«Η πραγματικότητα είναι η εξής. Έχουμε στην Αθήνα περίπου 7 εκατ. μετακινήσεις την ημέρα. Από αυτές, περίπου 2-2,5 εκατ. πραγματοποιούνται με αστικές συγκοινωνίες» ανέφερε χαρακτηριστικά ο Κωνσταντίνος Κεπαπτσόγλου, Καθηγητής ΕΜΠ, Πρόεδρος Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα, για το αποτέλεσμα της απεργίας στους δρόμους στο λεκανοπέδιο.
«Όταν τα μέσα δεν λειτουργούν κάποιοι δεν θα πάνε στην δουλειά τους, κάποιοι θα πάνε όμως με το αυτοκίνητό τους γιατί πρέπει να πάνε με αποτέλεσμα να φορτώσουν με πολύ περισσότερα αυτοκίνητα τους δρόμους, οι οποίοι ούτως ή άλλως δεν επαρκούν για να εξυπηρετήσουν αυτή την ζήτηση για μετακίνηση» συνέχισε ο κ. Κεπαπτσόγλου.
Για μια διαδρομή 40 λεπτών υπό κανονικές συνθήκες, σήμερα ένας οδηγός θα χρειαστεί 60 λεπτά από τον χρόνο του, δηλαδή 20 περισσότερα. «Σήμερα επιβαρύνεται ο χρόνος κατά ένα 20%-30% κατά την ώρα αιχμής, η οποία προφανώς τραβάει, καθώς έχουν επεκταθεί οι ώρες αιχμής λόγω της πολλής κυκλοφορίας και των δραστηριοτήτων.
Σήμερα είχαν μεγαλύτερη επιβάρυνση, η Κηφισίας, το ποτάμι, η λεωφ. Αθηνών, οι άξονες Βορρά-Νότου, οι οποίοι χρησιμοποιούνται για πρόσβαση από τα προάστια. «Το ποτάμι έχει και πάρα πολλή κυκλοφορία βαρέων οχημάτων γιατί είναι ο μόνος τρόπος να φτάσει κανείς στο λιμάνι του Πειραιά και μέχρι τις εμπορικές και βιομηχανικές περιοχές της Αθήνας. Γενικά η κατάσταση σήμερα είναι πολύ πιο δύσκολη και είναι λογικό» συμπλήρωσε ο κ. Κεπαπτσόγλου.
Θεραπεία στο πρόβλημα της κίνησης στους δρόμους δεν υπάρχει, υποστήριξε, από την στιγμή που μετακινούμαστε και χρησιμοποιούμε το αυτοκίνητό μας. Υπάρχουν μόνο τρόποι για να μετριαστεί η κατάσταση. «Βέβαια, σήμερα που υπάρχει η απεργία δεν υπάρχει τρόπος, προφανώς θα το υποστούμε ή θα κάτσουμε στο σπίτι μας» σημείωσε, εξηγώντας ότι οι δρόμοι είναι αυτοί που είναι.
«Δεν έχουμε περιθώριο να φτιάξουμε και άλλους δρόμους. Ο μόνος τρόπος είναι η λελογισμένη χρήση ΙΧ, η προτίμηση σε άλλους τρόπους μετακίνησης και η χρήση ΜΜΜ» είπε ακόμα. Ειδικά όσο αφορά το ποτάμι, σύμφωνα με τον κ. Κεπαπτσόγλου, ακόμα και δύο λωρίδες να προστεθούν δεξιά και αριστερά, στην ίδια κατάσταση θα είναι και ο λόγος είναι ότι θα προσελκύσει περισσότερη κυκλοφορία. Σύμφωνα με τον ίδιο, είναι νομοτελειακό ότι αυτό θα συμβεί, όπως έχει γίνει και σε άλλα μέρη του κόσμου.
Όσο αφορά το σχέδιο7 αξόνων της Περιφέρειας Αττικής στο ποτάμι του Κηφισού, ο κ. Κεμπαμπτζόγλου, ανέφερε ότι πρόκειται για τοπικές βελτιώσεις, δυνατότητες γρήγορης απομάκρυνσης των τροχαίων. «Αλλά σε κάθε περίπτωση δεν μπορείς να κάνεις μαγικά όταν έχεις τόσο πολλά αυτοκίνητα. Ο κόσμος πριν γκρινιάξει να σκεφτεί ότι επιλέγει το αυτοκίνητο. Περνάμε τουλάχιστον μια ώρα της ημέρας στο αυτοκίνητό μας με το τυπικό κόστος του χρόνου μας στα 8-10 ευρώ, οπότε ο καθένας δαπανά 10 ευρώ την ημέρα μέσα στο αυτοκίνητό του» είπε χαρακτηριστικά.