ΜέΡΑ 25: «Kαψόνια» στους επιστήμονες από την κυβέρνηση

Εφτά προτάσεις για την στήριξη των επιστημόνων διατυπώνει το ΜέΡΑ 25 με ανακοίνωσή του, επικρίνοντας ταυτόχρονα την κυβέρνηση για την υπόθεση σχετικά την χορήγηση των 600 ευρώ, το λεγόμενο voucher.

Το ΜέΡΑ 25 κάνει λόγο για ασαφή, παραπλανητικά και ασαφή διαγγέλματα του πρωθυπουργού που του προτείνουν επικοινωνιολόγοι, τονίζοντας ότι «παρόλα αυτά, κανένας επικοινωνιολόγος δεν μπορεί να σκεπάσει την προσβλητική για τους επιστήμονες αίσθηση που αφήνει η εμπειρία της αίτησης για το εκπαιδευτικό voucher».

Όπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση, η συγκυρία δημιούργησε στους επιστήμονες ελεύθερους επαγγελματίες την ανάγκη άμεσης οικονομικής στήριξης, όχι εκπαίδευσης. Αλλά αφού, προσθέτει, «επελέγη τελικά αυτός ο τρόπος, κι αφού σημειώσουμε ότι ακόμα δεν έχουν πιστωθεί χρήματα, ας δούμε και την ποιότητα της παρεχόμενης κατάρτισης. Χιλιάδες μηχανικοί, επιστήμονες υγείας και οικονομικών μεταφέρουν την εικόνα μιας απίστευτης προχειρότητας, με ασάφειες, κραυγαλέα επιστημονικά λάθη, ασύντακτα κείμενα, λάθος ερωτήσεις και απαντήσεις στα τεστ και όρους ολοκλήρωσης της κατάρτισης που θυμίζουν καψόνι».

Το ΜέΡΑ25, προτείνει:

1) Την απόσυρση του ταπεινωτικού για όλους τους επιστήμονες voucher και την αντικατάστασή του με ποσό το οποίο θα δίνεται χωρίς περιορισμούς και δεσμεύσεις για την στήριξη του κλάδου.

2) Με τα ίδια χρήματα (και λιγότερα) που δόθηκαν στις εταιρίες παροχής πλατφόρμας θα μπορούσε να δημιουργηθεί πλατφόρμα τηλεεκπαίδευσης εργαζομένων, με ανοικτά πρότυπα (π.χ. openedx) ή/και την στήριξη της ανοικτής πανεπιστημιακής πλατφόρμας openeclass του GRNet/ΕΔΥΤΕ (πρώην ΕΔΕΤ).Τα μαθήματα να είναι διαθέσιμα ανοικτά (άδειες Creative Commons) και προσβάσιμα σε όλους όσους θέλουν να συμμετέχουν (επιστήμονες, φοιτητές, ερευνητές, εργαζόμενοι κ.α). Η πλατφόρμα αυτή θα μπορούσε μετέπειτα να εξελιχθεί ως κοινός τόπος εκπαίδευσης της χώρας μας, χτίζοντας εκπαιδευτικό υλικό κατά βούληση. Ειδικά για τους εργαζόμενους προτείνουμε αυτή πλατφόρμα να “στηθεί” δωρεάν σε ομοσπονδίες, επιμελητήρια καθώς και στον ΟΑΕΔ και να παρέχεται τεχνική υποστήριξη από το ΕΔΥΤΕ.

3) Την συμμετοχή επιστημόνων, μέσω των οργανώσεών τους, στην παραγωγή του εκπαιδευτικού υλικού ώστε να αποφεύγονται επιστημονικές ανακρίβειες.

4) Την βελτίωση του εκπαιδευτικού υλικού από τους συμμετέχοντες, είτε άμεσα (τύπου wiki) είτε έμμεσα (μέσω feedback) ώστε να καλύπτονται οι πλέον σύγχρονες ανάγκες, με τις τελευταίες διαθέσιμες πληροφορίες, αποτελεσματικότερα.

5) Την εμπλοκή επιστημόνων από το εξωτερικό ως μία κίνηση σεβασμού, σύνθεσης, αλλά και ως μια προσπάθεια να αντιστραφεί το braindrain.

6) Την παροχή υλικοτεχνικού εξοπλισμού σε όλους όσους δηλώνουν τώρα ότι επιθυμούν να εκπαιδευτούν, ώστε να μην αποκλείεται κανείς από την δυνατότητα για εκπαίδευση.

7) Την παροχή δωρεάν πρόσβασης στο διαδίκτυο σε όσους δεν έχουν ήδη πρόσβαση.

Εκτέλεση Ζαμπούνη: «Γνωρίζουν πάρα πολύ καλά ότι όποιος μιλήσει τελειώνει»
16 Ιανουαρίου, 2024
Δώρο ζωής από τον μικρό Άγγελο – Πώς αντέδρασε ο 37χρονος λήπτης όταν έμαθε ότι είναι συμβατός
5 Φεβρουαρίου, 2025
Παρέμβαση Ρουβίκωνα στη Βουλή για τα Τέμπη: Σήκωσαν πανό που έγραφε «Συγκάλυψη»
5 Φεβρουαρίου, 2025
Συγκάλυψη και στο Ευρωκοινοβούλιο από Σοσιαλιστές, ΕΛΚ και Renew;
5 Φεβρουαρίου, 2025
Δυο διαδοχικοί σεισμοί 4,5 και 4,3 Ρίχτερ στις Κυκλάδες
5 Φεβρουαρίου, 2025
Διπλασιάζεται το όριο στον υποχρεωτικό εξωδικαστικό μηχανισμό – Έξι νέες πρωτοβουλίες για μείωση του ιδιωτικού χρέους
5 Φεβρουαρίου, 2025
Ζευγάρι στο Κερατσίνι μετέτρεψε σε αποθήκη ναρκωτικών το διαμέρισμα που διέμενε
5 Φεβρουαρίου, 2025
Piraeus WealthAdvisor: Νέα υπηρεσία της Πειραιώς για προσωποποιημένες επενδυτικές συμβουλές
5 Φεβρουαρίου, 2025
Αμαλιάδα: H αιτία θανάτου του Παναγιωτάκη – Το πόρισμα του ιατροδικαστή
5 Φεβρουαρίου, 2025
Χρήστος Μάστορας: Αύριο η εκδίκαση του αυτοφώρου – Νέο βίντεο από τον ελιγμό του
5 Φεβρουαρίου, 2025
Νέα στοιχεία για την τραγωδία των Τεμπών – «Άστο να ξεφουσκώσει»
5 Φεβρουαρίου, 2025