφ’ όσον μεταφέρουν τα ανωτέρω άτομα, με την προϋπόθεση ότι οι ασθενείς θα έχουν εφοδιαστεί με σχετική βεβαίωση των αρμοδίων Διευθύνσεων των Περιφερειών της χώρας. Η βεβαίωση θα χορηγείται στους ενδιαφερόμενους από τις αρμόδιες Διευθύνσεις Κοινωνικής Πρόνοιας των Περιφερειών, κατόπιν ανάλογης βεβαίωσης του Νοσηλευτικού Ιδρύματος στο οποίο υποβάλλεται σε θεραπεία ο ασθενής και όπου θα αναγράφεται η διάρκεια και η συχνότητα της απαιτούμενης θεραπείας, και ο αριθμός κυκλοφορίας του αυτοκινήτου.
– Αυτοκίνητα μεταφοράς φαρμάκων, ή αγγειοκαρδιοχειρουργικών υλικών, ή υλικών οστεοσυνθέσεως, ή ανταλλακτικών τεχνητών νεφρών, ή βιολογικών υγρών ασθενών, με μόνιμα εμφανή σήματα της επιχείρησης και εφ’ όσον μεταφέρουν τα πιο πάνω υλικά. Η παραπάνω χρήση πρέπει να αποδεικνύεται από σχετική ένδειξη στην άδεια κυκλοφορίας του οχήματος.
Με τα φορτηγά τι γίνεται;
Εξαιρούνται του δακτυλίου:
– Φορτηγά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης με αποδεκτή μάζα φορτωμένου οχήματος (ΜΑΜΦΟ) άνω των 2.200 χιλιάδων χιλιογράμμων,
– Φορτηγά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης (με μέγιστη αποδεκτή μάζα φορτωμένου οχήματος (ΜΑΜΦΟ) μέχρι 2.200 χιλιάδων χιλιογράμμων), εφ’ όσον μεταφέρουν τρόφιμα ή ποτά, είδη για νοσοκομεία ή κάνουν διανομή τύπου.
– Φορτηγά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης με μέγιστη αποδεκτή μάζα φορτωμένου οχήματος (ΜΑΜΦΟ) μέχρι 2.200 χιλιάδων χιλιόγραμμων, των οποίων οι ιδιοκτήτες κατέχουν άδεια πωλητή υπαίθριου εμπορίου (περιλαμβάνονται όσοι δραστηριοποιούνται στο στάσιμο και στο πλανόδιο εμπόριο) σε περιοχές εντός του δακτυλίου.
Η άδεια επαγγελματία πωλητή, αποτελεί συνοδευτικό έγγραφο μεταφοράς, βάσει του οποίου αποδεικνύεται η περιοχή άσκησης εμπορίου. Η ανωτέρω άδεια θα βρίσκεται επί του οχήματος, θεωρημένη και σε ισχύ και θα επιδεικνύεται σε περίπτωση καθοδόν ελέγχου.
Άνοιξε η πλατφόρμα daktylios.gov.gr για τις ψηφιακές άδειες – Πώς θα κάνετε την αίτηση
Ψηφιακά, μέσω του daktylios.gov.gr, μπορούν οι πολίτες να εκδίδουν το ειδικό σήμα για την ελεύθερη κυκλοφορία στον Δακτύλιο της Αθήνας για τα φιλικά προς το περιβάλλον οχήματα, σύμφωνα με τα κριτήρια του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Η νέα υπηρεσία που σχεδίασαν τα υπουργεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Υποδομών και Μεταφορών και υλοποίησε το Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας (ΕΔΥΤΕ ΑΕ – GRNET), εποπτευόμενος φορέας του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, αποσκοπεί στη διευκόλυνση των οδηγών και την διασφάλιση της γνησιότητας των σχετικών αδειών. Έτσι, τα νέα ειδικά σήματα εκδίδονται ψηφιακά, γρήγορα, εύκολα και με απόλυτη διαφάνεια.
