Σε μία από τις μαζικότερες σε υπαλλήλους ΔΕΚΟ στην Ελλάδα, τον ΟΣΕ αλλά και στις λοιπές σιδηροδρομικές εταιρείες (ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΕΕΣΤΥΥ, ΓΑΙΑΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ), που ανέκαθεν αποτελούσε προπύργιο του ΠΑΣΟΚ στον συνδικαλισμό του δημοσίου, καταποντίστηκε στις πρόσφατες εκλογές για την ανάδειξη αντιπροσώπων στο συνέδριο της δευτεροβάθμιας οργάνωσης του σιδηρόδρομου (ΠΟ.Σ.Ε.), από το οποίο θα εκλεγεί ο νέος Πρόεδρος της και το νέο Διοικητικό Συμβούλιο
Ειδικότερα, η παράταξη του Σύριζα, Δίκτυο, συγκέντρωσε 25 αντιπροσώπους, η ΔΑΚΕ που πρόσκειται στη ΝΔ 19 και η ΠΑΣΚ που πρόσκειται στο ΚΙΝΑΛ μόλις 17, όταν στα αντίστοιχα αποτελέσματα το 2016, η ΠΑΣΚ είχε λάβει 24 αντιπροσώπους, η ΔΑΚΕ 21 και το ΔΙΚΤΥΟ 19. Από τις υπόλοιπες παρατάξεις, το ΠΑΜΕ εξέλεξε 6 αντιπροσώπους και η ΕΝΟΤΗΤΑ 6
Ίδια περίπου εικόνα ανανέωσης και στα νέα διοικητικά συμβούλια των σωματείων, όπου μάλιστα το δίκτυο του ΣΥΡΙΖΑ σε μερικά σωματεία, όπως των σταθμαρχών και των μηχανοδηγών πέτυχε ποσοστά «σταλινικά» της τάξεως του 70% και άνω
Σύμφωνα με την άτυπη συμφωνία περί αναλογικότητας που τηρούν μέχρι σήμερα στη Δευτεροβάθμια Οργάνωση, αναμένεται η εκλογή Προέδρου προερχόμενου από την παράταξη του ΣΥΡΙΖΑ
Άνθρωποι που δουλεύουν και δραστηριοποιούνται στον σιδηρόδρομο αποδίδουν τη μεγάλη ήττα της πρώην παραδοσιακής δύναμης ΠΑΣΚ στη διάλυση του σιδηρόδρομου την τετραετία 2010-2014, τις αναγκαστικές μετατάξεις κρίσιμων ειδικοτήτων εργαζόμενων, στην πλήρη απαξίωση του Ο.Σ.Ε., αλλά και σε πρόσωπα που απέκτησαν καθεστωτικές αντιλήψεις και έπαρση απέναντι σε διοικήσεις και εργαζόμενους.
Η αλλαγή αυτή δεν γίνεται να μην συνδεθεί και με τη μεγάλη κρίση στην παλιά «φουρνιά» συνδικαλιστών της ΓΣΕΕ και στον τρόπο διαχείρισης του συνδικαλιστικού κινήματος, ιδίως αυτού στις ΔΕΚΟ.