Για «χοάνη φημών» που ο καθένας λέει ότι θέλει έκανε λόγο στην απολογία του ο Δημήτρης Λιγνάδης. Ο γνωστός σκηνοθέτης φέρεται να υποστήριξε πως «όλα είναι κατασκευασμένα καταρχάς στο «εργαστήριο» του ΣΕΗ», καθώς όπως ισχυρίστηκε τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου από τη στιγμή που ανέλαβε διευθυντής του εθνικού θεάτρου, βρίσκονταν σε ιδεολογική αντίθεση με το πρόσωπό του.
«Δεν μου συγχωρήθηκε η αγάπη στην Πατρίδα, στην Ιστορία» είπε χαρακτηριστικά. Μάλιστα, αναφερόμενος στο δημόσιο κάλεσμα μέσω social media από τους δικηγόρους των μηνυτών του ο σκηνοθέτης, είπε πως «επειδή δεν έγινε καμία καταγγελία, τα κατασκεύασαν οι ίδιοι οι δικηγόροι».
Σχετικά με τον βιασμό του 25χρονου, ο σκηνοθέτης υποστήριξε ότι ίσως τον κατηγόρησε για βιασμό «επειδή δεν μπόρεσε να γίνει στη ζωή του, όπως μου είχε πει, αυτό που ήθελε, ένα μοντέλο – τραγουδιστής στυλ Ρουβάς». Μάλιστα, του είχε στείλει μήνυμα μέσω ενός μέσου κοινωνικής δικτύωσης, γράφοντας ότι ήθελε να γίνει «famous», φέρεται να είπε ο σκηνοθέτης, αρνούμενος κατηγορηματικά ότι ήρθε στο σπίτι ο 25χρονος.
«Υπάρχει site στο διαδίκτυο, το οποίο ονομάζεται «Spitishoot.com», και εδώ και πολλά χρόνια είχε φωτογραφήσει σπίτια -επωνύμων» και είχε φωτογραφήσει όλους τους χώρους και του δικού μου σπιτιού, προκειμένου να καταδείξει τον τρόπο ζωής τους. Έχω αναρτήσει και ο ίδιος φωτογραφίες του σπιτιού μου καθώς και της θέας από αυτό σε λογαριασμούς μου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης» είπε απαντώντας στο πως ήξερε ο καταγγέλων για την θέα του σπιτιού του και την γάτα του.
Ο Δημήτρης Λιγνάδης ρωτήθηκε για σειρά φωτογραφιών στο σπίτι του που απεικονίζουν παιδιά αλλά και για ανάρτηση μιας από τις φωτογραφίες που απεικονίζει ένα ανήλικο αγόρι που είναι γυμνό και φοράει το εσώρουχό του, με υψωμένο το δεξί του χέρι. «Όταν ο παππούς μου Δημήτριος Λιγνάδης ο οποίος ήταν αρχιτέκτονας, ήρθε από τη Σμύρνη, έφερε κάποιους πίνακες και αυτός είναι ένας από αυτούς. Είναι ένας πίνακας του 1800 κάτι και είναι ένα από τα πιο συγκινησιακά μου κειμήλια. Είναι το μόνο που μου θυμίζει τον παππού μου, τον Δημήτρη. Οι φωτογραφίες πάνω σε ένα ταμπλό στις οποίες φαίνονται κάποια παιδιά, απεικονίζουν εμένα σε παιδική ηλικία.
«Είναι όλα κατασκευασμένα»
Πολιτικές σκοπιμότητες, είδε ο Δημήτρης Λιγνάδης πίσω από τις καταγγελίες σε βάρος του, υποστηρίζοντας: «Καταρχάς και για τις πολιτικές μου πεποιθήσεις (πριν από τις εκλογές είχα καταφερθεί πολιτικά εναντίον της τότε κυβέρνησης ), δεύτερόν επειδή προέβην σε δυο εμβληματικές για εμένα ενέργειες, στην ονοματοδοσία μιας αίθουσας του Εθνικού Θεάτρου με το όνομα «Ελένη Παπαδακη» και στην κατάργηση της μέχρι τότε «Πειραματικής Σκηνής» όπου ήταν προσανατολισμένη στην αποδόμηση και στον μοντερνισμό και στην θέση της, την ίδρυση Ερευνητικής Σκηνής για το Αρχαίο Δράμα. Δεν μου συγχωρέθηκε η αγάπη μου στην Πατρίδα, στην Ιστορία» φέρεται να είπε, καταλήγοντας ότι υπήρξε ενόχληση επειδή στην παράσταση «Πέρσες» κατά την «υπόκλιση φίλησα το ομοίωμα του Παρθενώνα και για το λόγο αυτό μου έγινε bulling, από τα αριστερίζοντα media».
