Πολλές και διαφορετικές αντιδράσεις, έχει δημιουργήσει η απόφαση της κυβέρνησης να ανοίξει τα σχολεία τη στιγμή που τα κρούσματα βρίσκονται στα ύψη.
Τα κρούσματα κορονοϊού σε παιδιά φτάνουν τα 8.000 λίγες πριν το άνοιγμα των σχολείων την Δευτέρα 10 Ιανουαρίου όπως αποφάσισε σήμερα η κυβέρνηση μετά από σχετική εισήγηση των ειδικών της επιτροπής.
Για το θέμα των σχολείων και των κρουσμάτων κορονοϊού στα παιδιά μίλησε στο Mega η καθηγήτρια Παιδιατρικής Λοιμωξιολογίας, και μέλος της επιτροπής εμπειρογνωμόνων, Βάνα Παπαευαγγέλου.
«Έχει αποδειχθεί από την εμπειρία μας από τον Σεπτέμβριο μέχρι τώρα, πόσο υπέρ των παιδιών είναι να παραμείνουν τα σχολεία ανοιχτά και τα παιδιά να πάνε κανονικά στο σχολείο, είναι υπέρ της θωράκισης των παιδιών γιατί είναι σε ένα ελεγχόμενο περιβάλλον που φορούν τη μάσκα τους και τηρούν τα μέτρα, ελέγχονται δύο φορές την εβδομάδα με rapid test και αυτό βοηθά και τα ίδια να διαγνωστούν σε πιο συμπτωματικό επίπεδο και συνεπώς να μην μεταδόσουν στην υπόλοιπη τάξη αλλά και στην οικογένειά τους. Σε αντίθετη περίπτωση με τα σχολεία κλειστά, όπως στις διακοπές για τα Χριστούγεννα, τα παιδιά δεν κάνανε τεστ», ανέφερε αρχικά η κ. Παπαευαγγέλου.
«Δίχτυ ασφαλείας» τα τρία τεστ και το αυστηρότερο πρωτόκολλο
«Οι περισσότεροι γονείς πλέον ακολουθούν σωστά τις οδηγίες. Το 50%+1 είναι ένα όριο που διασφαλίζει την ομαλή λειτουργία της εκπαίδευσης. Είναι ένα όριο που έχει τεθεί κυρίως από το υπουργείο Παιδείας. Η εμπειρία μας από την «Δέλτα» μέχρι τώρα, έδειξε ότι η χρήση της μάσκας, που στα σχολεία τηρείται αυτό το μέτρο, προστατεύει σημαντικά», συμπλήρωσε.
«Το 50%+1 αφορά στην λειτουργία του τμήματος, και αφορά την συνολική απουσία, όχι μόνο από κορονοϊό. Αυτό που μας ενδιαφέρει είναι να ακολουθήσουμε τις οδηγίες του Π.Ο.Υ . που θέτει σαν προτεραιότητα την διατήρηση των σχολείων ανοιχτών, και δεύτερον, το γεγονός ότι ακολουθούμε την πρακτική που ακολουθούν οι περισσότερες ανεπτυγμένες χώρες, οι οποίες έχουν αντικαταστήσει το κλείσιμο των σχολείων και των τάξεων με το εκτεταμένο testing», τόνισε η κ. Παπαευαγγέλου.