Κ. Αρβανίτης: Ερώτηση στην Κομισιόν για το «περιβαλλοντικό τέλος ταξινόμησης»

Για «βέβαιη ευρωπαϊκή “καμπάνα” σε βάρος της χώρας μας, αλλά και μια καταστροφική στρέβλωση της αγοράς αυτοκινήτων», κάνει λόγο ο Κώστας Αρβανίτης, ο οποίος φέρνει ενώπιον της Κομισιόν το λεγόμενο «περιβαλλοντικό τέλος ταξινόμησης» στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα.

Συγκεκριμένα με ερώτηση που κατέθεσε ο Ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία / TheLeft απευθύνεται στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή σχετικά με την «ξεκάθαρη παραβίαση του κοινοτικού δικαίου που συνιστούν οι πρόσφατες ρυθμίσεις που θέσπισε η Κυβέρνηση».

Αποτέλεσμα των πρόσφατων αλλαγών, όπως σημειώνει, είναι ο περαιτέρω αποκλεισμός των πολιτών που δεν έχουν μεγάλη οικονομική επιφάνεια από την αγορά νέου οχήματος με μικρότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Έτσι, δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για να διαιωνιστεί η εδώ και πολλά χρόνια προβληματική κατάσταση στη χώρα μας καθώς ο «στόλος» των ιδιωτικών οχημάτων είναι ήδη πεπαλαιωμένος και εξαιρετικά ρυπογόνος. Το πρόβλημα επιβαρύνεται ακόμη περισσότερο καθώς δεν υπάρχουν επαρκή κίνητρα για την απόσυρση των παλαιών οχημάτων που ήδη κυκλοφορούν στη χώρα, με αποτέλεσμα ο στόλος να «γερνά» περαιτέρω.

Ακολουθεί η υπόλοιπη ανακοίνωση και η Ερώτηση του Κώστα Αρβανίτη:

Δεν είναι όμως μόνο οι κίνδυνοι για το περιβάλλον. Η νέα ρύθμιση έχει ξεσηκώσει κύμα αντιδράσεων από τους μικρούς και μεσαίους εμπόρους αυτοκινήτων καθώς οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στην εξόντωσή τους. Με το νέο καθεστώς ευνοούνται σκανδαλωδώς οι μεγαλέμποροι νέων οχημάτων, κάτι που γίνεται φανερό από την ασφυξία που ήδη βιώνουν οι περισσότερες επιχειρήσεις του κλάδου.

Μάλιστα, μετά από αίτημα του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων, που εκπροσωπεί πάνω από 3.000 επιχειρήσεις του κλάδου, ο Κώστας Αρβανίτης συναντήθηκε με τον Πρόεδρο του Συνδέσμου Κωνσταντίνο Κυράτσο και τον εντεταλμένο Σύμβουλο του Δ.Σ. και πρώην πρόεδρο Ευριπίδη Κωνσταντινίδη, σε μια συνάντηση που συμμετείχαν οι αρμόδιοι Τομεάρχες του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ Σωκράτης Φάμελλος (Περιβάλλοντος) και Τρύφων Αλεξιάδης (Αναπληρωτής Οικονομικών για θέματα Φορολογικής Πολιτικής).

Οι εκπρόσωποι του κλάδου, που πλήττεται βαριά από τις νέες κυβερνητικές ρυθμίσεις, εξέφρασαν στα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ την ικανοποίησή τους για την ανάδειξη του θέματος, τόσο στην Ελληνική Βουλή όσο και στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Της κατάθεσης ερώτησης από τον Κώστα Αρβανίτη είχε προηγηθεί έντονη αντιπαράθεση των δύο βουλευτών με την Κυβέρνηση στην Ελληνική Βουλή κατά τη συζήτηση της τροπολογίας. Στη διάρκεια της συζήτησης ο ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ αποκάλυψε τι κρύβεται πίσω από τη δήθεν «ευαισθησία» της κυβέρνησης Μητσοτάκη για το Περιβάλλον.

Όπως έγινε αντιληπτό και από όσα αποκάλυψε ο ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ στη Βουλή αλλά και από την ερώτηση προς την Κομισιόν, το δήθεν περιβαλλοντικό τέλος δεν είναι παρά μια ακόμη ψευδεπίγραφη κυβερνητική πολιτική που υποκρύπτει εύνοια σε μια ελίτ μεγαλεμπόρων ενώ καταδικάζει σε ασφυξία τη μεγάλη πλειοψηφία του κλάδου.

«Η Κυβέρνηση των δήθεν «Αρίστων» δεν νομοθετεί Άριστα αλλά για λογαριασμό μιας «Αριστοκρατίας», για χάρη των ισχυρών και άπληστων φίλων της, σε βάρος τελικά της κοινωνίας αλλά και του περιβάλλοντος», σχολιάζει ο Κώστας Αρβανίτης και συνεχίζει: «Αυτό γίνεται δυόμισι χρόνια τώρα, και πλέον φαίνεται καθαρά πως δεν γίνεται μόνο σε βάρος των πιο αδύναμων, αλλά και σε βάρος των μεσαίων στρωμάτων που η ΝΔ του Μητσοτάκη είχε κάνει προεκλογική σημαία, και φυσικά, κορόιδεψε, όπως και τον υπόλοιπο ελληνικό λαό. Ξέραμε το μίσος τους για τον κόσμο της Εργασίας, τώρα βλέπουμε το μίσος τους και για τον κόσμο της Αγοράς.»

