ΚΙΝΑΛ: Αδιέξοδο του συστήματος πρόσβασης στα πανεπιστήμια από την πρώτη του εφαρμογή

«Τα τελικά αποτελέσματα των πανελλαδικών εξετάσεων κατέδειξαν το αδιέξοδο του συστήματος πρόσβασης από την πρώτη του εφαρμογή. Πολλοί υποψήφιοι, που έγραψαν καλά ή σχετικά καλά, βρίσκονται εκτός πανεπιστημιακής εκπαίδευσης, ενώ παράλληλα παραμένουν πολλές κενές θέσεις» αναφέρει σε ανακοίνωσή του το Τμήμα Παιδείας του Κινήματος Αλλαγής και σημειώνει ότι «η πολιτική της κυβέρνησης αποτυπώνει την ταξική της θεώρηση, την στρατηγική ενός κοινωνικού μετασχηματισμού με την συνειδητή επιλογή της για υποχώρηση της κατάκτησης της δημοκρατικοποίησης της γνώσης, που αποτέλεσε εμβληματικό σημείο αναφοράς των κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ».

Επικρίνει την κυβέρνηση ότι σε μια δυσχερή για την κοινωνία περίοδο της πανδημίας, νομοθέτησε «ένα σύστημα πρόσβασης, το οποίο οδηγεί σε βίαιη αύξηση του αριθμού των υποψηφίων, που αποκλείονται από την προοπτική του πανεπιστημίου». «Η εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (Ε.Β.Ε.) σε μια τόσο δύσκολη χρονιά δυσχέρανε πολύ τους υποψηφίους, που βίωσαν την εμπειρία της προετοιμασίας αλλά και της εξέτασης σε πρωτόγνωρες συνθήκες. Η προχειρότητα της ρύθμισης αποτυπώνεται στο γεγονός ότι πανεπιστημιακά τμήματα μένουν χωρίς πρωτοετείς φοιτητές. Την ίδια στιγμή τα Κολέγια μπορούν να δέχονται κάθε υποψήφιο, χωρίς Ε.Β.Ε., χωρίς επιστημονική εποπτεία από την πολιτεία, με μόνο “προσόν” τα υψηλά δίδακτρα και με επιβράβευση την επαγγελματική ισοτιμία των διπλωμάτων τους με τα πανεπιστημιακά πτυχία» προσθέτει και τονίζει πως το ελάχιστο που οφείλει να κάνει η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας για τη φετινή χρονιά είναι να άρει τις αδικίες που έχουν προκληθεί στους υποψήφιους.

Παράλληλα, το Τμήμα Παιδείας του Κινήματος Αλλαγής υποστηρίζει πως «ο εξορθολογισμός του Πανεπιστημιακού Χάρτη πρέπει να προτεραιοποιηθεί ως βασική δημόσια πολιτική». «Η Πολιτεία μέσα ενός οργανωμένου σχεδίου -με επιστημονική επάρκεια και κοινωνική συνεννόηση- να εκπονήσει μια στρατηγική τόσο για τον τρόπο εισαγωγής όσο κυρίως για το πώς θα συνδέσουμε τα Πανεπιστήμια μας με τις ανάγκες του αύριο ώστε η έρευνα, η καινοτομία αλλά και ο πολιτισμός να αποτελέσουν τον οδικό χάρτη για το μέλλον» σημειώνει. Δηλώνει πως «μια προοδευτική μεταρρύθμιση στην εκπαίδευση πρέπει να συνδεθεί με την εφαρμογή του “Εθνικού Απολυτηρίου” στο Λύκειο με την ολοκλήρωση ενός κύκλου ουσιαστικής εκπαίδευσης, για την οριστική λύση του προβλήματος πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση» προσθέτει την ανάγκη για α) προτεραιότητα για την ανάπτυξη της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης ως κύρια επαγγελματική διαδρομή και δημιουργία σοβαρών δομών της στο επίπεδο 5 του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων, β) ολόπλευρη στήριξη της Ειδικής Αγωγής και γ) επανασύσταση του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας.

Εκτέλεση Ζαμπούνη: «Γνωρίζουν πάρα πολύ καλά ότι όποιος μιλήσει τελειώνει»
16 Ιανουαρίου, 2024
Μικρές επιπλοκές παρουσίασε η Μαρινέλλα – Απαγορεύτηκαν τα επισκεπτήρια
25 Νοεμβρίου, 2024
Γεραπετρίτης για συνάντηση με Φιντάν: Συμφωνήσαμε ότι διαφωνούμε, δεν φοβόμαστε να συζητήσουμε
25 Νοεμβρίου, 2024
Σεισμός 3,8 Ρίχτερ στην Κάσο
25 Νοεμβρίου, 2024
Ενδοοικογενειακή βία: Εφιάλτης για γυναίκα με αναπηρία από τη Φθιώτιδα
25 Νοεμβρίου, 2024
Πολωνία: Σκότωσε τους γονείς και τον αδελφό του και κρατούσε ομήρους δύο μικρά παιδιά – Αυτοκτόνησε όταν μπήκε η αστυνομία
25 Νοεμβρίου, 2024
Την Τετάρτη η κηδεία της Βέφας Αλεξιάδου
25 Νοεμβρίου, 2024
Το τελικό αποτέλεσμα των εκλογών στον ΣΥΡΙΖΑ
25 Νοεμβρίου, 2024
Συνάντηση Ρούτε – Ερντογάν: Τι συζητήθηκε
25 Νοεμβρίου, 2024
Αμαλιάδα: Τα τρία επεισόδια του μωρού της Κατερίνας
25 Νοεμβρίου, 2024
Τι θα περιλαμβάνει η συμφωνία εκεχειρίας Ισραήλ και Λιβάνου
25 Νοεμβρίου, 2024