Το άνοιγμα της πλατφόρμας για τις αιτήσεις του Fuel Pass 2 περιμένουν οι οδηγοί, προκειμένου να πάρουν το νέο αυξημένο επίδομα για τα καύσιμα.
Η κυβέρνηση, μέσω του Χρήστου Σταϊκούρα, ανακοίνωσε πως η πλατφόρμα για τις αιτήσεις – τις οποίες θα πρέπει να ξανακάνουν οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων και μοτοσικλετών – θα ανοίξει αυτό το Σαββατοκύριακο (30-31/7).
Όσο για την καταβολή των χρημάτων, εκείνη θα γίνει άμεσα μέσα σε 2 ημέρες είτε στην ψηφιακή κάρτα είτε στους τραπεζικούς λογαριασμούς.
Τα ποσά για το επίδομα καυσίμων είναι:
- 80 ευρώ (με ψηφιακή κάρτα) για τα αυτοκίνητα και
- 60 ευρώ (με ψηφιακή κάρτα) για τις μοτοσικλέτες,
- Τα αντίστοιχα ποσά στη νησιωτική Ελλάδα είναι 100 και 70 ευρώ. Σημειώνεται πως αν δεν επιλέξετε πληρωμή με ψηφιακή κάρτα, τότε θα λάβετε 15 ευρώ λιγότερα
Όσο για τα εισοδηματικά κριτήρια, αυτά έχουν αυξηθεί στις 30.000 ευρώ για ετήσιο εισόδημα, ενώ αυξάνεται κατά 3.000 ευρώ για κάθε παιδί που υπάρχει στην οικογένεια.
Οι 8 χρήσιμες ερωτήσεις και απαντήσεις για το Fuel Pass
Τι είναι το Fuel Pass;
Το Fuel Pass αποτελεί μέτρο ενίσχυσης φυσικών προσώπων και ελεύθερων επαγγελματιών για την αντιμετώπιση της αύξησης κόστους καυσίμων κίνησης.
Πώς εκδίδω το Fuel Pass;
Οι δικαιούχοι του προγράμματος υποβάλλουν την αίτησή τους ηλεκτρονικά στον παρακάτω σύνδεσμο, με τη χρήση των κωδικών διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης (taxisnet). Ο αιτών συμπληρώνει και επικαιροποιεί τα στοιχεία επικοινωνίας του και, ειδικότερα, τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και τον αριθμό του κινητού τηλεφώνου. Εφόσον επιλεγεί ως μέθοδος χορήγησης η «Κατάθεση σε τραπεζικό λογαριασμό», απαιτείται και η συμπλήρωση του IBAN του προσωπικού τραπεζικού λογαριασμού ή λογαριασμού που ο δικαιούχος είναι συνδικαιούχος.
Οι αιτήσεις των φυσικών προσώπων στην ειδική εφαρμογή γίνονται τμηματικά ανάλογα με τον λήγοντα αριθμό του ΑΦΜ τους.
Επίσης, οι δικαιούχοι μπορούν να υποβάλλουν την αίτησή τους από τα κατά τόπους Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (Κ.Ε.Π.)
Ποιες είναι οι καταστάσεις της αίτησης μου;
Η αίτηση κάθε πολίτη μπορεί να βρίσκεται σε μία από τις ακόλουθες καταστάσεις:
- ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΑΠΟ ΔΙΚΑΙΟΥΧΟ
- ΑΠΟΡΡΙΦΘΕΙΣΑ
- ΥΠΟ ΕΛΕΓΧΟ
- ΠΡΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΟ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ
- ΠΡΟΣ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΑΠΟ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ
- ΕΓΚΡΙΘΕΙΣΑ
Πώς γίνεται η καταβολή του ποσού;
H καταβολή του ποσού γίνεται μέσω δύο (2) μεθόδων:
Μέσω έκδοσης άυλης ψηφιακής κάρτας (Viva Wallet ή Alpha Bank) που χρησιμοποιείται με κατάλληλο smartphone που υποστηρίζει απαραιτήτως την τεχνολογία NFC – ανέπαφων συναλλαγών.
Μέσω κατάθεσης σε προσωπικό τραπεζικό λογαριασμό που κατέχει ο δικαιούχος ή σε λογαριασμό που ο δικαιούχος είναι συνδικαιούχος.
Τo ΙΒΑΝ του λογαριασμού θα πρέπει να ανήκει σε μία από τις παρακάτω τράπεζες που συμμετέχουν στο πρόγραμμα:
- Alpha Bank
- Τράπεζα Πειραιώς
- Εθνική Τράπεζα
- Eurobank
- Viva
- Παγκρήτια Τράπεζα
Πότε γίνεται η κατάθεση της ενίσχυσης;
Η αποστολή των αιτήσεων που πληρούν τις προϋποθέσεις της δράσης προς τα Χρηματοπιστωτικά Ιδρύματα γίνεται το πρωί κάθε εργάσιμης ημέρας (εξαιρούνται επίσημες αργίες / Τραπεζικές αργίες).
Η πίστωση της ενίσχυσης, είτε στην άυλη ψηφιακή κάρτα, είτε στον επιλεγμένο τραπεζικό λογαριασμό, γίνεται εντός δύο (2) εργάσιμων ημερών από την ημ/νία επιτυχούς παραλαβής και επεξεργασίας της αίτησης του δικαιούχου από το Χρηματοπιστωτικό Ίδρυμα της επιλογής της/του.
Πού και πως το χρησιμοποιώ;
H άυλη ψηφιακή κάρτα χρησιμοποιείται (η χρήση και η εγκατάσταση της οποίας απαιτεί υποχρεωτικά την κατοχή smartphone που υποστηρίζουν απαραιτήτως την τεχνολογία NFC – ανέπαφων συναλλαγών) σε όλα τα πρατήρια καυσίμων της χώρας, μέσω των POS, όπως οποιαδήποτε κάρτα.
Το ποσό κατάθεσης σε τραπεζικό λογαριασμό χρησιμοποιείται μέσω συνδεδεμένων χρεωστικών καρτών με τον λογαριασμό ή μέσω ανάληψης σε μετρητά.
Η ενίσχυση αφορά μόνο ΙΧ οχήματα;
Ναι, η δράση αφορά μόνο οχήματα ιδιωτικής χρήσης.
Σε περίπτωση που ένα ζευγάρι πληροί τα κριτήρια με την κοινή φορολογική του δήλωση, δικαιούνται και οι δύο την ενίσχυση σε περίπτωση κατοχής δύο ξεχωριστών οχημάτων από τον καθένα εξ’ αυτών;
Ναι, το κάθε μέλος θα πρέπει να κάνει χωριστή αίτηση και να αναφέρει το δικό του όχημα στην αίτησή του. Το μέλος που κάνει το αίτημα θα πρέπει να έχει την ιδιοκτησία ή την συνιδιοκτησία του οχήματος.