Ο Μάνος Κρανίδης, Πολιτικός Μηχανικός και Γραμματέας Ενημέρωσης της ΠΟΜΙΔΑ, μίλησε στην εκπομπή «Σαββατοκύριακο από τις 5» για τη φόρτιση ηλεκτρικών αυτοκινήτων στις πιλοτές των πολυκατοικιών και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι ιδιοκτήτες αυτών το οχημάτων όταν θέλουν να εγκαταστήσουν φορτιστές σε κοινόχρηστους χώρους σημειώνοντας ότι «το πραγματικό πρόβλημα ανακύπτει όταν η πλειονότητα δεν συμφωνεί για την τοποθέτηση του φορτιστή, κάτι που απαιτεί τη συναίνεση της πλειοψηφίας στη γενική συνέλευση».
«Οι δυσκολίες αρχίζουν όταν οι κάτοικοι επιθυμούν να τοποθετήσουν φορτιστές σε κοινόχρηστο χώρο. Στην περίπτωση αυτή, πρέπει να ληφθεί απόφαση στη γενική συνέλευση και να υπάρξει πλειοψηφία. Αν δεν υπάρχει συμφωνία, μπορεί να δημιουργηθούν εντάσεις για το ποιος θα πληρώνει το κόστος φόρτισης και ποιος θα αναλάβει την εγκατάσταση» ανέφερε ο κ. Κρανίδης.
Ειδικότερα όπως εξήγησε αν πρόκειται για κοινόχρηστο χώρο, απαιτείται άδεια μικρής κλίμακας ή βεβαίωση εργασιών. «Η εγκατάσταση πρέπει να συμμορφώνεται με τις τεχνικές προδιαγραφές και να έχει πιστοποιητικό ηλεκτρολόγου για την ασφάλεια της. Επίσης, πρέπει να ακολουθηθεί η νομοθεσία για τις κοινές εγκαταστάσεις» τόνισε.
Ερωτηθείς τι πρέπει να κάνουν οι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων είπε ότι η καλύτερη προσέγγιση είναι να απευθυνθεί κάποιος σε πιστοποιημένη εταιρεία εγκατάστασης, για να εξασφαλίσει την ασφάλεια και την κανονικότητα της διαδικασίας.
«Είναι πολύ σημαντικό να εξασφαλιστεί ότι η φόρτιση γίνεται με το σωστό ρολόι, και ότι η κατανάλωση ρεύματος καταγράφεται μόνο για το όχημα του ιδιοκτήτη. Δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί το κοινόχρηστο ρολόι, διότι μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα και παρεξηγήσεις σχετικά με την κατανομή του κόστους» ανέφερε χαρακτηριστικά.
Τι ισχύει για την τοποθέτηση φορτιστή
Ο Δημήτρης Μιχαρικόπουλος, που εξειδικεύεται σε θέματα ηλεκτροκίνησης μίλησε στον δημοσιογράφο Πάρι Πόντικα για τις προϋποθέσεις εγκατάστασης ενός φορτιστή στην πυλωτή μιας πολυκατοικίας.
«Η τοποθέτηση του φορτιστή προϋποθέτει την προηγούμενη ενημέρωση των υπόλοιπων ιδιοκτητών τουλάχιστον 30 ημέρες πριν από την εγκατάσταση και τη λήψη της έγκρισης από την πλειοψηφία (50% + 1). Σε περίπτωση αντίρρησης, μπορεί να απαιτείται μελέτη από μηχανικό που να αποδεικνύει ότι η εγκατάσταση δεν παρεμποδίζει τη χρήση των λοιπών συνιδιοκτητών ή θέτει σε κίνδυνο την ασφάλεια του κτηρίου» σημείωσε.
Παράλληλα, όπως είπε, τα δίκτυα διανομής θα πρέπει να προετοιμαστούν ώστε να έχουν την αντοχή να να τροφοδοτήσουν και τα πολλά πολλές χιλιάδες ηλεκτρικά αυτοκίνητα που αναμένεται τα επόμενα χρόνια ότι θα κυκλοφορούν στους δρόμους.