Την κατάργηση των καλλιτεχνικών μαθημάτων και των μαθημάτων από το πεδίο των κοινωνικοοικονομικών επιστημών από το Λύκειο φέρνουν στη Βουλή 41 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, με επικεφαλής τον τομεάρχη Παιδείας Νίκο Φίλη και την αναπλ. τομεάρχη Μερόπη Τζούφη.
Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, με ερώτηση που κατέθεσαν προς την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως, κάνουν λόγο για προσπάθεια της κυβέρνησης να μετατρέψει το δημόσιο σχολείο σε ένα αποστειρωμένο και ασφυκτικό εξεταστικό κέντρο, εξοβελίζοντας τα καλλιτεχνικά μαθήματα, τα μαθήματα από το πεδίο των κοινωνικών επιστημών και των μαθημάτων έρευνας (projects).
Όπως αναφέρουν, «οι καταργήσεις των μαθημάτων, πέραν της στοχευμένης απομάκρυνσης των μαθητών από τη γνώση των κοινωνικών θεσμών και διαδικασιών, την καλλιέργεια και την κοινωνική ευαισθητοποίηση, αποτελούν και συνειδητή προσπάθεια συρρίκνωσης και ιδιωτικοποίησης του δημόσιου σχολείου.
Η κατάργηση των μαθημάτων σχεδίου, τα οποία είναι πανελλαδικώς εξεταζόμενα και προαπαιτούμενα για την εισαγωγή σε μια σειρά από πανεπιστημιακές σχολές (πχ: Αρχιτεκτονική, Σχολές Καλών Τεχνών, Γραφιστική, Συντήρηση Αρχαιοτήτων & Έργων Τέχνης), ωθεί απροκάλυπτα τους μαθητές στα φροντιστήρια και τα ιδιαίτερα μαθήματα.
Υπογραμμίζουν επίσης πως η κατάργηση μαθημάτων θα έχει μια σειρά από συνέπειες στους κλάδους των εκπαιδευτικών που μένουν δίχως αντικείμενο διδασκαλίας. Πιο συγκεκριμένα, οι εκπαιδευτικοί καλλιτεχνικών ειδικοτήτων και οι κοινωνιολόγοι «εξορίζονται» πλήρως από τα γενικά λύκεια, ενώ παρόμοιες συνθήκες θα ισχύσουν και για τους οικονομολόγους.
Όπως προειδοποιούν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, η απόφαση του υπουργείου Παιδείας θα έχει ως αποτέλεσμα την απώλεια χιλιάδων οργανικών θέσεων μόνιμων εκπαιδευτικών και θέσεων εργασίας αναπληρωτών, ενώ κάνουν λόγο για απόφαση που επαναφέρει μνήμες από τη διαθεσιμότητα 2.500 εκπαιδευτικών των ΕΠΑΛ επί υπουργίας Αρβανιτόπουλου-Μητσοτάκη το 2013.
Στο πλαίσιο αυτό, οι βουλευτές της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης ζητούν εξηγήσεις και σαφείς απαντήσεις σχετικά με το αν υπήρξε επιστημονική και παιδαγωγική τεκμηρίωση για την απόφαση κατάργησης των μαθημάτων. Αν υπήρξε διαβούλευση και συναίνεση με τους φορείς της εκπαίδευσης και ποια είναι η άποψη του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ).
Επίσης, ζητούν ενημέρωση για τον ακριβή αριθμό των μαθητών που δηλώνουν τα συγκεκριμένα μαθήματα, ενώ ρωτούν αν η κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας επεξεργάζονται σχέδια διαθεσιμότητας μόνιμων εκπαιδευτικών και μείωσης του αριθμού των αναπληρωτών.
Τέλος, ρωτούν αν το υπουργείο Παιδείας προτίθεται να καταργήσει τα μαθήματα «Ελεύθερο Σχέδιο» και «Γραμμικό Σχέδιο» και από τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα για την εισαγωγή σε σχολές και τμήματα των ΑΕΙ που το έχουν ως προαπαιτούμενο ή αν υπάρχει συνειδητή ανακατεύθυνση των μαθητών που επιθυμούν να εξεταστούν στα συγκεκριμένα ειδικά μαθήματα, στα φροντιστήρια και τα ιδιαίτερα μαθήματα;
Την ερώτηση υπογράφουν οι βουλευτές:
Φίλης Νικόλαος, Τζούφη Μερόπη, Χρηστίδου Ραλλία, Αβραμάκης Ελευθέριος, Αυλωνίτης Αλέξανδρος-Χρήστος, Βαγενά Άννα, Βαρδάκης Σωκράτης, Βέττα Καλλιόπη, Γκαρά Αναστασία, Γκιόλας Γιάννης, Δρίτσας Θεόδωρος, Ζαχαριάδης Κωνσταντίνος, Θραψανιώτης Μανόλης, Καλαματιανός Διονύσιος, Καρασαρλίδου Φρόσω, Κασιμάτη Νίνα, Κάτσης Μάριος, Κυριακή Μάλαμα, Λάππας Σπύρος, Μαμουλάκης Χαράλαμπος, Μάρκου Κώστας, Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος, Μπάρκας Κώστας, Μωραΐτης Θάνος, Νοτοπούλου Κατερίνα, Παπαηλιού Γεώργιος, Παπανάτσιου Κατερίνα, Πολάκης Παύλος, Πούλου Παναγιώτα, Ραγκούσης Γιάννης, Σαντορινιός Νεκτάριος, Σαρακιώτης Ιωάννης, Σκουρολιάκος Πάνος, Σκούφα Μπέττυ, Σπίρτζης Χρήστος, Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος, Φάμελλος Σωκράτης, Χαρίτου Δημήτρης, Χαρίτσης Αλέξης, Χουσεΐν Ζεϊμπέκ, Ψυχογιός Γεώργιος