H ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. ανακοίνωσε ότι το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ ανακήρυξε την ένωση προσώπων ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. (75%) – EGIS PROJECTS S.A. (25%), ως Προτιμητέο Επενδυτή για την παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης και εκμετάλλευσης του αυτοκινητοδρόμου της Εγνατίας Οδού και τριών κάθετων οδικών αξόνων της, για χρονική περίοδο 35 ετών.
«Κυρίαρχη δύναμη στην Ελλάδα η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού», ανέφερε μεταξύ άλλων, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Γιώργος Περιστέρης.
Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ:
H ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. ανακοινώνει ότι το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ ανακήρυξε την ένωση προσώπων ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. (75%) – EGIS PROJECTS S.A. (25%), ως Προτιμητέο Επενδυτή για την παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης και εκμετάλλευσης του αυτοκινητοδρόμου της Εγνατίας Οδού και τριών κάθετων οδικών αξόνων της, για χρονική περίοδο 35 ετών. Η δεσμευτική προσφορά ανέρχεται σε €1.496.100.000.
Η ανάληψη της παραχώρησης της Εγνατίας Οδού σηματοδοτεί μια εξαιρετικά θετική και πολλαπλά σημαντική εξέλιξη, με πλήθος οφέλη για τον Όμιλο και τους μετόχους του. Συγκεκριμένα:
- Ο Όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ εντάσσει στο διαρκώς διευρυνόμενο χαρτοφυλάκιο παραχωρήσεών του τον μεγαλύτερο αυτοκινητόδρομο της χώρας κι έναν από τους μεγαλύτερους σε ευρωπαϊκό επίπεδο, συνολικού μήκους (συμπεριλαμβανομένων των τριών κάθετων οδικών αξόνων) 883 χλμ.
- Το συνολικό χαρτοφυλάκιο αυτοκινητοδρόμων του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα ξεπερνά πλέον τα 1.500 χλμ., καθώς ο Όμιλος κατέχει επίσης το 100% της Νέας Οδού, το 100% της Κεντρικής Οδού και το 17% της Ολυμπίας Οδού. Πρόκειται για το μεγαλύτερο χαρτοφυλάκιο αυτοκινητοδρόμων στη χώρα κι ένα από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη.
- Το χαρτοφυλάκιο παραχωρήσεων του Ομίλου περιέχει επίσης κι άλλες καίριες υποδομές, όπως το έργο της μελέτης, κατασκευής και διαχείρισης του νέου Διεθνούς Αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης στο Καστέλι, έργα διαχείρισης απορριμμάτων (ΣΔΙΤ Ηπείρου και ΣΔΙΤ Πελοποννήσου) κ.ά. Παράλληλα, ο Όμιλος συμμετέχει στο σχήμα που θα αναπτύξει και θα διαχειρίζεται το ολοκληρωμένο τουριστικό συγκρότημα με καζίνο (IRC – Integrated Resort Casino) στο Ελληνικό, ενώ διεκδικεί με αξιώσεις κι άλλα σημαντικά έργα ΣΔΙΤ και παραχωρήσεων. Το διαρκώς διευρυνόμενο χαρτοφυλάκιο έργων παραχώρησης και ΣΔΙΤ καθιστά τον Όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ τον μεγαλύτερο όμιλο παραχωρήσεων στη χώρα και πλέον έναν από τους σημαντικούς διαχειριστές χαρτοφυλακίου παραχωρήσεων σε ευρωπαϊκό επίπεδο.
- Αυξάνεται έτι περαιτέρω η δυνατότητα του Ομίλου να παράγει σημαντικά, σταθερά κι επαναλαμβανόμενα έσοδα σε βάθος χρόνου. Αξίζει να σημειωθεί ότι με τη συμμετοχή της με ποσοστό 75% στο σχήμα παραχώρησης, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα ενοποιεί κατά ΔΛΠ το σύνολο των εσόδων της παραχώρησης, τα οποία με βάση το χρηματοοικονομικό μοντέλο υπολογίζονται σε περίπου 11,3 δις. ευρώ στη διάρκεια της παραχώρησης.
- Εξασφαλίζεται ένα επιπλέον υψηλό και ταυτόχρονα ποιοτικό ανεκτέλεστο για την ΤΕΡΝΑ, 100% θυγατρική του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Η ΤΕΡΝΑ θα αναλάβει το σύνολο των νέων έργων υποδομής που προβλέπει η σύμβαση (υπολογίζονται σε περίπου 720 εκατ. ευρώ κατά την πρώτη πενταετία μελετών – κατασκευής), το σύνολο των έργων βαριάς συντήρησης του αυτοκινητοδρόμου και σημαντικό μερίδιο των έργων ελαφράς συντήρησης και λειτουργίας. Υπολογίζεται ότι το ανωτέρω τεχνικό αντικείμενο αντιστοιχεί συνολικά σε περίπου 3 δις. ευρώ στη διάρκεια της παραχώρησης.
Αναφερόμενος στο θέμα, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ κ. Γιώργος Περιστέρης δήλωσε: «Είμαστε ενθουσιασμένοι, αλλά και υπερήφανοι για την ανάδειξή μας ως προτιμητέος επενδυτής για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού. Πρόκειται για μία πολύ μεγάλη επιτυχία του Ομίλου μας, με πολλαπλά και σημαντικά οφέλη για τον οργανισμό μας, τους μετόχους μας και την ελληνική οικονομία. Με την προσθήκη της Εγνατίας Οδού στο χαρτοφυλάκιο παραχωρήσεων του Ομίλου, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ καθίσταται κυρίαρχη δύναμη στην Ελλάδα και πλέον σημαντική δύναμη και στην Ευρώπη στον τομέα των υποδομών – παραχωρήσεων, ανοίγοντας νέες προοπτικές για το μέλλον μας. Ταυτόχρονα, αποδεικνύουμε για μία ακόμα φορά στην πράξη την εμπιστοσύνη μας στην ελληνική οικονομία, αλλά και τις ικανότητες του ανθρώπινου δυναμικού του Ομίλου μας και του ελληνικού τεχνικού κόσμου γενικότερα».