Οι εκπρόσωποι των εμπόρων από την πλευρά τους, αφού ενημερώθηκαν για το περιεχόμενο της ερώτησης δήλωσαν ικανοποιημένοι για τη στήριξη των αιτημάτων τους εξέφρασαν τη διάθεση να συνεχιστεί η επαφή με τον Ευρωβουλευτή και τους δύο Τομεάρχες του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης του Κώστα Αρβανίτη:

Ερώτηση με αίτημα γραπτής απάντησης

προς την Επιτροπή

Άρθρο 138 του Κανονισμού

Κωνσταντίνος Αρβανίτης (TheLeft)

Θέμα: Ερώτηση σχετικά με την επιβολή «περιβαλλοντικού τέλους ταξινόμησης» στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα από την ελληνική κυβέρνηση.

Πρόσφατα, η ελληνική κυβέρνηση, παρά τις προειδοποιήσεις1 της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για ασυμβατότητα με το Ευρωπαϊκό Δίκαιο2 τροποποίησε το άρθρο 5 του Νόμου 4710/20203 προσθέτοντας νέες κατηγορίες οχημάτων στην υποχρέωση καταβολής «περιβαλλοντικού» τέλους.

Ειδικότερα, διατηρούνται, μόνο για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα, η απαγόρευσημταξινόμησης για οχήματα Euro 1, 2 και 3 και το πρόσθετο περιβαλλοντικό τέλος ταξινόμησης τω €3.000 για οχήματα Euro4, ενώ το περιβαλλοντικό τέλος ταξινόμησης των €1.000 επεκτείνεται σε όλα τα οχήματα Euro5 (5a και 5b).

Ωστόσο, με τον τρόπο αυτό πολίτες που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να αγοράσουν ένα καινούργιο όχημα, επιβαρύνονται περαιτέρω οικονομικά για να αντικαταστήσουν το όχημά τους με ένα λιγότερο ρυπογόνο μεταχειρισμένο. Επίσης, δεν ενθαρρύνεται η απόσυρση παλαιών και ρυπογόνων οχημάτων, και γηράσκει περαιτέρω ο στόλος των οχημάτων.

Ερωτάται η επιτροπή:

Έχει ενημερωθεί για τα παραπάνω – και πώς προτίθεται να απαντήσει στην νέα παραβίαση του κοινοτικού δικαίου;

Πώς προτίθεται η ΕΕ να ενισχύσει τα κράτη μέλη, ώστε να δοθούν κίνητρα για την απόσυρση των παλαιότερων οχημάτων που επιβαρύνουν το περιβάλλον και την ανανέωση των στόλων με λιγότερο ρυπογόνα οχήματα, στο πλαίσιο μιας δίκαιης μετάβασης για όλα τα κοινωνικά στρώματα;

1 https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/en/inf_21_4681

2 Articles 34, 36 and 110 TFEU

3 Ν. 4710/2020 (ΦΕΚ A 142 – 23.07.2020) Προώθηση της ηλεκτροκίνησης και άλλες διατάξεις.

Εκτέλεση Ζαμπούνη: «Γνωρίζουν πάρα πολύ καλά ότι όποιος μιλήσει τελειώνει»
16 Ιανουαρίου, 2024
Έκρηξη στο ρωσικό προξενείο στη Μασσαλία: Έχει χαρακτηριστικά τρομοκρατικής επίθεσης, λέει το ΥΠΕΞ της Ρωσίας
24 Φεβρουαρίου, 2025
Ο πάπας Φραγκίσκος πέρασε μια ήρεμη νύχτα, αλλά παραμένει κρίσιμη η κατάσταση της υγείας του
24 Φεβρουαρίου, 2025
«Προσπάθησε να με πνίξει και με βίασε» λέει 56χρονη που κατήγγειλε 33χρονο για σεξουαλική κακοποίηση – Σήμερα η δίκη
24 Φεβρουαρίου, 2025
Άρειος Πάγος για Τέμπη: Ουδείς δικαιούται να τρομοκρατεί τους δικαστικούς λειτουργούς
24 Φεβρουαρίου, 2025
Προς επαναλειτουργία το «Allou! Fun Park»: Δόθηκε το πράσινο φως από τον Δήμο Ρέντη
24 Φεβρουαρίου, 2025
Γαλεντέρης για Καλογήρου: Οι τοξικολογικές δεν μπορούν να βρουν την αιτία θανάτου χωρίς τις ιστολογικές – Δεν αποκλείουμε τίποτα
24 Φεβρουαρίου, 2025
Δυστύχημα στα Τέμπη: Τα συγκινητικά λόγια της γιαγιάς του Γεράσιμου – Επιστρέφει στην Ελλάδα ο μοναδικός επιζών του πρώτου βαγονιού
24 Φεβρουαρίου, 2025
Απεργία 28 Φεβρουαρίου: Τι θα γίνει με μετρό, ΗΣΑΠ, τραμ – Η απόφαση των εργαζομένων
24 Φεβρουαρίου, 2025
Γερμανία: Το «καλό σενάριο» για δικομματική κυβέρνηση κερδίζει έδαφος – Ο διπλασιασμός ποσοστών του AFD στις μετεκλογικές προκλήσεις
24 Φεβρουαρίου, 2025
Αλέξης Κούγιας: Σε πολύ κρίσιμη κατάσταση ο γνωστός ποινικολόγος – «Μην μας πιέζετε για δηλώσεις» λένε τα παιδιά του
24 Φεβρουαρίου, 2025