Μετά τη θερινή ραστώνη τα προβλήματα του δημόσιου σχολείου είναι ξανά μπροστά μας

Η νέα σχολική χρονιά ξεκινά σε λίγες μέρες και “τα πρόβλημα του δημόσιου σχολείου είναι ξανά μπροστά μας”, σύμφωνα με τα όσα είπε ο Νεκτάριος Κορδής μιλώντας στο newsique.gr.

Αναφερόμενος στα κενά των εκπαιδευτικών, ο κ. Κορδής, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της ΟΛΜΕ τόνισε αρχικά πως “οι διορισμοί που έγιναν το καλοκαίρι ήταν περίπου όσες και οι παραιτήσεις των εκπαιδευτικών”.

Όπως είπε στη συνέχεια, προκάλεσε μεγάλη ανησυχία η δήλωση του υπουργείου για 30.000 κενά διότι την προηγούμενη χρονιά είχαμε 45.000 προσλήψεις αναπληρωτών, πράγμα που σημαίνει ότι τα κενά αυτή τη στιγμή είναι πάνω από 45.000.

“Εξαφανίζονται τουλάχιστον 15.000 κενά και αυτό είναι σε βάρος της μαθησιακής διαδικασίας και σε βάρος της ποιότητας της εκπαίδευσης”, δήλωσε χαρακτηριστικά.

Μιλώντας στο newsique.gr για τα κενά των εκπαιδευτικών, ανέφερε επίσης άτι αυτά αφορούν όλες τις δομές. Νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια, λύκεια, ειδική αγωγή και εκπαίδευση και προφανώς τις παράλληλες στηρίξεις για τα παιδιά με ειδικές μαθησιακές ικανότητες.

“Αναμένουμε τον αριθμό των προσλήψεων της πρώτης φάσης, εμείς θα θέλαμε όλες οι προσλήψεις να γίνουν σε μία φάση έτσι ώστε τα σχολεία στις 11 Σεπτέμβρη που θα ξεκινήσουν να έχουν τους καθηγητές και τις καθηγήτριες στις θέσεις τους”, συμπλήρωσε ο κ. Κορδής.

Μιλώντας για τις αυξήσεις που ανακοινώθηκαν μετά τις εκλογές του καλοκαιριού τόνισε πως “μεταφράζονται ουσιαστικά σε 40 ευρώ ανά εκπαιδευτικό. Για εμάς αυτό δεν καλύπτει ούτε στο ελάχιστο τις πολύ μεγάλες απώλειες της αγοραστικής δύναμης όλων των εργαζόμενων. Αν σκεφτείτε ότι ο πληθωρισμός των τροφίμων με βάση τα στοιχεία που ανακοινώθηκαν πρόσφατα είναι διψήφιος. Άρα μιλάμε για 1,03 ευρώ αύξηση την ημέρα, το οποίο είναι ένα αστείο ποσό”.

Ένα άλλο, πολύ σοβαρό ζήτημα που έθιξε το μέλος του διοικητικού συμβουλίου της ΟΛΜΕ, είναι εκείνο των μετακινήσεων.

Πιο συγκεκριμένα για τις μετακινήσεις των χιλιάδων εκπαιδευτικών που θα γίνουν από την 1η Σεπτεβρίου είπε:

“Γνωρίζουμε όλοι ότι οι περισσότερες μετακινήσεις είναι προς την Κρήτη, προς Βόρειο και Νότιο Αιγαίο, προς τις Κυκλάδες όπου υπάρχουν τα μεγαλύτερα κενά εκπαιδευτικών, αλλά και προς τα Επτάνησα.

Εδώ πρέπει να καλυφθεί το κόστος μετάβασης με τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια να έχουν εκτιναχθεί στα ύψη και φυσικά υπάρχει μεγάλο άγχος και για τη στέγαση όλων αυτών των ανθρώπων διότι δεν έχει ληφθεί καμία μέριμνα.

Για παράδειγμα σε ένα νησί των Κυκλάδων όπου υπηρετούν 15 εκπαιδευτικοί πρέπει να προσφέρονται 15 κατοικίες για να μείνουν αυτοί οι άνθρωποι. Εάν προσφέρονται 5-6 τότε το πρόβλημα είναι πολύ μεγάλο. Και βέβαια υπάρχει και το ζήτημα ότι πολλοί εκπαιδευτικοί υποχρεώνονται να εγκαταλείψουν τα σπίτια τους όταν ξεκινά η τουριστική σεζόν με αποτέλεσμα για ένα ή και για δύο μήνες, μέχρι να ολοκληρωθεί η σχολική χρονιά, να αυτοσχεδιάζουν για το πού θα μείνουν.

Για εμάς οι συνθήκες ζωής των εκπαιδευτικών είναι και συνθήκες μάθησης των παιδιών. Όταν ένας εκπαιδευτικός κοιμάται στο αυτοκίνητο του ή σε σλιπινγκ μπαγκέτα είναι αυτονόητο πως δημιουργείται πρόβλημα στη μαθησιακή διαδικασία”.

Καταλήγοντας, ο κύριος Κορδής σημείωσε:

“Τα ζητήματα είναι πολύ μεγάλα και δυστυχώς τα προηγούμενα χρόνια δεν υπήρχε διάλογος με την εκπαιδευτική κοινότητα και αν θεωρούμε ότι με την ατομική αξιολόγηση θα λυθούν ξαφνικά όλα τα προβλήματα… τα προβλήματα είναι εδώ. Και αυτά είναι ζητήματα αξιολόγησης της καθημερινότητας των εκπαιδευτικών. Για όλα αυτά χρειάζονται απαντήσεις που δεν έχουν δοθεί.

Εμείς θα συνεχίσουμε να στηρίζουμε το δημόσιο σχολείο. Ένα σχολείο συμπερηλιπτικό, διότι αυτό είναι το όραμά μας. Ένα σχολείο που χωράει όλα τα παιδιά, όλους τους μαθητές, όλη τη γνώση. Χρειάζεται όμως και μία παρέμβαση από την Πολιτεία ώστε να ζει με αξιοπρέπεια ο εκπαιδευτικός”.