Lockdown – Κλείσιμο σχολείων: Τι λέει το υπουργείο Παιδείας

Από το πρωί της Δευτέρας (8/2) έχει ανοίξει ξανά η συζήτηση για το αν πρέπει να κλείσουν τα σχολεία, προκειμένου να περιοριστεί η εξάπλωση της πανδημίας στη χώρα.

Υπενθυμίζεται ότι στην Επιτροπή των ειδικών το συγκεκριμένο θέμα διχάζει, ενώ την περασμένη Παρασκευή η απόφαση που πάρθηκε ήταν να μην κλείσουν τα σχολεία (εκτός από κάποιες βαθμίδες στις «κόκκινες» περιοχές, αλλά και στις περιπτώσεις που υπάρχουν κρούσματα).

Δεν αποκλείεται οι μεταλλάξεις να συνδέονται με την αύξηση των κρουσμάτων στα σχολεία

«Βόμβα» σχετικά με την αύξηση των κρουσμάτων στους κάτω των 17 έριξε ο αντιπρόεδρος του ΕΟΔΥ κ. Γιώργος Παναγιωτακόπουλος.

Μιλώντας το πρωί στον ANT1 ο κ. Παναγιωτακόπουλος δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο τα μεταλλαγμένα στελέχη να σχετίζονται με την αυξημένη, συγκριτικά με το διάστημα προ 15 ημερών, διασπορά του κορονοϊού στα σχολεία.

«Ενδεχομένως να οφείλεται στη μετάλλαξη, γιατί δεν μπορώ να πιστέψω ότι δεν τηρούνται τα μέτρα», δήλωσε σχετικά ο καθηγητής.

Ο αντιπρόεδρος του ΕΟΔΥ τόνισε επίσης πως βρισκόμαστε σε μια «κρίσιμη καμπή της επιδημίας» απαντώντας στο ερώτημα αν προβλέπεται περαιτέρω αύξηση των κρουσμάτων, είπε ότι «υπάρχουν δεδομένα που επηρεάζουν τη μεταδοτικότητα».

Αναφορικά με την αποτελεσματικότητα του εμβολίου απέναντι στις μεταλλάξεις του κορονοϊού ο αντιπρόεδρος του ΕΟΔΥ μιλώντας για το εμβόλιο της AstraZeneca είπε πως, «δεν σημαίνει ότι δεν είναι αποτελεσματικό, αλλά ορισμένες χώρες θεώρησαν ότι δεν έχουν επαρκή δεδομένα».

Από την άλλη υπογράμμισε τη θετική πλευρά, ότι δηλαδή είναι «το τρίτο εμβόλιο πήρε έγκριση από τον ΕΜΑ κι ένα τέταρτο βρίσκεται υπό αξιολόγηση».

Δημοτικά σχολεία: Μπορεί να κλείσουν τέλος Φεβρουαρίου

Στην εκπομπή «Κοινωνία Ώρα MEGA» μίλησε ο καθηγητής υγειονομικής και περιβαλλοντικής μηχανικής ΑΠΘ, Δημοσθένης Σαρηγιάννης και ο καθηγητής πνευμονολογίας, Νίκος Τζανάκης για την πορεία της πανδημίας και το ενδεχόμενο λήψης νέων και πιο αυστηρών μέτρων για την καταπολέμησή της.

Ο κ. Σαρηγιάννης εκτίμησε πως μέχρι το τέλος Μαρτίου, οι ΜΕΘ στην Αττική θα έχουν γεμίσει. Ωστόσο, θεωρεί ότι δε χρειάζεται ένα ολικό lockdown. Αυτό που πρέπει να γίνει είναι να αυξηθεί η τηλεργασία και να τηρούνται τα μέτρα.

Για την απαγόρευση κυκλοφορίας από τις 18:00 τα Σαββατοκύριακα υποστήριξε πως ο λόγος της εφαρμογής αυτού του μέτρου, είναι να μειωθεί συνολικά η κινητικότητα και να περιοριστούν οι μετακινήσεις.

Αυτό που τον ανησυχεί είναι ο αριθμός των κρουσμάτων από τα μεταλλαγμένα στελέχη του ιού.

Από την πλευρά του ο κ. Τζανάκης έκανε τη δική του εκτίμηση λέγοντας πως μέχρι τα τέλη Φεβρουαρίου, ο αριθμός των κρουσμάτων θα έχει ανέλθει σε 1800.

Για την ηλικιακή ομάδα 0-14 υποστήριξε πως οι αναλύσεις δείχνουν μια σαφή σχέση με το κλείσιμο και το άνοιγμα των σχολείων.

