Ερώτηση του ΣΥΡΙΖΑ στη Βουλή για το «κρυμμένο» μνημόνιο ΤΡΑΙΝΟΣΕ – Ιταλών

Ερώτηση προς τον υπουργό Μεταφορών και Υποδομών αναφορικά με την υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας του Ελληνικού Δημοσίου με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. και τον βασικό της μέτοχο την Ferrovie dello Stato Italiane κατέθεσαν 17 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ.

Όπως αναφέρουν στις 29 Νοεμβρίου 2019 ανακοινώθηκε η υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας του Ελληνικού Δημοσίου με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. και του βασικού της μετόχου, την Ferrovie dello Stato Italiane.

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όπως είναι γνωστό ιδιωτικοποιήθηκε το 2017 και αγοράστηκε από τον Ιταλικό όμιλο. Το 2015 και ενώ τελούσε υπό την ιδιοκτησία του ελληνικού δημοσίου και προκειμένου να συνεχιστεί απρόσκοπτα η παροχή της επιβατικής υπηρεσίας στο σύνολο της ελληνικής επικράτειας, υπογράφηκε σύμβαση παροχής δημόσιας υπηρεσίας της Εταιρείας (ιδιοκτησίας του Ελληνικού Δημοσίου) με το Ελληνικό Δημόσιο για μια εύλογη περίοδο 5 ετών μετά το πέρας της οποίας θα εξετάζονταν εκ νέου οι συνθήκες της αγοράς και το ιδιοκτησιακό καθεστώς της εταιρείας και αναλόγως θα διενεργούνταν διαγωνιστική διαδικασία για την παροχή της εν λόγω δημόσιας υπηρεσίας, όπως συμβαίνει και στο τομέα των αεροπορικών υπηρεσιών.

«Ενώ η εν λόγω περίοδος δεν έχει, ακόμα, παρέλθει, ως αρμόδιος Υπουργός, σπεύδετε να ανακοινώσετε την απευθείας ανάθεση 750 εκατομμυρίων στον ιδιωτικό Ιταλικό όμιλο και μάλιστα υπό το πολιτικό πέπλο της προσέλκυσης επενδύσεων 2,5 δις ευρώ. Ωστόσο, στο μνημόνιο συνεργασίας που υπογράψατε και προφανώς δεν τολμήσατε να δημοσιεύσετε οι υποτιθέμενες επενδύσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι μισθοί, συντήρηση τροχαίου υλικού και μίσθωση ακινήτων από θυγατρική εταιρεία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ την ΕΕΣΣΤΥ, δηλαδή από μίσθωση ακινήτων από τον εαυτό της» τονίζουν στην ερώτηση τους οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ.

Για τους λόγους αυτούς ζητούν από τον αρμόδιο υπουργό να απαντήσει:

«Για ποιο λόγο δεν δημοσιοποιήσατε το μνημόνιο συνεργασίας;

Συνιστά η απευθείας ανάθεση 750 εκατομμυρίων ευρώ σε ιδιωτική Ιταλική εταιρεία νόμιμη ή ηθική πολιτική ενέργεια;

Ερωτήθηκε για αυτήν την σας την πρωτοβουλία η Ευρωπαϊκή αρχή για τον ανταγωνισμό και η Ελληνική Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων για τις συνέπειες που θα έχει στην εγχώρια σιδηροδρομική αγορά η παράνομη και αντισυμβατική σας ενέργεια της απευθείας ανάθεσης χωρίς διαγωνισμό;

Έχετε έγκριση από τα αρμόδια Ευρωπαϊκά και Ελληνικά θεσμικά όργανα;

Έχετε θετική Υπηρεσιακή εισήγηση από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου σας για αυτήν την σας την πρωτοβουλία και εάν ναι ζητούμε να την καταθέσετε στα πρακτικά.

