«Σκιές αδιαφάνειας στις προσλήψεις οδηγών και τεχνιτών λεωφορείων, με λίστες που “ανεβοκατεβαίνουν” και σειρές κατάταξης που αλλάζουν από τη μια μέρα στην άλλη».
Ερώτηση σχετική με τις καταγγελίες και τα δημοσιεύματα που κάνουν λόγο για αδιαφάνεια στη διαδικασία πρόσληψης 609 οδηγών και μηχανικών στον ΟΣΥ, κατέθεσαν 31 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, με πρωτοβουλία του τομεάρχη Υποδομών και Μεταφορών της Κ.Ο. του κόμματος, Νίκου Παππά.
Απευθυνόμενοι στον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, αφού επισημαίνουν την αδράνεια της κυβέρνησης στην ενίσχυση των αστικών συγκοινωνιών εν μέσω πανδημίας και την καθυστέρηση έκδοσης της προκήρυξης για τις προσλήψεις στα λεωφορεία, αναφέρουν ότι «σύμφωνα με δημοσιεύματα των τελευταίων ημερών και όσον αφορά την ΟΣΥ, όπου θα προσληφθούν, σύμφωνα με την προκήρυξη, 367 οδηγοί λεωφορείων κατηγορίας Δ.Ε. και 56 τεχνίτες της ίδιας κατηγορίας, συνέβησαν τα εξής τραγελαφικά και απαράδεκτα:
● Την 9η Δεκεμβρίου δημοσιεύθηκαν στο site της ΟΣΥ Α.Ε. οι λίστες των επιτυχόντων και των επιλαχόντων προσώπων.
● Στην ίδια ανάρτηση είχαν δημοσιευτεί ακόμα ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα όσων απορρίφθηκαν, σχετικά με τα κριτήρια απόρριψής.
● Μετά από εικοσιτέσσερις ώρες και μετά από θύελλα διαμαρτυριών, η εταιρία προχώρησε σε ανάρτηση δεύτερης λίστας, από την οποία απουσίαζαν τα προσωπικά δεδομένα των απορριφθέντων, αλλά είχε αλλάξει η βαθμολογία των υποψηφίων και συνακόλουθα η σειρά κατάταξής τους».
Τονίζουν, μάλιστα, ότι «η όλη διαδικασία, όπως έχει εξελιχθεί, αφήνει υπόνοιες τακτοποίησης των «δικών μας παιδιών» και ρωτούν, μεταξύ άλλων, για ποιο λόγο δημοσιεύτηκαν ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα των υποψηφίων, γιατί υπήρξε διαφοροποίηση στη βαθμολογία, άρα και τη σειρά κατάταξης των υποψηφίων, από τη μία λίστα στην επόμενη και σε ποια μέτρα θα προβεί η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:
Προς τoν κ. Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών
Θέμα: «Σκιές αδιαφάνειας στις προσλήψεις οδηγών και τεχνιτών λεωφορείων, με λίστες που “ανεβοκατεβαίνουν” και σειρές κατάταξης που αλλάζουν από τη μια μέρα στην άλλη».
Μήνες μετά την έναρξη της πανδημίας, τον συνωστισμό στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς να έχει καταστεί καθημερινό φαινόμενο, την εξάπλωση του κορωνοϊού να βρίσκεται σε νέα έξαρση και τις πιέσεις της αντιπολίτευσης και των εργαζομένων στις αστικές συγκοινωνίες να εντείνονται, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αναγκάστηκε να εξαγγείλει τον περασμένο Αύγουστο τη -με fast track διαδικασία- πρόσληψη οδηγών και μηχανικών στην ΣΤΑ.ΣΥ Α.Ε και την Ο.ΣΥ Α.Ε. Με καθυστέρηση τριών μηνών, αναρτήθηκε, στις 30 Οκτωβρίου, η προκήρυξη για την πρόσληψη 609 εργαζομένων, διαφόρων ειδικοτήτων για τις αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα των τελευταίων ημερών και όσον αφορά την ΟΣΥ, όπου θα προσληφθούν, σύμφωνα με την προκήρυξη, 367 οδηγοί λεωφορείων κατηγορίας Δ.Ε. και 56 τεχνίτες της ίδιας κατηγορίας, συνέβησαν τα εξής τραγελαφικά και απαράδεκτα:
● Την 9η Δεκεμβρίου δημοσιεύθηκαν στο site της ΟΣΥ Α.Ε. οι λίστες των επιτυχόντων και των επιλαχόντων προσώπων.
