Σε ηλικία 95 ετών πέθανε ο μηχανολόγος μηχανικός Hal Sperlich, που συνέδεσε το όνομά του με τη Ford Mustang και έγινε γνωστός ως ο «αρχιτέκτονας» της.
Το 2009 εισήχθη στο Automotive Hall of Fame ήταν το τελευταίο επιζών μέλος της ομάδας πίσω από το εμβληματικό pony car, με τους Lee Iacocca και Gale Halderman να φεύγουν από τη ζωή το 2019 και το 2020, αντίστοιχα.
Αφιέρωμα του CARBUZZ στη λαμπρή πορεία του, τόνισε ότι όλα ξεκίνησαν το 1957, όταν εντάχθηκε στη Ford Motor Co. ως σχεδιαστής προϊόντων. Στις αρχές της δεκαετίας του ’60, αναγνώρισε ότι η σμίκρυνση ήταν το μέλλον των αυτοκινήτων, πείθοντας τη Ford να αναπτύξει ένα μικρό όχημα που θα ανταποκρινόταν στις προτιμήσεις της νεολαίας.
Ο στόχος ήταν να δημιουργηθεί ένα προσιτό τετραθέσιο αυτοκίνητο με ποικίλες διαθέσιμες επιλογές και να ξεχειλίζει από στυλ. Αυτό το αυτοκίνητο θα γινόταν τελικά η Mustang, η οποία διανύει σήμερα το 60ό έτος της ζωής της.
Εκτός από τη Mustang, ο Sperlich πιστώνεται τη γέννηση του Fiesta το 1967, του πρώτου προσθιοκίνητου μικρομεσαίου οχήματος της Ford. Αυτό το μοντέλο επέτρεψε στη Blue Oval να διεισδύσει στην παγκόσμια αγορά, ιδιαίτερα στην Ευρώπη, όπου η κατηγορία αυτή γνώριζε μεγάλη δημοτικότητα.
Μάλιστα, το σπουδαίο έργο του δεν περιορίζεται μόνο στη Mustang, καθώς μετά την αποχώρηση από τη Ford, ο Sperlich εντάχθηκε στην Chrysler το 1977 ως επικεφαλής σχεδιαστής προϊόντων. Με την αμερικανική εταιρεία στα πρόθυρα της χρεοκοπίας, του δόθηκε το ελεύθερο να καινοτομήσει.
Ο Sperlich και η ομάδα του ανέπτυξαν μια πλατφόρμα με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς που θα γινόταν γνωστή ως K-cars. Ήταν μια επιτυχία, με το μοντέλο να πιστώνεται ότι έσωσε την Chrysler από την πρώτη της πτώχευση.
Μετά τα K-cars, ο Sperlich χρησιμοποίησε την επιτυχημένη πλατφόρμα με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς και ανέπτυξε ένα συμπαγές επιβατικό αυτοκίνητο που αργότερα θα γινόταν γνωστό ως μίνι βαν της Chrysler. Όπως το Mustang και το Fiesta, το μίνι βαν ήταν μια νέα κατηγορία, και η ιδιοφυΐα και η καινοτομία του Sperlich ήταν πίσω από όλα αυτά. Είναι σαφές ότι επρόκειτο για έναν άνθρωπο που είχε την ικανότητα να καταλαβαίνει τι ήθελαν οι πελάτες και, κυρίως, πότε έπρεπε να τους το δώσει.