Ένας άτυχος 41χρονος υπάλληλος έχασε τη ζωή του τα ξημερώματα της Τρίτης όταν αναγκάστηκε να πηδήξει από ακυβέρνητο συρμό της ΣΤΑΣΥ, με τον οποίο γινόταν λείανση των γραμμών.
Ο Πέτρος Γιάμαλης ήταν ένας έμπειρος εργοδηγός με δεκαπέντε χρόνια στη συγκεκριμένη δουλειά. Η αδερφή του μίλησε στο Star για τον χαμό του: «Έχει τρία ανίψια ο αδερφός μου. Τα αγαπούσε και τα τρία πάρα πολύ. Είμαστε τρεις αδερφές, η μάνα μου και αυτός. Ήταν το στήριγμα μας ο αδερφός μου. Ήταν το στήριγμα και στη δουλειά. Ήταν ο καλύτερος, γι’ αυτό και ήταν και εργοδηγός» δήλωσε συντετριμμένη.
Ο άτυχος άνδρας ήταν ένας από τους πέντε εργάτες που επισκεύαζαν τις ράγες με το κίτρινο βαγονέτο που ονομάζεται λοκομοτίβα. Όταν τέλειωσε η δουλειά ξεκίνησαν από τον τερματικό της Κηφισιάς για να επιστρέψουν, όμως ο συρμός άρχισε να επιταχύνει επικίνδυνα και τα φρένα δε λειτουργούσαν. Λίγο μετά τον σταθμό Ηράκλειο, οι εργάτες πήδηξαν για να σωθούν. Η ακυβέρνητη λοκομοτίβα συγκρούστηκε με ένα συρμό του ηλεκτρικού που τοποθετήθηκε σαν ανάχωμα.
Τα ερωτήματα που προκύπτουν από το τραγικό δυστύχημα στον ΗΣΑΠ
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Άρη Λάμπου στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Star, η τραγωδία στον Ηλεκτρικό αποκαλύπτει μία σειρά από λάθος χειρισμούς, οι οποίοι φαίνεται ότι οδήγησαν στο χαμό του άτυχου εργοδηγού.
Το πρώτο αμείλικτο ερώτημα είναι γιατί δε λειτούργησαν τα φρένα. Σε ένα τόσο βαρύ όχημα που ζυγίζει πάνω από 15 τόνους, γιατί δεν υπήρχαν εφεδρικά φρένα ή γιατί δε λειτούργησαν;
Υπάρχουν συρμοί παλαιότερης τεχνολογίας με δεύτερο και τρίτο εφεδρικό σύστημα πέδησης. Στη συγκεκριμένη περίπτωση φαίνεται πως όλα πήγαν στραβά. Το τρίτο ερώτημα που προκύπτει αφορά το αν έγινε η απαραίτητη συντήρηση στο βαγονέτο που έκανε τη λείανση των γραμμών.
Η ΣΤΑΣΥ αναφέρει ότι η συντήρηση και ο έλεγχος είναι στις συμβατικές υποχρεώσεις της αναδόχου εταιρείας. Ωστόσο, δεν έπρεπε να έχει ελεγχθεί και το αν έχουν τηρηθεί αυτές οι υποχρεώσεις πριν επιβιβαστούν οι εργάτες για να δουλέψουν; \
Αρκεί να σημειωθεί πως η λοκομοτίβα κινούνταν με πάνω από 50 χιλιόμετρα και έπεσε στον κινητοποιημένο συρμό που τοποθετήθηκε ως ανάχωμα.
Αν δεν είχε προλάβει να βγει ο άνθρωπος που τον τοποθέτησε εκεί και ο δεύτερος συρμός ήταν εν κινήσει, τότε οι δυνάμεις θα πολλαπλασιάζονταν και ίσως τα πράγματα να ήταν ακόμα χειροτέρα.
Πηγή: star