● Στην ίδια ανάρτηση είχαν δημοσιευτεί ακόμα ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα όσων απορρίφθηκαν, σχετικά με τα κριτήρια απόρριψής.
● Μετά από εικοσιτέσσερις ώρες και μετά από θύελλα διαμαρτυριών, η εταιρία προχώρησε σε ανάρτηση δεύτερης λίστας, από την οποία απουσίαζαν τα προσωπικά δεδομένα των απορριφθέντων, αλλά είχε αλλάξει η βαθμολογία των υποψηφίων και συνακόλουθα η σειρά κατάταξής τους.
Επειδή το ΑΣΕΠ υποχρεούται να διενεργήσει τον έλεγχο νομιμότητας και τον κατ’ ένσταση έλεγχο στον περιορισμένο χρόνο των είκοσι (20) ημερών από την πάροδο της προθεσμίας υποβολής των ενστάσεων, διαφορετικά θεωρείται ότι επικυρώνει ως οριστικό, τον προσωρινό πίνακα.
Επειδή το ΑΣΕΠ καλείται να ελέγξει χιλιάδες πιστοποιητικά και ενστάσεις και μάλιστα επί τεχνικών ειδικοτήτων που πιστοποιούνται με πλήθος διαφορετικών αποδεικτικών σπουδών, πόσο μάλλον όταν έχουν εκδοθεί σε μεγάλο βάθος χρόνου από εκπαιδευτικά ιδρύματα τα οποία έχουν καταργηθεί, με αποτέλεσμα να καθίσταται εξαιρετικά δύσκολη η διακρίβωση των στοιχείων τους.
Επειδή η όλη διαδικασία, όπως έχει εξελιχθεί, αφήνει υπόνοιες τακτοποίησης των «δικών μας παιδιών».
Eρωτάται ο κ. Υπουργός:
1. Γιατί αποσύρθηκαν από την ιστοσελίδα της ΟΣΥ Α.Ε. τα αρχεία με τα ονόματα των επιτυχόντων και όχι μόνο αυτά που περιείχαν τους λόγους επιλογής/απόρριψης;
2. Ποια η πηγή της διαρροής των προσωπικών δεδομένων των υποψηφίων;
3. Για ποιο λόγο στη νέα λίστα, που αναρτήθηκε σε αντικατάσταση της πρώτης, υπάρχουν διαφοροποιήσεις ως προς τη βαθμολογία, άρα και τη σειρά κατάταξης των υποψηφίων;
4. Είναι ενήμερη η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τα ως άνω καταγγελλόμενα; Ποιες οι ενέργειες στις οποίες προέβη για την απόδοση ευθυνών; Αν όχι, αναγνωρίζετε την ύπαρξη σκιών αδιαφάνειας στη διαδικασία;
5. Για ποιο λόγο δεν αντικαταστάθηκε το μέλος της επιτροπής αξιολόγησης, το οποίο παραιτήθηκε; Γιατί δεν εξελέγη πρόεδρος στην επιτροπή;
6. Εκτιμάται ως επαρκής ο χρόνος των είκοσι ημερών που έχει στη διάθεσή του το ΑΣΕΠ για τον έλεγχο δικαιολογητικών και ενστάσεων;
Οι ερωτώντες βουλευτές
Παππάς Νικόλαος
Αλεξιάδης Τρύφων
Αυλωνίτης Αλέξανδρος
Βαρδάκης Σωκράτης
Γιαννούλης Χρήστος
Δρίτσας Θεόδωρος
Ζαχαριάδης Κώστας
Ηγουμενίδης Νικόλαος
Καλαματιανός Διονύσης
Καρασαρλίδου Φρόσω
Καφαντάρη Χαρά
Λάππας Σπυρίδων
Μάλαμα Κυριακή
Μάρκου Κώστας
Μεικόπουλος Αλέξανδρος
Μπάρκας Κώστας
Μωραίτης Θάνος
Νοτοπούλου Αικατερίνη
Πολάκης Παύλος
Πούλου Παναγιού
Ραγκούσης Γιάννης
Σαρακιώτης Γιάννης
Σπίρτζης Χρήστος
Τελιγιορίδου Ολυμπία
Τζάκρη Θεοδώρα
Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος
Τσίπρας Γιώργος
Φάμελλος Σωκράτης
Φωτίου Θεανώ
Χατζηγιαννάκης Μίλτος
Χρηστίδου Ραλλία