Γ. Πλακιωτάκης: Η ελληνική ναυτιλία και οι Έλληνες πλοιοκτήτες μπορούν να εξασφαλίσουν τις ανάγκες της Ευρώπης σε εναλλακτικές πηγές ενέργειας

«Η ελληνική ναυτιλία και οι Έλληνες πλοιοκτήτες, μπορούν να εξασφαλίσουν τις ανάγκες της Ευρώπης σε εναλλακτικές πηγές ενέργειας.

Είναι η καλύτερη στιγμή να επανασυστηθεί η ναυτιλία στην κοινωνία καθώς οι περισσότεροι, δεν αντιλαμβάνονται πλήρως τη σημασία της» επισήμανε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης, από το βήμα του Greek House Davos στο Νταβός της Ελβετίας.

Ο υπουργός εξήρε τη σημασία διατήρησης της ναυτιλίας στην κορυφή του κόσμου παρά τα δύο χρόνια της πανδημίας, τονίζοντας ότι «έχουμε αποδείξει ότι η προτεραιότητά μας είναι να διασφαλίσουμε την ανταγωνιστικότητα του τομέα και την υψηλή ποιότητα υπηρεσιών σε παγκόσμιο επίπεδο. Η ελληνόκτητη ναυτιλία ελέγχει το 21% της παγκόσμιας χωρητικότητας και το 59% της ευρωπαϊκής».

Αναφερόμενος στις στρατηγικές παρεμβάσεις που είναι απαραίτητες στη ναυτιλιακή βιομηχανία, προκειμένου να μπορέσει ο κλάδος να ανταποκριθεί στις μεγάλες και σημαντικές προκλήσεις, ο κ.Πλακιωτάκης είπε: «Λόγω της πανδημίας, αλλά και της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία χρειάζεται να αναπροσαρμόσουμε για άλλη μια φορά τις προτεραιότητές μας».

Eπεσήμανε επίσης ότι «όλοι πρέπει να συνειδητοποιήσουν ότι η ναυτιλία είναι μία παγκόσμια βιομηχανία και για αυτό το λόγο απαιτούνται παγκόσμιοι κανόνες».

Αναφερόμενος στην απανθρακοποίηση είπε ότι είναι η μεγαλύτερη πρόκληση που θα κληθεί να αντιμετωπίσει η ναυτιλία στο μέλλον και για να πετύχει αυτό χρειάζεται συνεργασία με ρεαλιστικές πολιτικές και εφαρμόσιμα μέτρα.

Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, από το βήμα του GreekHouseDavos, όπου βρέθηκε μαζί με τον υπουργό Επενδύσεων του Παναμά, José Alejandro Rojas, τόνισε ότι «η Ελλάδα, βρίσκεται σε μία διαδικασία μετάβασης στην πράσινη ακτοπλοΐα, με πόρους της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Έχουμε στο μυαλό μας τα ηλεκτρικά πλοία και προετοιμάζουμε την αγορά για το κόστος αυτής της μετατροπής. Όμως αυτό που προέχει αυτή τη στιγμή είναι η επιβίωση της ελληνικής ακτοπλοΐας. Εξαιτίας της πολύ υψηλής αύξησης της τιμής του πετρελαίου, το κόστος έχει ανέβει κατακόρυφα. Αυτή είναι η σημαντικότερη επίπτωση της εισβολής της Ρωσίας στην Ουκρανία. Γι’ αυτό το λόγο πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί με τις κυρώσεις. Δεν πρέπει να βλάψουν περισσότερο τις οικονομίες και τους πολίτες μας, από τους Ρώσους».

Κλείνοντας, ο κ. Πλακιωτάκης αναφέρθηκε και στο μείζον ζήτημα της έλλειψης πληρωμάτων στη ναυτιλία τα επόμενα χρόνια: «Σύμφωνα με μελέτη του Διεθνούς Ναυτικού Επιμελητηρίου, θα υπάρξει μεγάλο έλλειμμα σε στελεχιακό δυναμικό για τη ναυτιλία. Τα κενά υπολογίζεται ότι θα φτάσουν τις 96.000 μέχρι το 2026». Και αφού δήλωσε το ενδιαφέρον να βοηθήσει το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και στον τομέα αυτό, ανακοίνωσε ότι προετοιμάζει έως το τέλος του έτους ένα νέο πλάνο για να ενισχυθεί η ναυτική εκπαίδευση.

Εκτέλεση Ζαμπούνη: «Γνωρίζουν πάρα πολύ καλά ότι όποιος μιλήσει τελειώνει»
16 Ιανουαρίου, 2024
Σχολεία: Πότε θα κλείσουν για τα Χριστούγεννα
14 Δεκεμβρίου, 2024
Αντίνοος Αλμπάνης: Είμαι καλά συμφιλιωμένος με την αποτυχία
14 Δεκεμβρίου, 2024
Νέος τραυματισμός για τον Τζοέλ Εμπίντ
14 Δεκεμβρίου, 2024
Ν. Κορέα: Τι προβλέπεται μετά την απόφαση για την καθαίρεση του προέδρου Γιουν
14 Δεκεμβρίου, 2024
Πέθανε ο στιχουργός Νίκος Βρεττός
14 Δεκεμβρίου, 2024
Εξιχνιάστηκε η δολοφονία 41χρονου στον σταθμό του ΗΣΑΠ στον Άγιο Ελευθέριο
14 Δεκεμβρίου, 2024
Γκίλφοϊλ: Όταν η νέα πρέσβειρα των ΗΠΑ χαρακτήριζε τεμπέληδες τους Έλληνες
14 Δεκεμβρίου, 2024
«Το παιδί χανόταν αλλά εκείνη δεν έκλαιγε», λέει η κουμπάρα της Ειρήνης Μουρτζούκου
14 Δεκεμβρίου, 2024
Η Ρωσία αποσύρει δυνάμεις από την αεροπορική βάση της στη Συρία
14 Δεκεμβρίου, 2024
Φρίκη δίχως τέλος στη Γάζα: Το Ισραήλ βομβάρδισε σχολείο – Τουλάχιστον επτά νεκροί
14 Δεκεμβρίου, 2024