Το έργο που παραδίδουμε σήμερα είναι μια απόδειξη της έμφασης που δίνουμε στα έργα υποδομής, είπε ο κ. Μητσοτάκης, σημειώνοντας ότι αξιοποιούνται πόροι από την Ευρωπαϊκή Ενωση, το Ταμείο Ανάκαμψης, ενώ στάθηκε και στη συνεργασία του υπουργείου Πολιτισμού με την Αττικό Μετρό για την ανάδειξη των αρχαιολογικών ευρημάτων.
Σε λίγους μήνες θα εγκαινιάσουμε και το μετρό της Θεσσαλονίκης, όπου πέντε σταθμοί, με κυριότερο αυτόν της Βενιζέλου, είναι και μουσεία: Και μετρό και αρχαία. Και στον Πειραιά και στη Θεσσαλονίκη. Δεν νοείται βιώσιμη ανάπτυξη, αλλά και φιλικές παρεμβάσεις προς τον πολίτη χωρίς μέσα σταθερής τροχιάς- με σημαντικότερη τη γραμμή 4, αλλιώς η ζωή στο λεκανοπέδιο θα γίνει αβίωτη.
Αυτή η γραμμή, 15 σταθμοί, σε 7 με 8 χρόνια θα μπορέσει να παραδοθεί. Οι πολίτες εδώ έδειξαν μεγάλη υπομονή, σήμερα θα αισθάνονται και μεγάλη ικανοποίηση. Εκτός από το μετρό παραδίδουμε και ωραίες πλατείες. Οταν ολοκληρωθεί η γραμμή 4 και οι επεκτάσεις, παραπάνω από 1 εκατομμύριο Αθηναίοι και επισκέπτες της πόλης θα χρησιμοποιούν το μετρό καθημερινά.
Απευθυνόμενος στον Αντώνη Σαμαρά, ο κ.Μητσοτάκης είπε ότι το έργο ξεκίνησε επί των ημερών του και σημείωσε ότι κάποιοι παραδίδουν έργα και κάποιοι παρουσίαζαν μουσαμάδες με ζωγραφισμένα εισιτήρια. Δεν παραδίδουμε μουσαμάδες, αλλά έργο που σε λίγες ώρες θα δοθεί στην κυκλοφορία. Η κυβέρνηση κάνει πράξη το σύνθημε συνέπεια, συνέχεια, σταθερότητα. Θα πρέπει και να εξετάσουμε πιο συστηματικά και την εισιτηριοδιαφυγή, σήμερα όμως είναι μέρα γιορτής για τον Πειραιά, καλοτάξιδο το μετρό.
Η τελετή των εγκαινίων ξεκίνησε με χαιρετισμό του διευθύνοντος συμβούλου της Αττικό Μετρό, Νίκου Κουρέτα, που επισήμανε τη σημασία του έργου στις μεταφορές στο λεκανοπέδιο, την ιδιαίτερη αισθητική των νέων σταθμών, ενώ ευχαρίστησε τους εργαζόμενους που σε χρόνο ρεκόρ και σε συνθήκες πανδημίας εργάσθηκαν για να παραδοθεί το έργο.
Ακολούθως μεταδόθηκε βίντεο για το έργο, ενώ ο διευθύνων σύμβουλος της ΑΒΑΞ Κωνσταντίνος Μιντζάλης στον χαιρετισμό του επισήμανε τη χαρά και την περηφάνια της κοινοπραξίας για την ολοκλήρωση του έργου, που έγινε μάλιστα σε μια ιδιαίτερα δύσκολη περίοδο, αλλά και στις δυσκολίες που αντιμετώπισε το έργο- από το γεγονός ότι ο σταθμός του Πειραιά είναι υποθαλάσσιος, από την ύπαρξη των αρχαιοτήτων. Στις δυσκολίες περιλαμβάνεται ακόμη και ο πόλεμος στην Ουκρανία που είχε συνέπειες στην παράδοση των υλικών για το έργο, που έχει άριστες προδιαγραφές, υψηλή αισθητική που θα διευκολύνει τη ζωή των κατοίκων του Πειραιά και των άλλων περιοχών. Ιδιαίτερα, ο κ.Μιντζάλης ευχαρίστησε την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών για τη συμπαράσταση και την άμεση επίλυση ζητημάτων που προέκυπταν. Καταφέραμε και κάναμε αυτό που υποσχεθήκαμε, είπε ο κ.Μιντζάλης και -με εμφανή συγκίνηση- ευχήθηκε να είναι κοντινή η μέρα που θα εγκανιασθεί και το μετρό της Θεσσαλονίκης, που είναι η ιδιαίτερη πατρίδα του.