Σύμφωνα με την υπ’ αρ. οικ-289738/Φ.911 Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ B’ 4860/20-10-2021), οι κατηγορίες των οχημάτων που εξαιρούνται από την εκ περιτροπής κυκλοφορία των αυτοκινήτων εντός του μικρού δακτυλίου (μονά-ζυγά) και για τις οποίες εκδίδεται το ειδικό σήμα είναι οι εξής:
- ηλεκτρικά
- εκ κατασκευής φυσικού αερίου ή υγραερίου
- υβριδικά
- κατηγορίας Euro 6 που εκπέμπουν κάτω από 120 gr CO2.
Η λειτουργία της υπηρεσίας είναι ιδιαίτερα απλή και φιλική προς τον πολίτη. Αρχικά, ο ενδιαφερόμενος αυθεντικοποιείται στην πλατφόρμα με τους κωδικούς του στο Taxisnet και στη συνέχεια υποβάλλει αίτηση για την έκδοση του ειδικού σήματος, αφού δηλώσει τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος και τον ΑΦΜ του ιδιοκτήτη. Τα στοιχεία του οχήματος αντλούνται από τα μητρώα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Ο έλεγχος για το αν το όχημα υπάγεται σε κάποια από τις παραπάνω κατηγορίες γίνεται αυτόματα και, εφόσον διαπιστωθεί ότι το όχημα πληροί τις προδιαγραφές, το ειδικό σήμα εκδίδεται επιτόπου σε μορφή pdf. Τέλος, ο ενδιαφερόμενος οφείλει είτε να το εκτυπώσει, είτε να το αποθηκεύσει στο κινητό του τηλέφωνο, ώστε να το επιδεικνύει σε κάθε σχετικό έλεγχο της Τροχαίας. Όπως όλα τα ηλεκτρονικά έγγραφα που εκδίδονται από το gov.gr, το ειδικό σήμα φέρει μοναδικό αναγνωριστικό αριθμό επαλήθευσης, με σκοπό την επαλήθευση του περιεχομένου του εγγράφου από τον λήπτη.
Περικοπές για τα κόμματα και τους βουλευτές
Ως γνωστόν, στο παρελθόν υπήρχε πληθώρα αδειών εισόδου στο δακτύλιο. Οι άδειες δακτυλίου περιορίζονται στο 50% επί του συνόλου και «μαχαίρι πέφτει» κυρίως στις άδειες των πολιτικών, προκειμένου να δώσουν το καλό παράδειγμα για την εφαρμογή του δακτυλίου.
Για παράδειγμα, το πρώτο κόμμα είχε δικαίωμα με βάση την τελευταία απόφαση του 2017 σε άδειες δακτυλίου για 200 αυτοκίνητα και πλέον θα έχει για 100. Το δεύτερο κόμμα είχε για 130 και πλέον θα έχει για 65. Το τρίτο κόμμα είχε για 40 και πλέον θα έχει για 20. Το τέταρτο κόμμα είχε για 33 και πλέον θα έχει για 17. Το πέμπτο κόμμα είχε για 25 και πλέον θα έχει για 13. Το έκτο κόμμα είχε για 20 και πλέον θα έχει για 10. Το έβδομο κόμμα και τα κόμματα πέραν αυτού, είχαν για 13 και πλέον θα έχουν για έξι. Οι Βουλευτές και Ευρωβουλευτές από εκεί που είχαν τρεις άδειες δακτυλίου θα δικαιούνται δύο. Ενώ τα γραφεία Υπουργών και Υφυπουργών από 15 άδειες δακτυλίου, θα δικαιούνται μόνο επτά.
