Στο Συμβούλιο Πλημμελειοδικών Βόλου προσέφυγε ο Δημήτρης Κουφοντίνας, προκειμένου να του χορηγηθεί εορταστική άδεια διάρκειας 9 ημερών από το σωφρονιστικό κατάστημα των φυλακών Κασσαβετείας του Βόλου, μετά την απόρριψη του σχετικού αιτήματός του από το Πειθαρχικό Συμβούλιο της φυλακής, σύμφωνα με το ΑΜΠΕ.
Το Συμβούλιο Πλημμελειοδικών Βόλου, σύμφωνα με πληροφορίες, αναμένεται να συνεδριάσει την προσεχή εβδομάδα, για να εξετάσει το αίτημα του Κουφοντίνα, ο οποίος είναι καταδικασμένος σε 11 φορές ισόβια.
Ο Κουφοντίνας αφότου μεταφέρθηκε από τις φυλακές Κορυδαλλού στις φυλακές Κασσαβετείας του Βόλου, τον Αύγουστο του 2018, έχει υποβάλλει άλλες τρεις φορές αίτημα αδείας μέσα στο τρέχον έτος και σε όλες τις περιπτώσεις το Συμβούλιο Πλημμελειοδικών Βόλου έχει απορρίψει το αίτημά του. Της προσφυγής του Κουφοντίνα στο Συμβούλιο Πλημμελειοδικών Βόλου προηγήθηκε και η αρνητική απόφαση του Πειθαρχικού Συμβουλίου των φυλακών για εορταστική άδεια 9 ημερών που είχε αιτηθεί ο 11 φορές ισοβίτης, με αποτέλεσμα την τελική απόφαση να την λάβει το Δικαστικό Συμβούλιο. Άδειες εξόδου από τις φυλακές, είχε λάβει 6 φορές ο Κουφοντίνας στο παρελθόν, όσο εκρατείτο στις φυλακές Κορυδαλλού, ενώ αφότου μεταφέρθηκε στις φυλακές Κασσαβετείας Βόλου, δεν του χορηγήθηκε καμία άδεια, αντιθέτως απορρίφθηκαν τρεις φορές τα αιτήματά του με το βούλευμα του Συμβουλίου Πλημμελειοδικών Βόλου να ερμηνεύει ότι:
1) Ο νομοθέτης αναφέρεται σε καταδίκους σε ισόβια κάθειρξη ως έχοντες δικαίωμα αδείας, όχι όμως και σε καταδίκους σε περισσότερες της μίας ισόβιας κάθειρξης. Αυτό, κατά τους δικαστές, σημαίνει πως δεν επιθυμεί να χορηγούνται τέτοιες άδειες.
2) Οι δικαστές κάνοντας ερμηνεία των διατάξεων του σωφρονιστικού κώδικα, επισημαίνουν πως οι ουσιαστικές προϋποθέσεις που αυτός θέτει για την άδεια, «στηρίζονται στην παρούσα εκτίμηση της προσωπικότητας και της εν γένει τρέχουσας διαγωγής του κρατουμένου, με σκοπό να στοιχειοθετηθεί η πρόβλεψη για καλή χρήση της άδειας». Και αφού ξεκαθαρίζουν πως προφανώς «στην έννοια του σωφρονισμού, δεν περιλαμβάνεται η καθ’ οιονδήποτε τρόπο ιδεολογική μεταστροφή του καταδίκου», προσθέτουν πως «ευλόγως η έννομη τάξη συναρτά τον σωφρονισμό του καταδίκου με την μη τέλεση νέων εγκλημάτων, ήτοι, ευθέως με τον σεβασμό προς τα έννομα αγαθά, μεταξύ δε αυτών, προεχόντως αυτό της ζωής και της σωματικής ακεραιότητας αορίστου αριθμού προσώπων». Με βάση αυτή την παραδοχή, παραθέτουν σειρά δηλώσεων του Κουφοντίνα, οι οποίες κατά την γνώμη τους, δείχνουν το αντίθετο.