Στο δρόμο για το αύριο της χώρας σταθμός μας σήμερα είναι η Πάτρα του 2022. Γιατί εδώ στην Αχαΐα συναντάμε σε μικρογραφία όλη τη διαδρομή της σύγχρονης Ελλάδος. Το παρελθόν δείχνει το δρόμο. Το παρόν μας επιτρέπει να διδαχθούμε από αυτό ώστε να ερμηνεύσουμε όλοι μαζί το μέλλον. Αποτέλεσε και αποτελεί πρωτεύουσα προόδου.
Αυτή η κυβέρνηση δεν βλέπει την Ελλάδα με κομματικά γυαλιά
Αυτή η κυβέρνηση δεν βλέπει την Ελλάδα με κομματικά γυαλιά. Έχω την ελπίδα και θέτω ως στόχο ειδικά εδώ στην Αχαία η ΝΔ στις εκλογές του 2023 να είναι πρώτο κόμμα και η Αχαία γαλάζια.
Με την ΟΝΝΕΔ και τη νεολαία μας να δίνει πάντα το δυναμικό της παρόν. Το κριτήριό μας είναι ο ρόλος που ο κάθε τόπος μπορει να έχει για τη νέα Ελλάδα του 2030. Η Αχαία πρωταγωνιστεί σε αυτό το σχέδιο. Με αποτελέσματα που πείθουν και ενώνουν. Το διαπιστώνω παντού. Είναι αλήθεια ότι ποτέ άλλοτε δεν γνωρίσαμε τόσες πολλές κρίσεις σε τόσο λίγο χρόνο. Κι όμως σε ένα τέτοιο δυσμενές περιβάλλον η πατρίδα μας όχι μόνο στάθηκε όρθια αλλά ανέβηκε ψηλότερα, αυξάνοντας το δημόσιο πλούτο, μειώνοντας την ανεργία, στηρίζοντας το μέσο εισόδημα.
Η χώρα είναι ήδη μια άλλη χώρα
Είμαι εδώ σήμερα για να σας πω ότι όλα αυτά ανήκουν στο χθες που δεν θα το ξαναζήσουμε. Η χώρα είναι ήδη μια άλλη χώρα και η περιοχή εδώ μπαίνει σε μια τροχιά προόδου. Είμαι εδώ να θυμίσω τα πολλά που έγιναν και να παρουσιάσω τα πολλά περισσότερα που δρομολογούνται. Κυρίως είμαι εδώ γιατί θέλω να περιγράψω πως ο τόπος σας μπορεί να ξαναγίνει η δυτική πύλη της χώρας.
Όλες οι παροχές ανακουφίζουν το παρόν χωρίς ναρκοθετούν το μέλλον
Οι Έλληνες πληρώνουν σήμερα λιγότερους φόρους και εισφορές όπως είχαμε δεσμευτεί. Πληρώνουν χαμηλότερο ΕΝΦΙΑ όπως είχαμε δεσμευτεί. Ο κατώτατος μισθός αυξήθηκε δύο φορές και θα αυξηθεί μία ακόμα. Και η Πολιτεία επιδοτεί το ηλεκτρικό ρεύμα, τη θέρμανση, τα καύσιμα υψώνοντας συνεχή αναχώματα στην εισαγόμενη ακρίβεια. Όλα αυτά ανακουφίζουν το παρόν χωρίς να ναρκοθετούν το μέλλον. Δεν ξεπερνούν τις δυνατότητές μας.
Μειώνουμε το δημόσιο χρέος με τον πιο γρήγορο ρυθμό από όλα τα κράτη της ευρωζώνης
Μειώνουμε το δημόσιο χρέος μας με τον πιο γρήγορο ρυθμό από όλα τα κράτη της ευρωζώνης. Μπορούμε να δημιουργήσουμε δημοσιονομικό χώρο για όσα θα ακολουθήσουν. Την αύξηση των απολαβών των συνταξιούχων. Πολλοί θα δουν μία ακόμα σύνταξη. Την οριστική κατάργηση για όλους της εισφοράς αλληλεγγύης. Οι γιατροί και οι ένστολοι θα δουν τις πρώτες αυξήσεις. Η μόνιμη μείωση εργοδοτικών εισφορών κατά τρεις ποσοστιαίες μονάδες. Όλα αυτά είναι μέτρα που έχουν ήδη ψηφιστεί όπως ίσχυσαν και εφαρμόστηκαν όλες οι φοροελαφρύνσεις για τις οποίες είχαμε δεσμευτεί τον Ιούλιο του 2019 και κάποιες ακόμα όπως η κατάργηση του φόρου στις γονικές παροχές μέχρι τις 800.000 ευρώ. Μαζί και το ψηφιακό κράτος. Προσχολική εκπαίδευση, το νέο σχολείο με τις πρώτες προσλήψεις εδώ και μία δεκαετία 24.700 εκπαιδευτικών, διπλάσια πρότυπα και πειραματικά σχολεία, εξειδικευμένη επαγγελματική παιδεία. Και τα πανεπιστήμιά μας απελευθερωμένα από το βραχνά του ασφυκτικού κρατικού ελέγχου.