Γνωρίζετε ότι δεν έχει διενεργηθεί έως σήμερα λογιστικός έλεγχος από ανεξάρτητο ορκωτό λογιστή και από την αρμόδια ρυθμιστική αρχή για τον οικονομικό διαχωρισμό μεταξύ επιβατηγού και εμπορευματικού έργου και η Ιταλική εταιρεία αλλοιώνει τις συνθήκες ανταγωνισμού και εμποδίζει την είσοδο νέων εταιρειών στην ελληνική αγορά;

Αυτή η αντισυμβατική και η αντι-ανταγωνιστική συμπεριφορά της ιταλικής εταιρείας δεν αποτελεί πλήγμα στον ανταγωνισμό και δεν οδηγεί σε απο-επενδύσεις ιδιωτών από την μια πλευρά και κρατικοδίαιτες ιδιωτικές επιχειρήσεις από την άλλη;

Μπορεί η μοναδική εταιρεία συντήρησης τροχαίου υλικού η ΕΕΣΤΤΥ που ανήκει στον ίδια ιδιωτική εταιρεία, την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και συγχωνεύεται μάλιστα το προσεχές διάστημα και τυπικά, να είναι κατά νόμο και η μοναδική εταιρεία που δίνει πιστοποίηση συντήρησης σε όλες τις ανταγωνιστικές εταιρείες;

Γιατί δεν κάνατε διαγωνισμό και προβήκατε σε απευθείας ανάθεση 750 εκατομμυρίων ευρώ σε ιδιώτη;

Οι Ερωτώντες Βουλευτές:

Τζάκρη Θεοδώρα

Πέτη Πέρκα

Αβραμάκης Λευτέρης

Βαρδάκης Σωκράτης

Ζαχαριάδης Κώστας

Ηγουμενίδης Νικόλαος

Καρασαρλίδου Φρόσω

Κασιμάτη Νίνα

Καφαντάρη Χαρά

Λάππας Σπύρος

Μάρκου Κώστας

Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος

Μωραΐτης Θάνος

Παππάς Νικόλαος

Τσίπρας Γιώργος

Φάμελλος Σωκράτης

Χρηστίδου Ραλλία»

Εκτέλεση Ζαμπούνη: «Γνωρίζουν πάρα πολύ καλά ότι όποιος μιλήσει τελειώνει»
16 Ιανουαρίου, 2024
Φως στο Τούνελ: «Την άκουσα να απειλεί την μάνα ότι θα την πονέσει με τον χειρότερο τρόπο», λέει πρώην φίλη της Ειρήνης και της Πόπης
2 Νοεμβρίου, 2024
Εύβοια: Θρήνος για τον πυροσβέστη που πέθανε έπειτα από τροχαίο – Το τραγικό παιχνίδι της μοίρας
2 Νοεμβρίου, 2024
Φως στο Τούνελ: «Γι’ αυτή την γυναίκα το ψέμα είναι εύκολο» – Στο φως άγνωστη μαρτυρία για τον Παναγιωτάκη
2 Νοεμβρίου, 2024
ΗΠΑ-Εκλογές: Μεγαλύτερη κινητοποίηση στο Δημοκρατικό «στρατόπεδο» δείχνουν τα πρώτα δείγματα – Στο 26% η αδιευκρίνιστη ψήφος
2 Νοεμβρίου, 2024
Πότε έρχεται έκτακτο βοήθημα στους χαμηλοσυνταξιούχους
2 Νοεμβρίου, 2024
Αμπελόκηποι: Πέντε κιλά εκρηκτικής ύλης εξερράγησαν στο διαμέρισμα – Στο μικροσκόπιο των Αρχών σχεδιαγράμματα και σημειώσεις που βρέθηκαν
2 Νοεμβρίου, 2024
Αχαΐα: Δύο νεκροί και αρκετοί τραυματίες μετά από τροχαίο με ανατροπή καρότσας στον Απιδεώνα
2 Νοεμβρίου, 2024
Φάρσαλα: Άγρια δολοφονία – 85χρονος βρέθηκε νεκρός σε χωράφι χτυπημένος από τσάπα
2 Νοεμβρίου, 2024
Νεκρός 68χρονος μετά από αδέσποτο πυροβολισμό σε κυνήγι στην Καλαμπάκα – Αστυνομικός ο κυνηγός
2 Νοεμβρίου, 2024
Πολάκης: Ποιος αποφάσισε ότι ο ΕΟΠΥΥ στις τρεις αξονικές θα καλύπτει μόνο τη μία;
2 Νοεμβρίου, 2024