«Δεν είμαι σαν τους άλλους ηθοποιούς, δεν κάνω παρέα μόνο με ανθρώπους του σιναφιού μου»
Στη συνέχεια ο σκηνοθέτης αναφέρθηκε και στη γνωριμία του με τον 23χρονο, που υποδείχθηκε ως θύμα του Δημήτρη Λιγνάδη από τον Βασίλη Κυπαρισσόπουλο (σσ: πρώτο μηνυτή). Όπως είπε, τον γνώρισε σε μια παράστασή του από κοινούς φίλους. «Γνώριζα ότι ο (…) προερχόταν από μια κατεστραμμένη οικογένεια, όπως ο έλεγε ο ίδιος. Ο (…) τότε βαφόταν, δεν το αναφέρω αυτό ως μεμπτό. Προσπαθούσε να επιδείξει την σεξουαλική του ταυτότητα, που συνίστατο στην έντονα θηλυκή εμφάνιση. Αυτό όμως δεν το θεωρώ αρνητικό στοιχείο του χαρακτήρα του. Δεν θυμάμαι εάν του είχα κάνει φιλοφρόνηση για την εμφανισή του δεν το αποκλείω όμως κιόλας. Δεν είχα ποτέ σεξουαλική σχέση μαζί του».
Ο σκηνοθέτης εξήγησε ότι δεν είναι «σαν τους άλλους ηθοποιούς» και είπε στην ανακρίτρια: «Δεν κάνω παρέα μόνο με ανθρώπους του σιναφιού μου, μπορώ να κάνω παρέα και με ανθρώπους που γνώρισα σε ένα παγκάκι, όπως και με μια τρελή που έχω γνωρίσει στο Σύνταγμα, πράγμα που έχει συμβεί. Μπορεί να φύγω από μια παρέα ηθοποιών, και να πάω να πιω μια μπάρα με κάποιον που κάθεται σε ένα παγκάκι. Μου αρέσει να γνωρίζω κόσμο και να ξεφεύγω από τα στερεότυπα. Αυτό πολλές φορές είναι και παρερμηνεύσιμο. Φανταστείτε ότι εγώ ενώ έχω μια βεράντα που βλέπει θάλασσα, μπορεί να πάω να πιω τον φραπέ μου στο πεζούλι του Αγίου Παύλου ή στο Σταθμό Λαρίσης. Στα γηπεδάκια του Σταθμού Λαρίσης έπαιζα μπάλα, μέχρι πριν από δυο χρόνια, με όλους τους αλλοδαπούς».
«Ο 23χρονος έμεινε στον καναπέ, οχι στο κρεβάτι μου»
Ερωτόμενος για την σεξουαλική του ταυτότητα, ο σκηνοθέτης αυτοπροσδιορίστηκε ως αμφιφυλόφιλος, ο οποίος είχε σχέσεις και με τα δύο φύλα, αλλά ποτέ με ανηλίκους. «Με τον (…), δεν είχα ποτέ τέτοιου είδους επαφές. Μείναμε μαζί, όταν μια μέρα αρχές του 2016, μου χτύπησε την πόρτα, με μια βαλίτσα στο χέρι και είπε «δεν έχω που να μείνω, με έδιωξαν οι δικοί μου» και του είπα «μπες, αλλά θα μείνεις στον καναπέ μου, όχι στο κρεβάτι μου». Νομίζω ότι έμεινε τρεις μέρες το πολύ. Δεν θυμάμαι να έχω βγάλει φωτογραφίες στο σπίτι μου μαζί του. Μπορεί να είχα στείλει σε εκείνον φωτογραφία από το σπίτι μου».
«Ο ηθοποιός – τραγουδιστής με ερωτεύτηκε πολύ»
Αναφερόμενος στην σχέση που είχε με τον ηθοποιό – τραγουδιστή που κατέθεσε σε βάρος του, ο σκηνοθέτης ανέφερε: «Κάναμε παρέα, τον εκτιμούσα, με ερωτεύτηκε πολύ, πήγαινα σπίτι του και κάποια στιγμή χωρίσαμε. Ψεύδεται ασυστόλως όταν λέει ότι διατηρούσα εξωσχολικές σχέσεις με παιδιά του Αρσάκειου το 1999 – 2000. Εγώ στο Αρσάκειο εργάστηκα από το 1993 περίπου έως το 2001, γιατί το 2002 πήγα στο Κολλέγιο όπου εργάστηκα για τρία χρόνια. Και στα δυο σχολεία είχα το εργαστήριο θεάτρου και έκανα μάθημα και σε αγόρια και σε κορίτσια». Ο ίδιος απέδωσε σε «κακώδη συμπλεγματισμό» την κατάθεση του ηθοποιού – τραγουδιστή σε βάρος του, «επειδή δεν έκανε την καριέρα που ήθελε».
«Είχα προειδοποιήσει την 40χρονη ότι θα πάω στην αστυνομία»
«Δεν έχω απειλήσει ποτέ κανέναν» φέρεται να είπε ο Δημήτρης Λιγνάδης, ο οποίος αναφερόμενος στην 40χρονη που κατέθεσε σε βάρος του, ισχυρίστηκε: «Δεν την έχω απειλήσει, την έχω όμως προειδοποιήσει, ότι μετά τον πατέρα της, το επόμενο βήμα είναι η αστυνομία. Εχει εμμονή με εμένα πάθους και μίσους πια. Πήρα τρεις φορές τον πατέρα της και του είπα να κάνει κάτι να σώσει την κόρη του. Όσα λέει στην κατάθεσή της είναι νοσηρά ψεύδη από αρχή μέχρι κεραίας».