Τη «σφραγίδα» της σε όλα τα προϊόντα, αγαθά και υπηρεσίες έχει βάλει η ακρίβεια, γεγονός που δεν θα μπορούσε να αφήσει ανεπηρέαστα ούτε τα χριστουγεννιάτικα είδη, τα οποία έχουν αρχίσει να κάνουν την εμφάνισή τους στις βιτρίνες των καταστημάτων.
Στολίδια, λαμπιόνια, διακοσμητικά και χριστουγεννιάτικα δέντρα είναι ανάμεσα στα χριστουγεννιάτικά είδη, οι τιμές των οποίων εμφανίζονται αυξημένες συγκριτικά με πέρσι.
Αναλυτικότερα, οι επιχειρηματίες των εποχιακών καταστημάτων έβγαλαν από νωρίς φέτος τα χριστουγεννιάτικα και ετοίμασαν τις εντυπωσιακές βιτρίνες τους με τα λαμπερά καρουζέλ, τους καρυοθραύστες, τον Άγιο Βασίλη και τα φωτάκια, σε μια προσπάθεια να τονώσουν την κίνησή τους, προσελκύοντας το ενδιαφέρον των καταναλωτών, οι οποίοι βέβαια δεν ξεκίνησαν ακόμη τις αγορές για τον στολισμό του σπιτιού τους.
«Είναι νωρίς ακόμη για να αγοράσει ο κόσμος. Έρχονται όμως στο μαγαζί, βλέπουν τα χριστουγεννιάτικα και τους αρέσει. Μπαίνουν στο πνεύμα των γιορτών. Μέσα σε όλα αυτά που ακούν με την ακρίβεια, το να βλέπουν χριστουγεννιάτικα τονώνει κάπως την ψυχολογία», δηλώνει στο ThessToday.gr ο κ. Θοδωρής Γκότσης, επιχειρηματίας εποχιακών στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, την ώρα που δύο πελάτισσες εισέρχονται στο κατάστημά του λέγοντας πως «ήρθαμε να δούμε τα χριστουγεννιάτικα που τα βγάλατε από νωρίς και μας ξεσηκώνετε».
Οι αυξήσεις στα χριστουγεννιάτικα είδη
Σύμφωνα με τον ίδιο, οι αυξήσεις στις τιμές των γιορτινών είναι της τάξης του 15 – 20% και στα καταστήματα οι πελάτες μπορούν να βρουν προϊόντα από 0,30€, ξεκινώντας από τα μικρά στολίδια, μέχρι 600 – 700€ που μπορεί να κοστίζει ένα μεγάλο δέντρο.
Οι επιχειρηματίες των εποχιακών περιμένουν έντονη κίνηση από τα μέσα προς τέλη Νοεμβρίου, παρότι τα προηγούμενα χρόνια οι πελάτες που αγαπούν τα Χριστούγεννα έσπευδαν στα καταστήματά τους όλο και νωρίτερα. «Τα τελευταία χρόνια ο καταναλωτής στα χριστουγεννιάτικα είδη ψωνίζει όλο και πιο νωρίς. Η μεγάλη αγοραστική κίνηση είναι τον Νοέμβριο. Φέτος όμως είναι ιδιαίτερη χρόνια λόγω της ακρίβειας που υπάρχει και των τιμών στο πετρέλαιο και τη βενζίνη οπότε η κίνηση ίσως μεταφερθεί λίγο αργότερα. Κάποιοι πελάτες περιμένουν πώς και πώς να βγάλουμε τα γιορτινά. Έρχονται και ψωνίζουν κατευθείαν. Ξέρουν τι θέλουν, βλέπουν και στο eshop αυτά που τους ενδιαφέρουν, οπότε έχουν μια εικόνα στο μυαλό τους. Κάποιοι έρχονται και ψάχνουν από τώρα και άλλοι έρχονται τον Δεκέμβριο για να πάρουν αυτό που θέλουν», αναφέρει ο κ. Γκότσης.
«Βγάλαμε από νωρίς τα χριστουγεννιάτικα για να τα δει ο κόσμος και να αρχίσει να ψωνίζει»
Ανάλογη είναι η εικόνα που περιγράφει και ο κ. Γιάννης Κατρατζής, ιδιοκτήτης καταστήματος εποχιακών ειδών στην Πολίχνη, ο οποίος υπογραμμίζει στο τοπικό μέσο πως οι επιχειρηματίες του κλάδου έχουν ανησυχία για τις ιδιαίτερες συνθήκες που έχει φέρει η ακρίβεια φέτος. «Έχουμε αισιοδοξία αλλά δεν περιμένουμε πολλά με αυτά που ακούμε. Βγάλαμε από νωρίς τα χριστουγεννιάτικα για να τα δει ο κόσμος και να αρχίσει να ψωνίζει», δηλώνει.
Όσον αφορά στους πελάτες που προτιμάνε τα χριστουγεννιάτικα, αναφέρει πως είναι άτομα όλων των ηλικιών, από τις οικογένειες με τα μικρά παιδιά που στολίζουν το σπίτι, μέχρι νεότερες ηλικίες που μπορεί να πάρουν ένα διακοσμητικό για το χώρο τους ή ένα δώρο. «Όλοι τα αγαπάνε τα Χριστούγεννα, απλά άλλοι ασχολούνται με το στόλισμα και άλλους δεν τους ενδιαφέρει», προσθέτει.
Ανησυχία για τα λαμπιόνια: «Ο κόσμος είναι φοβισμένος»
Αναφορικά με τα λαμπιόνια, σημειώνει πως υπάρχει η ανησυχία να μειωθούν οι πωλήσεις τους λόγω ρεύματος, οι οποίες τις προηγούμενες χρονιές πήγαιναν πολύ καλά. Ωστόσο υπογραμμίζει πως τα λαμπιόνια είναι led και δεν είναι ενεργοβόρα. «Υπάρχει ανησυχία όσον αφορά το αν θα ψωνίσει ο κόσμος λαμπάκια, επειδή έχουν να κάνουν με ρεύμα. Δεν καίνε πολύ βέβαια αυτά αλλά ο κόσμος είναι φοβισμένος», αναφέρει.