Κορονοϊός: Το μυστήριο της διασποράς στην Αττική – Δείτε τι συμβαίνει

Το μυστήριο της Αττικής καθώς ο SARS-CoV-2 επιδεικνύει ισχυρή ανοσία στα σφιχτά μέτρα που έχουν επιβληθεί στους κατοίκους της προβληματίζει τους ειδικούς.

Και παραδέχονται ότι οι δρόμοι οι πλατείες οι ουρές στα καταστήματα και στα μέσα μαζικής μεταφοράς αλλά και οι ευάλωτες κοινωνικά ομάδες που ζουν στο κέντρο της πόλης συνθέτουν το πλέον εύφορο έδαφος για να συνεχίσει τη δυναμική του πορεία, σύμφωνα με το «Βήμα της Κυριακής».

Αντίστοιχα η πυκνότητα του πληθυσμού σε συνδυασμό με τη ψυχολογική κόπωση που μεταδίδεται με εξίσου ταχύτατους ρυθμούς λειτουργεί όπως το λίπασμα που θρέφει τον πανδημικό ιό.

Οι αριθμοί περιγράφουν λεπτομερώς τα τρωτά σημεία της Αττικής εν μέσω πανδημίας. Η μεγαλύτερη περιφερειακή ενότητα της Ελλάδας έχει έκταση 3.808 χλμ και συνεπώς καλύπτει μόλις το 2,9% της συνολικής έκτασης της χώρας. Ομως σε αυτόν τον περιορισμένο χώρο στριμώχνονται 3,7 εκατομμύρια άνθρωποι  αλλιώς το 35,4% του μόνιμου πληθυσμού.

Ο μέσος όρος της ηλικίας των κατοίκων της πρωτεύουσας είναι τα 41,3 έτη, εν τούτοις ο δείκτης γήρανσης είναι ανησυχητικός (125.0) με το ποσοστό των ηλικιωμένων (65 ετών και άνω) στο σύνολο του πληθυσμού να αγγίζει το 17,4%

Σημειώνεται δε ότι στον κεντρικό τομέα Αθηνών το αντίστοιχο ποσοστό σκαρφαλώνει στο 18,7% ενόσω χρόνο με το χρόνο καταγράφονται σταθερά ταχύτατες τάσεις γήρανσης. Μοιραία οι ανάγκες της μεγαλούπολης της χώρας εξυπηρετούνται από ένα δαιδαλώδες δίκτυο μεταφορών που εκτελεί καθημερινά 1,6 εκατομμύρια μετακινήσεις. Υπολογίζεται ότι από αυτές οι 700.000 πραγματοποιούνται από τα μέσα σταθερής συγκοινωνίας και οι υπόλοιπες 900.000 από λεωφορεία και τρόλεϊ

Ενδεικτικά αναφέρεται ότι στους δρόμους της Αττικής κυκλοφορούν 1.150 οχήματα αριθμός που εν μέσω πανδημίας κρίνεται ανεπαρκής για την τήρηση των απαραίτητων αποστάσεων αναγκάζοντας την κυβέρνηση να αναπτύξει ένα σχέδιο ενίσχυσης έτσι ώστε διαδοχικά και έως το τέλος του έτους οι πολίτες να εξυπηρετούνται από 1.600 οχήματα. Αντίστοιχα μάχη με τον χρονο δίνεται για την αναβάθμιση του τραμ και του μετρό ενόσω τα κρούσματα καλπάζουν.

«Περιγράφοντας κανείς την Αττική θα μπορούσε να πει ότι είναι σαν να έχουμε μια χώρα που έχει συγκεντρωθεί σε μία περιφέρεια. Χαρακτηρίζεται δε από περιοχές με μεγάλη πυκνότητα πληθυσμού όπου συνυπάρχει και μεγάλο ποσοστό ευάλωτων κοινωνικά ομάδων. Και εκει η τήρηση των μέτρων δεν είναι εύκολη» παρατηρεί μιλώντας στο Βήμα ο αναπληρωτής καθηγητής Επιδημιολογίας Πραληπτικής Ιατρικής του ΕΚΠΑ και μέλος της Επιτραπής Εμπειρογνωμόνων του υπουργείου Υγείας, Δημήτρης Παρασκευής.

Πηγή: Το βήμα της Κυριακής

Εκτέλεση Ζαμπούνη: «Γνωρίζουν πάρα πολύ καλά ότι όποιος μιλήσει τελειώνει»
Ιανουάριος 16, 2024
Συνελήφθη «εισπράκτορας» για τηλεφωνικές απάτες
Ιανουάριος 8, 2025
Στην Κύπρο εκτάκτως ο πρόεδρος του Ισραήλ, Ισαάκ Χέρτσογκ
Ιανουάριος 8, 2025
Δήμος Αθηναίων: «κ. Μπακογιάννη, αγνοείτε ότι ΧΥΤΑ και ΕΜΑΚ είναι κλειστοί τις αργίες;»
Ιανουάριος 8, 2025
Εξιτήριο από το νοσοκομείο πήρε ο 23χρονος σκιέρ που είχε χαθεί στο Σέλι
Ιανουάριος 8, 2025
Κάθειρξη 7,5 ετών σε δημοτικό αστυνομικό για βιασμό
Ιανουάριος 8, 2025
Παραδόθηκαν οι δύο νεαροί στις Σέρρες που εμπλέκονται στη δολοφονία του 34χρονου
Ιανουάριος 8, 2025
ΔΥΠΑ: 17.000 ευρώ για τη δημιουργία επιχείρησης από ανέργους, ηλικίας 30-59 ετών, με έμφαση στις γυναίκες – Έως τις 21 Ιανουαρίου οι αιτήσεις
Ιανουάριος 8, 2025
Δεν θα διστάσουμε να πολεμήσουμε στη Συρία, δηλώνει ο Φιντάν – Χαρακτήρισε «ορθολογικό ηγέτη» τον Αλ Τζολάνι
Ιανουάριος 8, 2025
Δριμεία κριτική στην απόφαση της Meta να καταργήσει το fact – checking στις ΗΠΑ — Τι λένε ειδικοί ερευνητές παραπληροφόρησης
Ιανουάριος 8, 2025
Στη φυλακή ο 46χρονος που χτύπησε τη γυναίκα του σε ταβέρνα στην Ελάτη μπροστά στα μάτια των παιδιών του
Ιανουάριος 8, 2025