Το συνδικάτο των γερμανών μηχανοδηγών (GDL) οργάνωσε από το τέλος του 2023 σειρά έξι απεργιών, μερικές από τις οποίες ήταν πολυήμερες, προκαλώντας μεγάλα προβλήματα στην κυκλοφορία επιβατών και φορτίων. Η τελευταία είχε πραγματοποιηθεί στα μέσα Μαρτίου.
Η εθνική εταιρεία των γερμανικών σιδηροδρόμων Deutsche Bahn ανακοίνωσε σήμερα ότι συμφώνησε στη σταδιακή μείωση των ωρών εργασίας των μηχανοδηγών στο πλαίσιο μιας μισθολογικής συμφωνίας που επιτεύχθηκε με το συνδικάτο GDL, βάζοντας τέλος σε μήνες διενέξεων και απεργιακών κινητοποιήσεων.
«Η διένεξη ήταν δύσκολη, όμως μπορέσαμε τώρα να συμφωνήσουμε σε έναν ευφυή συμβιβασμό», αναφέρει η Deutsche Bahn σε ανακοίνωση που εξέδωσε αφού ανακοίνωσε τη συμφωνία αργά χθες, Δευτέρα, το βράδυ.
Ένας «διάδρομος ωρών εργασίας» θα δημιουργηθεί, ο οποίος θα επιτρέψει στους μηχανοδηγούς των τρένων να μειώσουν σταδιακά, μέχρι το 2029, το χρόνο εργασίας τους στις 35 ώρες την εβδομάδα, διατηρώντας το ίδιο επίπεδο μισθών. Συγκεκριμένα η εβδομάδα εργασίας «θα μειωθεί στις 37 ώρες το 2026, στις 36 ώρες το 2027, στις 35,5 ώρες το 2028 και στις 35 ώρες το 2029».
Αυτοί που επιθυμούν να συνεχίσουν να εργάζονται 40 ώρες την εβδομάδα θα λάβουν αύξηση ωρομισθίου κατά 2,7%, πρόσθεσε η Deutsche Bahn.
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η οποία ισχύει για 26 μήνες αρχής γενομένης αναδρομικά από την 1η Νοεμβρίου 2023, αμφότερες οι πλευρές συμφώνησαν ότι δεν θα γίνουν απεργίες για σχεδόν δύο χρόνια. Οι δύο πλευρές συμφώνησαν επίσης σε μια μισθολογική αύξηση 420 ευρώ σε δύο χρόνους, και σε ένα εφάπαξ επίδομα 2.850 ευρώ για αντιστάθμιση του πληθωρισμού.
Η συμφωνία αυτή βάζει τέλος σε μια από τις πιο σκληρές και δαπανηρές κοινωνικές συγκρούσεις, με τις οποίες βρέθηκαν αντιμέτωποι τα τελευταία χρόνια οι γερμανικοί σιδηρόδρομοι.