Στις 15 Σεπτεμβρίου 20 καταδρομικά στελέχη της ΕΜΑΚ , 10 άτομα από τη Θεσσαλονίκη και 10 άτομα από την Αθήνα δέχονται κλήση ώστε να είναι έτοιμοι, καθώς αναμένεται να πετάξουν για τη Λιβύη ώστε να συνδράμουν στις επιχειρήσεις διάσωσης.
Τα στελέχη της ΕΜΑΚ από την πρώτη στιγμή παρακολουθούσαν τις εξελίξεις στο πεδίο και είχαν γνώση για το τι συμβαίνει. Τους ζητήθηκε μάλιστα να παρουσιάσουν ένα πλάνο και να αναλύσουν τα δεδομένα ώστε να αποφασιστεί αν θα μπορούσαν να μεταβούν με ασφάλεια στο σημείο και να επιχειρήσουν χωρίς να τεθεί σε κίνδυνο η σωματική ακεραιότητα τους και υγεία.
Το βράδυ της ίδιας μέρας ο «συναγερμός» …απενεργοποιήθηκε και τα 20 μέλη της ΕΜΑΚ ειδοποιήθηκαν ότι τελικά αποφασίστηκε να μη μεταβούν στη Λιβύη όχι γιατί υπήρχε κίνδυνος λόγω καιρικών φαινομένων ή επειδή κρίθηκε ότι θα υπήρχε κίνδυνος κατά τη διάρκεια των επιχειρήσεων,(καθώς πρόκειται για μια από τις πιο καλά εκπαιδευμένες μονάδες, η οποία έχει συνδράμει σε δεκάδες χώρες του κόσμου), αλλά λόγω ασφαλείας καθώς θα μετέβαιναν σε ένα περιβάλλον αστάθειας, λόγω εμφυλίου πολέμου.
Εισαγγελική έρευνα για το πολύνεκρο τροχαίο
Παραγγελία για τη διενέργεια έρευνας έδωσε η εισαγγελία πρωτοδικών Αθηνών στο ΥΔΕΖΙ, προκειμένου να διαπιστωθούν οι συνθήκες του θανατηφόρου τροχαίου στη Λιβύη, στο οποίο έχασαν τη ζωή τους πέντε μέλη της ανθρωπιστικής αποστολής, που πήγαν στη Λιβύη και σκοτώθηκαν σε τροχαίο δυστύχημα.
Αντικείμενο της έρευνας είναι το αν τυχόν έχουν τελεστεί αξιόποινες πράξεις όπως ανθρωποκτονία κατά συρροή και σωματικές βλάβες κατά συρροή από πρόθεση ή και αμέλεια.