Μπορώ να πω «ναι, το είπαμε και το κάναμε»
Η ΔΑΠ δεν φοβήθηκε τις μεγάλες αλλαγές στο πανεπιστήμιο. Αγωνίζεστε για ένα καλυτερο δημόσιο δωρεάν πανεπιστήμιο και δουλειά μας είναι να σας το προσφέρουμε.Δεν θα κάνω πλήρη απολογισμό σήμερα του κυβερνητικού έργου. Θα πω για το σύστημα υγείας. ‘Αντεξε μέσα στη πανδημία. Τώρα αναπτύσσουμε δυναμικά την πρωτοβάθμια φροντίδα.Και βέβαια κλείσαμε μια μεγάλη πληγή του παρελθόντος, εκκαθαρίσαμε όλες τις εκκρεμότητες με τις συντάξεις μας. Θα εκδίδονται σε λιγότερο από 60 ημέρες. Μπορώ να σας κοιτάξω στα μάτια και να πω ότι ναι το είπαμε και το κάναμε.
Όσοι σνομπάρουν το καλάθι του νοικοκυριού ας πάρουν το δικό τους κουβαδάκι κι ας παίξουν αλλού
Το ξέρω ότι οι μισθοί στη χώρα μας είναι ακόμα χαμηλοί. Ξερω ότι τα 42 δις της Πολιτείας μπορεί να κράτησαν όρθιες μέσα στην πανδημία την οικονομία και την εργασία, αλλά ακολούθησε πόλεμος. Δεν πρέπει να πανηγυρίσουμε, αλλά δεν πρέπει και να μηδενίζουμε. Δεν ήταν τυχαίο ότι τον Οκτώβριο η Ελλάδα βρέθηκε στη δεύτερη πιο χαμηλή θέση ηλεκτρικού ρεύματος. Πρώτοι στην Ευρώπη φορολογήσαμε τα υπερέσοδα των εταιρειών παραγωγής. Εχουμε διαθέσει 12 δις ως φράγμα στα κύματα του διεθνούς πληθωρισμού. Ως προς το καλάθι του νοικοκυριού που ήδη ρίχνει τις τιμές σε προϊόντα, είναι ένα μέτρο το οποίο τώρα σπεύδουν να το εφαρμόσουν και άλλες χώρες. Προφανώς δεν αφορά τους αριστερούς του χαβιαριού ή τους σοσιαλιστές της σαμπάνιας. Ενδιαφέρει όμως το μέσο Έλληνα. Με αυτούς και με το καλάθι του νοικοκυριού είμαστε εμείς λοιπόν. Και όσοι το σνομπάρουν ας πάρουν το δικό τους ακριβό κουβαδάκι και ας πάνε να παίξουν αλλού.
Τα μεγάλα έργα προχωρούν παντού, το ξέρετε εσείς από πρώτο χέρι
Τα μεγάλα έργα προχωρούν παντού. Το ξέρετε από πρώτο χέρι εσείς με την Πατρών-Πύργου. Όπως άλλοτε η Αχαία αποτελούσε μια μικρογραφία μιας χώρας σε ύφεση, σήμερα δηλώνει την αναστροφή αυτής της πορείας. Με ένα φιλοδοξο σχέδιο. Το υπηρετούν πάνω από 80 έργα. Όλα συνθέτουν το όραμα για την πρωτεύουσα της δυτικής Ελλάδος, μιας Πάτρας σύγχρονης και δυναμικής. Είναι πόροι που πλησιάζουν τα 4 δις ευρώ, ποσό υπερδιπλάσιο των δύο προηγούμενων πλαισίων στήριξης. Θέλω να εξάρω την εξαιρετική συνεργασία με την Περιφέρεια.
Στις αρχές του 2025 το Πάτρα-Πύργος θα είναι πραγματικότητα
Δεν χρειάζεται να επαναλάβω σε τι δραματική κατάσταση παραλάβαμε το έργο Πάτρα-Πύργος. Με δική μου παρέμβαση εξασφαλίσαμε τη συνέχιση της διαπραγμάτευσης. Το έργο προχωρά πιο γρήγορα από ότι είχαμε προγραμματίσει. Αρχές του ’25, το Πάτρα-Πύργος θα είναι επιτέλους πραγματικότητα.
Το μήνυμα είναι ότι η Πάτρα μπορεί
Ναι, το μήνυμα που θέλω να στείλω είναι ότι η Πάτρα μπορεί. Ήδη δείχνει ανάσχεση δημογραφικής συρρίκνωσης. Η ανεργία εδώ μειώθηκε κατά 10 μονάδες από το 2019. Πάνω από 10.000 επιχειρήσεις έχουν προστεθεί στον επιχειρηματικό ιστό μόνο της Αχαίας. Αυτό συνέβη ως αποτέλεσμα της φροντίδας της Πολιτείας και του δυναμισμού του τόπου. Η Πάτρα και η Αχαία μετατρέπονται σε πόλο ανάπτυξης. Τώρα έχουμε τις συντεταγμένες πάνω στις οποίες θα βαδίσουμε. Ξεκινώ από τη διαχρονική υστέρηση στην κατασκευή σύγχρονου σιδηροδρομικού δικτύου. Τώρα η κυβέρνησή μας έχει εξασφαλίσει 4,5 δις ευρώ για το εθνικό σιδηροδρομικό πρόγραμμα. Το 15% αυτών των πόρων κατευθύνονται εδώ στην Πάτρα. Θέλουμε ο πατρινός να πηγαίνει στην Αθήνα σε κάτι παραπάνω από 2 ώρες και αυτό είναι εφικτό.