Έρχεται αυστηρότερος ΚΟΚ – Όλες οι αλλαγές

Αφαίρεση διπλώματος για μεγαλύτερα χρονικά διαστήματα και θεσμικό πλαίσιο για τα ηλεκτρικά πατίνια είναι ορισμένα μόνο από τα μέτρα που εξετάζουν ομάδες εργασίες του υπουργείου Μεταφορών για συγκεκριμένες παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Συμπεριφοράς (ΚΟΚ).

Σύμφωνα με την εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος», μέσα στις επόμενες δύο εβδομάδες οι προτάσεις των ομάδων εργασίας θα είναι έτοιμες για να παρουσιαστούν στον αρμόδιο υπουργό Κώστα Καραμανλή και τον υφυπουργό Γιάννη Κεφαλογιάννη.

Την ίδια ώρα, το υπουργείο εξετάζει παράλληλα με την έκδοση διπλωμάτων ένα συνολικό σχέδιο προκειμένου να μειωθούν τα θανατηφόρα τροχαία και να υιοθετηθεί ένα ευρωπαϊκό μοντέλο οδικής συμπεριφοράς.

Πάντα σύμφωνα με την ίδια εφημερίδα, δεν αποκλείεται να ενταχθεί και η αύξηση των προστίμων για τις επικίνδυνες παραβάσεις (παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, υπερβολική ταχύτητα, κατανάλωση αλκοόλ, κ.λπ.), κάτι το οποίο ωστόσο παραμένει προς το παρόν ανοιχτό.

Ωστόσο, φαίνεται ότι έχει «κλειδώσει» η αφαίρεση της άδειας οδήγησης για περισσότερο καιρό, ώστε οι παραβάτες να σκεφτούν δύο φορές εάν πράγματι πρέπει να παραβιάσουν τον ΚΟΚ.

Μάλιστα, οι προτάσεις θα συμπεριλαμβάνουν ρυθμίσεις και για την κυκλοφορία οχημάτων μικροκινητικότητας (ηλεκτρικά πατίνια) ενώ θα ενταχθούν και διατάξεις που θα προωθούν τις ήπιες μορφές μετακίνησης.

Με αφορμή την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας (16-22/9), το υπουργείο Μεταφορών ανακοίνωσε μεταξύ άλλων ότι στις δράσεις του συγκαταλέγονται:

– Η έκδοση Τεχνικών Οδηγιών για μέτρα ήπιας κυκλοφορίας που αποσκοπούν στην αποφυγή ή μείωση των ατυχημάτων και στην αναβάθμιση του αστικού περιβάλλοντος.
– Η ένταξη στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) διατάξεων που προωθούν τις ήπιες μορφές μετακίνησης.
– Η διαμόρφωση νέου πλαισίου για παραβάσεις του ΚΟΚ που σχετίζονται με αντικοινωνικές και επικίνδυνες για την πρόκληση ατυχημάτων συμπεριφορές.
– Η διαμόρφωση -στο προσεχές διάστημα- κανονιστικού πλαισίου για την ασφαλή κυκλοφορία οχημάτων μικροκινητικότητας (ηλεκτρικά πατίνια, αυτοεξισσοροπούμενα κ.λπ.).

Η πρόταση της προηγούμενης ηγεσίας του ΥΠΟΜΕ, η οποία δεν νομοθετήθηκε, προέβλεπε οι οδηγοί των ηλεκτρικών πατινιών να απαγορεύεται να μεταφέρουν επιβάτες στα οχήματά τους και έθετε ηλικιακά όρια (πάνω από 15 ετών ή από 12 ετών σε περίπτωση που συνοδεύονται από ενήλικα). Παράλληλα, υποχρεούνταν να φορούν κράνος το οποίο θα είναι δεμένο.

Αναλυτικότερα, τα Ελαφρά Προσωπικά Ηλεκτρικά Οχήματα κατηγοριοποιούνταν ανάλογα με την ταχύτητά τους σε εκείνα με μέγιστη ταχύτητα τα 6 χλμ/ώρα (θεωρούνταν ως πεζοί και μπορούσαν να κινηθούν ελεύθερα στους χώρους όπου κυκλοφορούν οι πεζοί), εκείνα με μέγιστη ταχύτητα μεταξύ 6 χλμ./ώρα και 25 χλμ./ώρα (θεωρούνταν ποδήλατα και επιτρεπόταν να κυκλοφορούν σε οδούς και χώρους που κυκλοφορούν τα ποδήλατα) και σε εκείνα που υπερβαίνουν τα 25 χλμ./ώρα, οι οδηγοί των οποίων θα επιβαρύνονταν με πρόστιμο 400 ευρώ σε περίπτωση που κυκλοφορούσαν εκτός επιτρεπόμενων χώρων.

Εκτέλεση Ζαμπούνη: «Γνωρίζουν πάρα πολύ καλά ότι όποιος μιλήσει τελειώνει»
16 Ιανουαρίου, 2024
Τζέι Ντι Βανς: «Τα έβαλε» με τη Βρετανία για το ειρηνευτικό σχέδιο στην Ουκρανία
4 Μαρτίου, 2025
Συνελήφθησαν 2 ανήλικοι και ένας 22χρονος για διακίνηση ναρκωτικών
4 Μαρτίου, 2025
Ελεύθεροι οι συλληφθέντες των ελέγχων πριν από τη συγκέντρωση για τα Τέμπη
4 Μαρτίου, 2025
Κουτσούμπας για τα Τέμπη: «Δεν σας στρίμωξε το ΠΑΣΟΚ, αλλά αυτός ο περήφανος λαός και τα παιδιά του»
4 Μαρτίου, 2025
Τροχαίο στην Ηλιούπολη: Τζιπ αναποδογύρισε μετά από σύγκρουση
4 Μαρτίου, 2025
Καραθανασόπουλος: Προανακριτική μόνο για παράβαση καθήκοντος και μόνο για τον κ. Τριαντόπουλο;
4 Μαρτίου, 2025
Σερβία: Βουλευτές της αντιπολίτευσης πέταξαν καπνογόνα μέσα στο κοινοβούλιο
4 Μαρτίου, 2025
Έρχονται νέες επιδοτήσεις για ταμειακές μηχανές, POS και IRIS
4 Μαρτίου, 2025
Φορολογικές δηλώσεις: Εμπρόθεσμα τα στοιχεία στην ΑΑΔΕ – Στις 17 Μαρτίου η έναρξη της διαδικασίας
4 Μαρτίου, 2025
Ιαβέρης για τροχαίο στην Κατεχάκη: «Αν πήγαιναν σημειωτόν και υπήρχε ιδιαίτερη κίνηση η σύγκρουση δεν θα ήταν τόσο σφοδρή»
4 Μαρτίου, 2025