O υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης, μιλώντας ΣΚΑΪ, αναφέρθηκε στο λόγο που δεν εστάλησαν SMS του συστήματος έγκαιρης ειδοποίησης 112 για τη μεγάλη πυρκαγιά στον Υμηττό, τονίζοντας ότι αρμόδια για το θέμα είναι η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας.
Αρκετοί ήταν εκείνοι που σχολίασαν αρνητικά τη μη αποστολή του μηνύματος 112 για τη μεγάλη φωτιά που ξέσπασε τα ξημερώματα της Δευτέρας στον Υμηττό. Ο αρμόδιος Υπουργός ρωτήθηκε για το θέμα «δείχνοντας» τη ενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας.
«Η ΓΓΠΣ είναι η μόνη αρμόδια αρχή να χειριστεί το σύστημα, εμείς το αναπτύξαμε σε συνεργασία με τους ειδικούς, αυτή αποφασίζει, κι αυτό είναι το σωστό, ο ειδικός πρέπει να αποφασίζει σε ποιους πρέπει να στείλει το μήνυμα, πώς πρέπει να φτάσει και ποιο είναι αυτό, επέλεξαν να το κάνουν με πιο παραδοσιακά μέσα» επεσήμανε ο υπουργός.
Τι απάντησε ο κ. Χαρδαλιάς…
Ο γενικός γραμματέας Πολιτικής Προστασίας Νίκος Χαρδαλιάς μιλώντας σε ραδιοφωνικό σταθμό, εξήγησε γιατί επέλεξαν να μην σταλεί μήνυμα μέσω του ευρωπαϊκού αριθμού έκτακτης ανάγκης 112 για την φωτιά στον Υμηττό. Όπως είπε: «Η άμεση ενημέρωση έγινε σε επίπεδο δημάρχων. Δεν χρειάστηκε να στείλουμε μήνυμα από το 112. Δεν χρειάστηκε να πανικοβάλουμε τον κόσμο. Το 112 αφορά ακραίες καταστάσεις και σε πολύ συγκεκριμένες περιοχές. Δεν θα δημιουργούσαμε πανικό στον κόσμο στις 4 το πρωί. Από τη στιγμή που παρακολουθούσαμε από κοντά, πρώτα γίνονται όλα όσα πρέπει και αν για οποιοδήποτε λόγο φτάσουμε σε οριακές καταστάσεις, τότε ενεργοποιείται το 112».