Κυνήγι υποβρυχίων: Πώς εντόπισε ο ελληνικός στόλος τα τουρκικά υποβρύχια (vid)

Ένα «κυνήγι» υποβρυχίων έγινε στο νοτιοανατολικό Αιγαίο την περασμένη Δευτέρα και Τρίτη με τις ελληνικές δυνάμεις να καταφέρνουν επιτυχώς να εντοπίσουν τα τρία τουρκικά υποβρύχια που προσπάθησαν να αναπτυχθούν στο χώρο μεταξύ Κρήτης, Καρπάθου, Ρόδου αλλά και πιο βόρεια νησιά.

Η Ελλάδα, λόγω παράδοσης αλλά και εκπαίδευσης έχει έναν πάρα πολύ καλό στόλο με 11 υποβρύχια, εκ των οποίων τα 5 έχουν ποιοτικό πλεονέκτημα και τα υπόλοιπα υψηλής εξειδίκευσης πληρώματα. Τα υποβρύχια αυτά, είναι εξοπλισμένα με συσκευές προκειμένου να εκπληρώνονται οι τρεις στόχοι, ότι κινείται, πολεμάει και κρατά το πλήρωμα ζωντανό σε συνθήκες που κανονικά δεν θα μπορούσε να επιβιώσει.

Τα ελληνικά υποβρύχια, είναι ορατά μόνο όταν κατευθύνονται ή επιστρέφουν από την περιοχή των επιχειρήσεων. Αντίθετα, τα συμβατικά υποβρύχια που έχει η Τουρκία, πρέπει να εμφανίζονται στην επιφάνεια τουλάχιστον κάθε τρεις ημέρες προκειμένου να πάρουν οξυγόνο για να λειτουργούν οι κινητήρες τους και όχι για να αναπνέει το πλήρωμα.

Ένα ακόμη πλεονέκτημα είναι ότι η ελληνικές δυνάμεις έχουν χαρτογραφήσει κάθε πόντο του βυθού. Άλλωστε η χώρα μας είναι από τις πρώτες που απέκτησαν υποβρύχιο.

Τα ελληνικά ανθυποβρυχιακά μέσα

Στο κυνήγι των τουρκικών υποβρυχίων η Ελλάδα έριξε μια σειρά μέσων που διαθέτει.

Τις φρεγάτες του Πολεμικού Ναυτικού που είναι εξειδικευμένες σε ανθυποβρυχιακό πόλεμο με τα ειδικά σόναρ τους.

Οι φρεγάτες έχουν οργανικά πάνω τους και ελικόπτερα με ειδικό εξοπλισμό για ανθυποβρυχιακό πόλεμο. Τα εν λόγω ελικόπτερα, βυθίζουν ειδικά σόναρ σε μεγάλο βάθος μέσα στο νερό ενώ αιωρούνται πάνω από την ύποπτη περιοχή.

Πώς αντιλαμβάνεται ο χειριστής του υποβρυχίου ότι εντοπίστηκε

Ο κυβερνήτης του υποβρυχίου μπορεί να αντιληφθεί άμεσα αν αναζητείται αλλά και πότε έχει γίνει αντιληπτό. Κάθε πλοίο έχει τη δική του ηχητική υπογραφή και συνεπώς ο χειριστής του σόναρ ενός υποβρυχίου μπορεί να αντιληφθεί όχι απλά την κλάση, αλλά ακριβώς ποιο πλοίο βρίσκεται στο χώρο.

Ένα δεύτερο κακό σημάδι είναι όταν ο κυβερνήτης ακούσει ήχο που παράγει ελικόπτερο που πετάει χαμηλά. Το νερό σε αυτή την περίπτωση δονείται καθώς βυθίζεται το σόναρ του.

Όταν τελικά γίνει αντιληπτό το υποβρύχιο, ο ήχος που εκπέμπεται είναι πολύ δυνατός και μπορεί να το καταλάβει όχι μόνο ο χειριστής αλλά και όλο το πλήρωμα, που αντιλαμβάνεται τον ήχο σαν να βρίσκεται μέσα σε καμπάνα.

Αυτό συμβαίνει γιατί προκειμένου οι φρεγάτες, τα ελικόπτερα και τα υποβρύχια που ψάχνουν το ένα το άλλο, προχωρούν σε εξαγωγή στοιχείων βολής, δηλαδή παράγουν ήχο με τον οποίο εντοπίζουν με ακρίβεια μέτρου το αντίπαλο υποβρύχιο. Ο ήχος που εκπέμπει το ενεργό σόναρ είναι πολύ δυνατός, απλώνεται στον βυθό και όταν φτάσει στο υποβρύχιο, αντανακλάται στο μεταλλικό σκέλος και επιστρέφει σε μικροδευτερόλεπτα, παρέχοντας πλέον την ακριβή θέση του υποβρυχίου.

-Ad-