Στα πλάνα του MEGA φαίνεται καρέ – καρέ η επιχείρηση των δυτών στα ύφαλα των βυθισμένων πλοίων για να ελέγξουν πιθανή διαρροή καυσίμων πριν αρχίσει η διαδικασία ανέλκυσης τους.
Δύτης φορώντας ειδικό εξοπλισμό, με υποβρύχια κάμερα καταγράφει τον θολωμένο βυθό στη Μαρίνας Ζέας στον Πειραιά, στο σημείο που βυθίστηκαν τα 3 πολυτελή γιοτ, από την φωτιά που ξέσπασε στην θαλαμηγό Οριάνα.
Στο αποκλειστικό βίντεο ντοκουμέντο ο δύτης, ελέγχει το βάθος, χαρτογραφεί τον πυθμένα, και παρατηρεί για τυχόν διαρροή καυσίμων από τις δεξαμενές πετρελαίου των θαλαμηγών.
Οι κινήσεις που γίνονται είναι χειρουργικές. Όλα πρέπει να είναι έτοιμα για την μεγάλη, επιχείρηση ανέλκυσης των βυθισμένων σκαφών.
Ο Γιώργος Βαλλής, πρόεδρος της πανελλήνιας ένωσης πληρωμάτων ιδιωτικών & επαγγελματικών θαλαμηγών δήλωσε:
«Η διαδικασία ανέλκυσης των σκαφών θα γίνει με ειδικό γερανό και με την βοήθεια ρυμουλκών θα τα σηκώσουμε όσα είναι στην επιφάνεια κι όσα είναι βυθισμένα θα μπουν δύτες για να γίνει απάντληση των πετρελαίων για να μην υπάρξει περαιτέρω ρύπανση».
Από νωρίς το πρωί, ειδικό κλιμάκιο με δύτες οριοθετούν την περιοχή για να τοποθετηθεί ο πλωτός γερανός με τη βοήθεια ρυμουλκού. Μια διαδικασία που απαιτεί χρόνο και επιμονή.
Το ΜEGA στην επιχείρηση ανέλκυσης των βυθισμένων γιοτ
Η κάμερα του MEGA βρέθηκε στη Μαρίνα Ζέας τη στιγμή ξεκίνησε η μεγάλη επιχείρηση ανέλκυσης των τριών βυθισμένων σκαφών.
Σειρά πρώτα έχει το σκάφος Οριάνα, αυτό το οποίο δεν έχει βυθιστεί τελείως. Πλωτός γερανός θα ξεκινήσει την διαδικασία ανέλκυσης της θαλαμηγού.
Αμέσως μετά, σειρά θα πάρουν τα άλλα δύο βυθισμένα σκάφη. Οι δύτες θα τα δέσουν με ειδικούς ιμάντες για να μπορέσει στη συνέχεια να γίνει η ανέλκυση τους, από τον πλωτό γερανό.
«Θα σηκωθούν κι αυτά να μπουν στον πλωτό γερανό και με την βοήθεια των ρυμουλκών θα φύγουν από την Μαρίνα Ζέας και θα πάνε στο Πέραμα σε κάποιον ναυπηγείο όπου εκεί θα μπορούν να δουν η πραγματογνώμονες από τι προήλθε η φωτιά», περιέγραψε ο πρόεδρος της πανελλήνιας ένωσης πληρωμάτων ιδιωτικών & επαγγελματικών θαλαμηγών.
Πέρα από την οικονομική καταστροφή για τους ιδιοκτήτες των θαλαμηγών που φτάνουν τα 30.000.000 ευρώ και τις δεκάδες θέσεις απασχόλησης που χάθηκαν, η περιοχή απειλείται για μια ακόμα φορά με θαλάσσια ρύπανση, καθώς το σημείο γέμισε καύσιμα και αποκαΐδια.