Τα δημοτικά σχολεία μπορεί να κλείσουν τέλος Φεβρουαρίου

Με το επιχείρημα ότι το κλείσιμο των σχολείων μπορεί να αντικατασταθεί από την τηλεκπαίδευση και πως ένα τέτοιο μέτρο δε θα έχει σοβαρή επίπτωση στην οικονομία της χώρας, εξέφρασε την άποψη πως τα σχολεία είναι καλό να κλείσουν.

Συμφωνώντας ο κ. Σαρηγιάννης, είπε πως τα δημοτικά λειτουργούν σαν πολλαπλασιαστής της διασποράς και πως με την πορεία έως τώρα, ενδέχεται να κλείσουν προς το τέλος Φεβρουαρίου.

«Μπορούμε να πέτυχουμε χαμηλά επίπεδα διασποράς σε συντομότερο lockdown, τύπου Απριλίου, αν το εφαρμόσουμε αυστηρά», δήλωσε.

«Θα πρέπει να ανεχτούμε μια ελέγξιμη κατάσταση στην επιδημία ώστε να μπορεί να ανταπεξέλθει το σύστημα υγείας», είπε ο κ. Τζανάκης και πρόσθεσε πως «δεν μπορούμε να μηδενίσουμε την πανδημία, πρέπει να την ελέγξουμε».

Τι απαντά το Υπουργείο Παιδείας στα σενάρια

Τη διαβεβαίωση ότι δεν υπάρχει καμία συζήτηση να ξανακλείσουν τα σχολεία, καθώς δεν έχει τεθεί τέτοιο θέμα από την Επιτροπή των Εμπειρογνωμόνων, έδωσε σήμερα η υφυπουργός Παιδείας, Ζέτα Μακρή μιλώντας στον ΣΚΑΪ και την εκπομπή «ΑΤΑΙΡΙΑΣΤΟΙ».

Όπως επισήμανε, «εμείς ακολουθούμε τις οδηγίες των ειδικών, ακούμε τη γνώμη τους, κι εν συνεχεία βάσει αυτών παίρνουμε την απόφαση».

Σε ό,τι αφορά στο ενδεχόμενο να υπάρξει περαιτέρω μείωση της ύλης για τους μαθητές της Γ’ Λυκείου που θα δώσουν φέτος πανελλήνιες εξετάσεις, το απέρριψε κατηγορηματικά. «Για τους μαθητές της Γ’ Λυκείου, ήδη υπήρξε μείωση της ύλης κατά 30% και αυτό τους έχει γνωστοποιηθεί ώστε να μην αιφνιδιαστούν» δήλωσε χαρακτηριστικά η κ. Μακρή.

Αναφερόμενη δε στα λύκεια που βρίσκονται στις κόκκινες περιοχές και παραμένουν κλειστά, σημείωσε ότι οι μαθητές κάνουν μάθημα εξ αποστάσεως προσθέτοντας ότι αυτή η εκπαίδευση έχει τελειοποιηθεί και γίνεται με τον αρτιότερο τρόπο. Απαντώντας μάλιστα στις φωνές για μαθητές δύο ταχυτήτων τόνισε ότι «δεν υπάρχουν μαθητές δύο ταχυτήτων. Υπάρχουν μαθητές που διδάσκονται με δύο διαφορετικούς τρόπους».

Για τις υπόλοιπες εκπαιδευτικές βαθμίδες, η υφυπουργός Παιδείας δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο να μειωθεί η ύλη, υπογραμμίζοντας ότι «παρακολουθούμε πάρα πολύ στενά την ύλη, τόσο στη δια ζώσης όσο και στην εξ αποστάσεως διδασκαλία. ‘Έτσι, θα λάβουμε αποφάσεις όταν έχουμε μια ολοκληρωμένη εικόνα και όταν περάσουν κι άλλες μέρες».

Ερωτηθείσα σχετικά με τα κρούσματα κορωνοϊού που καταγράφονται στα σχολεία, δήλωσε ότι  είναι πολύ χαμηλά στις σχολικές μονάδες. «Το ποσοστό των σχολείων και των τάξεων που είναι κλειστά ανέρχεται στο 0,5% και 0,3% αντίστοιχα, με κάποια μικρή επιφύλαξη μιας αύξησης, η οποία επίσης παραμένει πολύ χαμηλή. Συνολικά, πάντως τα κρούσματα σε μαθητές είναι 0,03%», κατέληξε η κ. Μακρή.