ΕΕΚΕ: Αντίθετα με τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό τα voucher των αεροπορικών

Με αφορμή τα αμέτρητα ερωτήματα και τις καταγγελίες που έχει δεχτεί η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας σχετικά με την ακύρωση στις πτήσεις λόγω της πανδημίας προχωρά σε διευκρινίσεις.

Ένα ζήτημα που απασχολεί χιλιάδες συμπολίτες μας, οι οποίοι αφού είδαν την πτήση τους να ακυρώνεται, αναρωτιούνται τι μέλλει γενέσθαι με τα αντίστοιχα αιτήματα επιστροφής χρημάτων των επιβατών που παραμένουν ανεκπλήρωτα.

Οι διευκρινίσεις για τις πτήσεις και τις επιστροφές χρημάτων
Σύμφωνα με διάταξη Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου που έχει εκδώσει η Κυβέρνηση σχετικά με τις οφειλές των αεροπορικών εταιρειών από ματαιώσεις πτήσεων για το χρονικό διάστημα ‪25/2‬ έως και τις ‪30/9/2020‬, ισχύουν συνοπτικά τα εξής:

  • Απαιτήσεις επιστροφής του αντιτίμου αεροπορικών εισιτηρίων προς επιβάτες, εφόσον προβλέπονται από την ενωσιακή ή εθνική νομοθεσία, ικανοποιούνται μέσω της παροχής πιστωτικού σημειώματος (voucher) προς τους δικαιούχους, ίσης αξίας με το αντίτιμο του εισιτηρίου της ματαιωθείσας πτήσης.
  • Το πιστωτικό σημείωμα εκδίδεται από τον αερομεταφορέα και έχει ημερομηνία λήξης δεκαοκτώ μήνες από την έκδοσή του.
  • Κατά τη διάρκεια του δεκαοκτάμηνου, ο δικαιούχος του πιστωτικού σημειώματος μπορεί οποτεδήποτε να κάνει χρήση αυτού σε οποιονδήποτε προορισμό του δικτύου του αερομεταφορέα.
  • Μέχρι τη λήξη του πιστωτικού σημειώματος, η οφειλή δεν καθίσταται ληξιπρόθεσμη και απαιτητή.
  • Η οφειλή καθίσταται ληξιπρόθεσμη και απαιτητή, εφόσον παρέλθουν δεκαοκτώ μήνες από την έκδοση του πιστωτικού σημειώματος και αυτό δεν έχει χρησιμοποιηθεί.

Ωστόσο, η παραπάνω διάταξη έρχεται σε αντίθεση με τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό σχετικά με τα δικαιώματα των επιβατών όσον αφορά την άμεση επιστροφή των χρημάτων τους σε περίπτωση ακύρωσης πτήσης.

Για το λόγο αυτό, σημαντικό είναι να γνωρίζουν οι καταναλωτές πως είναι σε εξέλιξη διαβουλεύσεις σε ευρωπαϊκό επίπεδο για τη δίκαιη και ενιαία ρύθμιση του ζητήματος σε όλα τα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Για οποιοδήποτε πρόβλημα οι καταναλωτές μπορούν. Να επικοινωνούν με την Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας, υποβάλλοντας ερωτήματα, αναφορές ή καταγγελίες.

Διαβάστε επίσης: «Στο κόκκινο» τα παράπονα για την Aegean

Εκτέλεση Ζαμπούνη: «Γνωρίζουν πάρα πολύ καλά ότι όποιος μιλήσει τελειώνει»
16 Ιανουαρίου, 2024
Παπαστεργίου: Ακόμη δεν έχει γίνει κατανοητή η ίδια η κυβερνοασφάλεια ως οντότητα, ως λειτουργία, ως αναγκαιότητα
22 Νοεμβρίου, 2024
Ελεύθερη η Ειρήνη Μουρτζούκου έως τις 28 Νοεμβρίου – Τι ζήτησε από το δικαστήριο
22 Νοεμβρίου, 2024
Νέο Ηράκλειο: Μάθημα σε σχολεία ερείπιο – Καταρρέουν σοβάδες, κινδυνεύουν μαθητές
22 Νοεμβρίου, 2024
Ακρίβεια: Αυξάνονται αντί να μειώνονται οι τιμές στα ράφια των σουπερμάρκετ παρά το ταμπελάκι μείωσης της τιμής
22 Νοεμβρίου, 2024
ΕΞΩΣΤΡΕΦΕΙΑ | EXTROVERSION: Το Moxy Art Affair υποδέχεται έργα υπό την επιμέλεια της εικαστικής ομάδας ‘’Ξύλινος Ιππέας’’
22 Νοεμβρίου, 2024
Συνάντηση Κ. Μητσοτάκη με τους κατοίκους της πολυκατοικίας των Αμπελοκήπων – Πλήρης αποκατάσταση των ζημιών με κρατική αρωγή
22 Νοεμβρίου, 2024
Μήνυση από 55χρονο κατά γιατρών της Θεσσαλονίκης – Τον χειρούργησαν για σκωληκοειδίτιδα και ένα χρόνο μετά του είπαν πως έχει καρκίνο
22 Νοεμβρίου, 2024
Λονδίνο: Εκκένωση τερματικού σταθμού στο αεροδρόμιο Gatwick – «Περιστατικό ασφαλείας» υπό διερεύνηση
22 Νοεμβρίου, 2024
Το “2ο Growthfund Summit” στις 4 Δεκεμβρίου 2024 στο Ζάππειο Μέγαρο
22 Νοεμβρίου, 2024
Bitcoin: Πτήση προς ιστορικό ρεκόρ ελέω Τραμπ – Αγγίζει τα $100.000
22 Νοεμβρίου, 2024