Τι αλλάζει από τη Δευτέρα στα δρομολόγια του Μετρό, του ΗΣΑΠ και των λεωφορείων
Από τη Δευτέρα 25 Οκτωβρίου, οπότε ξεκινά η εφαρμογή του Δακτυλίου στο κέντρο της Αθήνας, ο ΟΑΣΑ θα παρακολουθεί συστηματικά τη λειτουργία του δικτύου με επόπτες που θα ελέγχουν την κίνηση στις λεωφορειακές γραμμές, αλλά και μέσω των συστημάτων τηλεματικής και ηλεκτρονικού εισιτηρίου που διαθέτει.
Κατ’ αυτόν τον τρόπο και εφόσον απαιτηθεί, δύναται να προβεί σε βελτιωτικές παρεμβάσεις και να προσαρμόζει δυναμικά τα δρομολόγια, στις γραμμές εκείνες που παρουσιάζονται φαινόμενα συνωστισμού. Παράλληλα, όπως επισημαίνεται σε ανακοίνωση του Οργανισμού, βρίσκεται ήδη σε συνεχή επαφή με την Τροχαία, για τη διαρκή αστυνόμευση των λεωφορειολωρίδων, έτσι ώστε να εξασφαλίζεται η ομαλή ροή των λεωφορείων, να τηρούνται οι προβλεπόμενες χρονοαποστάσεις και κατά συνέπεια να εξυπηρετούνται οι επιβάτες με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
Σε ό,τι αφορά το δίκτυο της ΣΤΑΣΥ, έγιναν όλες οι απαιτούμενες ενέργειες προκειμένου να βελτιωθούν οι χρονοαποστάσεις, ιδιαίτερα κατά τις ώρες αιχμής. Συγκεκριμένα, εξασφαλίστηκε η μέγιστη δυνατή διαθεσιμότητα συρμών, ώστε οι χρονοαποστάσεις στη γραμμή 1 να διαμορφώνονται στα 6 λεπτά τις ώρες αιχμής, στη γραμμή 2 στα 4,5 λεπτά και στη γραμμή 3 στα 4 λεπτά.
Σύμφωνα με τον ΟΑΣΑ στο πλαίσιο της διαρκούς βελτίωσης των συγκοινωνιακών υπηρεσιών προς το επιβατικό κοινό, έχει αυξήσει σημαντικά τον αριθμό των διαθέσιμων οχημάτων στο δίκτυό του. Συγκεκριμένα, από τον Σεπτέμβριο του 2021 κυκλοφορούν καθημερινά στο δίκτυο άνω των 1.300 οχημάτων, έναντι 1.000 περίπου οχημάτων τον Σεπτέμβριο του 2020. Η αύξηση στον αριθμό των λεωφορείων έγινε στοχευμένα σε γραμμές του δικτύου, στις οποίες διαπιστώθηκε, από τον ΟΑΣΑ, ιδιαίτερη επιβάρυνση κατά τις ώρες αιχμής, με στόχο την ενίσχυση των προγραμματισμένων δρομολογίων.
Ενδεικτικά αναφέρονται οι εξής γραμμές:
7 Ζάππειο – Άνω Πατήσια (ΚΥΚΛΙΚΗ)
21 Νίκαια – Π. Ράλλη – Ομόνοια (ΚΥΚΛΙΚΗ)
054 Περισσός -Λαμπρινή – Ομόνοια (ΚΥΚΛΙΚΗ)
242 Στ. Κατεχάκη – Πολυτεχνειούπολη (ΚΥΚΛΙΚΗ) Σχολ.
250 Πανεπιστημιούπολη – Στ. Ευαγγελισμού (ΚΥΚΛΙΚΗ) Σχολ.
732 Ίλιον – Αγ. Φανούριος – Ακαδημία (ΚΥΚΛΙΚΗ)
608 Γαλάτσι – Ζωγράφου
550 Π. Φάληρο – Κηφισιά
Ως εκ τούτου, και παρά την παράλληλη σημαντική αύξηση της κινητικότητας των πολιτών, η πληρότητα άνω του 65%, στα οχήματα σε ώρες αιχμής, διατηρείται σε χαμηλά ποσοστά (2%-3%) επί του συνόλου των δρομολογίων.