Κώστας Παναγόπουλος: Φίλαθλος ήρθε, φίλαθλος φεύγει

Ο πρόεδρος του ΣΕΓΑΣ, Κώστας Παναγόπουλος, φεύγει από τη θέση του επικεφαλής της Ομοσπονδίας του στίβου, όπως ακριβώς ήρθε: ως φίλαθλος. Που, παρά τις πιέσεις τις οποίες δέχθηκε για να επιμηκύνει την παραμονή του κατά μία ακόμη (τρίτη) θητεία, η οποία προβλέπεται από το νόμο, έμεινε πιστός στην αρχική του δέσμευση.

Τότε, το Σεπτέμβριο του 2012, που εξελέγη πρόεδρος -ενώ η ελληνική οικονομία κατέρρεε με πρωτοφανείς ρυθμούς και δεν φαινόταν φως στον ορίζοντα- ο Παναγόπουλος ήταν ξεκάθαρος: η επαγγελματική του πορεία (είναι ο ιδρυτής και επικεφαλής της εταιρείας ερευνών αγοράς Alco), επέτρεπε δύο θητείες. Και, μετά, επιστροφή στις κερκίδες με την ιδιότητα του απλού φιλάθλου.

Ο φίλαθλος manager

Τη δυσκολότερη περίοδο που γνώρισε η Ελλάδα τα τελευταία πολλά χρόνια, την ώρα που τα πάντα -μεταξύ των οποίων και ο αθλητισμός, βεβαίως- έμπαιναν στη λαιμητόμο λόγω της οικονομικής κρίσης ο νέος, τότε, επικεφαλής του ελληνικού στίβου εφάρμοσε μια απλή στρατηγική: «Λογική αγοράς στα οργανωτικά, λογική φιλάθλου στα αθλητικά».

Ο νέος πρόεδρος σήκωσε, λοιπόν, τα μανίκια και με τη βοήθεια των συνεργατών του στο Διοικητικό Συμβούλιο, των εργαζόμενων και των τεχνικών, μέσα σε 8 χρόνια…

  • Αναδείχτηκε σε παγκόσμιο γεγονός ο Μαραθώνιος της Αθήνας. Είναι χαρακτηριστικό ότι, από το 2005 μέχρι το 2019 οι εγγραφές στον Μαραθώνιο της Αθήνας αυξήθηκαν περισσότερες από 12 φορές (από 4.243 ετησίως σε 60.082)! Επίσης χαρακτηριστικό είναι ότι, τα τελευταία χρόνια, η ζήτηση ήταν ακόμη μεγαλύτερη, αλλά δεν μπορούσε να εξυπηρετηθεί, διότι δεν υπάρχει πια αρκετός χώρος στην εκκίνηση και απαιτούνται έργα υποδομής, ώστε να χωρούν περισσότεροι μαραθωνοδρόμοι! Κάποιοι λένε ότι ο Μαραθώνιος είναι το μοναδικό πραγματικό success story στην περίοδο της οικονομικής κρίσης…

 

 

  • Ο ΣΕΓΑΣ δημιούργησε μια ολόκληρη φιλοσοφία, που έβαλε ξανά το τρέξιμο στη ζωή του Ελληνα.
  • Η προσφορά του Μαραθωνίου στην Ελλάδα έγινε πολύ πιο σημαντική. Η πληρότητα των ξενοδοχείων του λεκανοπεδίου Αττικής κατά το 4ήμερο της διοργάνωσης φτάνει το 90% (σύμφωνα με τα στοιχεία των ίδιων των ξενοδόχων), σε μια απολύτως off season περίοδο. Μόνο οι ξένοι συμμετέχοντας στον Μαραθώνιο είναι 13.000 ετησίως. Και άλλοι 10.000 οι συνοδοί τους… Και 3.500 οι εθελοντές. Το συνολικό όφελος για την ελληνική οικονομία υπολογίζεται στα 25 εκατ. ευρώ ετησίως.
  • Το κοινωνικό πρόγραμμα του Μαραθωνίου ανέρχεται σε 3 εκατ. ευρώ.
  • Η επιτυχία του Μαραθωνίου, έφερε στον ΣΕΓΑΣ πολύ μεγάλα ίδια έσοδα, την ώρα που η κρατική στήριξη, εξαιτίας της δημοσιονομικής κρίσης, συρρικνωνόταν χρόνο με το χρόνο! Είναι χαρακτηριστικό ότι η επιχορήγηση της Πολιτείας το 2012 ήταν 6,8 εκατ. ευρώ, ενώ το 2020 μόλις 2,7 εκατ. ευρώ! Αντιθέτως τα ίδια έσοδα από 2,5 εκατ. ευρώ το 2012, σχεδόν διπλασιάστηκαν, φτάνοντας τα 4,5 εκατ. ευρώ το 2019.
  • Οι λειτουργικές δαπάνες του ΣΕΓΑΣ μειώθηκαν στο 21,5%, ενώ από την πρώτη στιγμή ο ΣΕΓΑΣ απέκτησε ορκωτούς ελεγκτές, χωρίς να έχει τέτοια υποχρέωση.
  • Τα ίδια έσοδα κατευθύνθηκαν στη χρηματοδότηση των Σωματείων, των αθλητών και των προπονητών. Χρηματοδότηση προπονητικού έργου στα Σωματεία, σύστημα πριμοδότησης αθλητών και προπονητών, κάλυψη δαπανών μετακίνησης για συμμετοχή σε πανελλήνια πρωταθλήματα
  • Θεσμοθετήθηκε σύστημα υποτροφιών, μέσω του οποίου έχουν σπουδάσει περισσότεροι από 100 αθλητές και αθλήτριες.

 

 

  • Διοργανώθηκαν πολύ περισσότεροι αγώνες (από 166 το 2013, το 2019 έφτασαν τους 246), ενώ καθιερώθηκαν καινοτομίες, όπως η διεξαγωγή του αγώνα άλματος επί κοντώ στο Σύνταγμα και το RUN GREECE.
  • Διπλασιάστηκαν σχεδόν τα παιδιά που ξεκινούν να κάνουν στίβο. Το 2012 εκδίδονταν 5.304 δελτία ετησίως. Το 2019 έφτασαν τα 9.346.
  • Ο Ελληνικός στίβος επανήλθε στις μεγάλες διακρίσεις σε πανευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο. 56 μετάλλια (το 1/3 του συνόλου των μεταλλίων του στίβου τα τελευτά 46 χρόνια κατακτήθηκε την τελευταία 8ετία) και 189 συμμετοχές σε τελικούς, συγκρατούν ένα πολύ θετικό αγωνιστικό απολογισμό.

Μιλώντας με τους συνεργάτες του στο ΣΕΓΑΣ, ακόμη και τώρα τα τελευταία 24ωρα πριν την αποχώρησή του, ο Κώστας Παναγόπουλος δεν σκέφτεται όσα έγιναν τα προηγούμενα χρόνια, αλλά τα όσα πρέπει ακόμη να γίνουν: Τις υποδομές που λείπουν, την ανεπαρκή στήριξη της Πολιτείας εν μέσω πανδημίας, τις αμοιβές των προπονητών που πρέπει να αυξηθούν, τα έργα στην αφετηρία του Μαραθωνίου, που θα επιτρέψουν τη συμμετοχή ακόμα περισσότερων δρομέων.

Πηγή: ethnos.gr

-Ad-