Νέα αιτήματα για διεκδίκηση αποζημιώσεων έως 70 εκατ. ευρώ, υπέβαλλε πριν από ενάμιση μήνα η κοινοπραξία ALASA η οποία κατασκευάζει το μετρό Θεσσαλονίκης.
Τα αιτήματα υποβλήθηκαν προς τον κύριο του έργου, την Αττικό Μετρό και αφορούν καθυστερήσεις της κύριας γραμμής καθώς και της γραμμής επέκτασης προς Καλαμαριά.
Ειδικότερα, από τα περίπου 50 εκατ. ευρώ, ποσόν 38 εκατ. ευρώ και άνω αφορούν την κύρια γραμμή και άλλα 11,6 εκατ. ευρώ την επέκταση προς Καλαμαριά. Σύμφωνα με δημοσιεύματα στον κυριακάτικο Τύπο (Έθνος, Πρώτο Θέμα) τα αιτήματα για την καταβολή αποζημιώσεων υποβλήθηκαν από τον ανάδοχο μέσω επιστολής του προς την Αττικό Μετρό, με ημερομηνία 20 Μαρτίου 2020.
Την αποκάλυψη σχολίασε με ανάρτηση της στο Twitter η Κατερίνα Νοτοπούλου γράφοντας τα εξής:
«Ο εργολάβος που κατασκευάζει το Μετρό Θεσσαλονίκης διεκδικεί με επιστολή του 50 –70 εκατομμύρια ευρώ ως αποζημιώσεις για καθυστερήσεις. Το ποιος φέρει ακέραια την ευθύνη για τη σταδιακή μετατροπή του σημαντικότερου έργου υποδομής της πόλης σε νέα αμαρτωλή υποθαλάσσια, το γνωρίζουν πλέον όλοι. Και μη σπεύσουν να πουν ότι δεν είχαμε προειδοποιήσει. Στην τελευταία ΔΕΘ, ο Αλέξης Τσίπρας ( 13-9-2019) ήταν σαφής:
“Θα έλεγε κανείς ότι πρόκειται για μια γκάφα, για μια προχειρότητα από πλευράς του πρωθυπουργού, ο οποίος ήρθε στην ΔΕΘ και έδωσε «πάσα» στο νέο εθνικό εργολάβο, παραδεχόμενος καθυστερήσεις που δεν υπάρχουν. Εγώ θα έλεγα ότι δεν πρόκειται για γκάφα, ούτε για προχειρότητα, ούτε για ερασιτεχνισμό, αλλά πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό και ωραίο δώρο στον νέο εθνικό εργολάβο, ο οποίος από αυτή την καθυστέρηση στην πλάτη των πολιτών της Θεσσαλονίκης, θα κερδίσει δεκάδες εκατομμύρια ευρώ σε αποζημιώσεις”.
Όπερ και εγένετο…
Σήμερα γνωρίζουν όλοι ποιος ξεκίνησε το Μετρό ξανά, ποιος το υλοποίησε 3,5 φορές πιο γρήγορα, ποιος υλοποίησε το έργο από το 30% στο 75%, ποιος επρόκειτο να το παραδώσει στα τέλη του 2020, ποιος το μετέθεσε για το 2023, ποιος διασφάλιζε και Μετρό και αρχαία και ποιος μας οδηγεί στο νέο φιάσκο ούτε Μετρό, ούτε αρχαία».
Μάλιστα η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ συνόδευσε τα όσα έγραψε με παλαιότερες αναρτήσεις του Αλέξη Τσίπρα στις οποίες ο πρόδρος του κόμματος κατά την διάρκεια της τελευταίας ΔΕΘ όπου σύμφωνα με κύκλους του κόμματος, ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης προέβλεπε από τότε τι θα συμβεί:
«Θα έλεγε κανείς ότι πρόκειται για μια γκάφα, για μια προχειρότητα από πλευράς του πρωθυπουργού, ο οποίος ήρθε στην ΔΕΘ και έδωσε «πάσα» στο νέο εθνικό εργολάβο, παραδεχόμενος καθυστερήσεις που δεν υπάρχουν. pic.twitter.com/YU7HJsPQhc
— Κατερίνα Νοτοπούλου (@katenotopoulou) May 4, 2020
Εγώ θα έλεγα ότι δεν πρόκειται για γκάφα,ούτε για προχειρότητα,ούτε για ερασιτεχνισμό,αλλά πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό και ωραίο δώρο στον νέο εθνικό εργολάβο,ο οποίος από αυτή την καθυστέρηση στην πλάτη των πολιτών της Θεσσαλονίκης, θα κερδίσει δεκάδες εκατομμύρια ευρώ
— Κατερίνα Νοτοπούλου (@katenotopoulou) May 4, 2020
σε αποζημιώσεις.»(Δήλωση Αλέξη Τσιπρα 13/9/2019)
Όπερ και εγένετο… pic.twitter.com/p8HRzPHTFM— Κατερίνα Νοτοπούλου (@katenotopoulou) May 4, 2020
Η απάντηση της ΝΔ μέσω Ταχιάου
Ο νυν πρόεδρος της Αττικό Μετρό Νίκος Ταχιάος που ορίστηκε από την κυβέρνηση της ΝΔ, σε ανάρτησή του στην σελίδα στο fb έσπευσε να επιρρίψει ευθύνες στην προηγούμενη διοίκηση της εταιρίας που είχε τοποθετήσει ο ΣΥΡΙΖΑ.
Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά: «προφανώς είναι αδόκιμο για οποιοδήποτε στέλεχος της διοίκησης της Αττικό Μετρό Α.Ε. να εκφράσει άποψη ή να προκαταλάβει οποιαδήποτε απόφαση για τους ισχυρισμούς των αναδόχων των δύο συμβάσεων κατασκευής του μετρό της Θεσσαλονίκης, οι οποίοι είδαν χθες το φως της δημοσιότητας, όταν μάλιστα η υπόθεση είναι ακόμη στο στάδιο της αξιολόγησης από τις αρμόδιες υπηρεσίες. Οφείλω όμως μία απάντηση σε όσους και όσες έσπευσαν να καταλογίσουν κόστος καθυστερήσεων στην σημερινή κυβέρνηση και μάλιστα στον ίδιον τον πρωθυπουργό.
»Οι συγκεκριμένες απαιτήσεις (claims) των εργολάβων αφορούν αποζημιώσεις για εικαζόμενες καθυστερήσεις, για μεν την βασική γραμμή για την περίοδο από 21 Ιουνίου του 2017, για δε την επέκταση προς Καλαμαριά για το χρονικό διάστημα από 1 Φεβρουαρίου 2017 έως και τις 31 Δεκεμβρίου του 2019 και στις δύο περιπτώσεις.
»Υπενθυμίζω ότι η νέα διοίκηση της Αττικό Μετρό Α.Ε. εγκαταστάθηκε μετά την ολοκλήρωση των σχετικών διαδικασιών στις 20 Σεπτεμβρίου του 2019. Μέχρι τότε και όλο το προηγούμενο διάστημα, τις συμβάσεις διαχειριζόταν η διοίκηση που είχε ορίσει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. Έως και σήμερα, οι αποφάσεις της όπως και οι εκκρεμότητες που έχει αφήσει, συνεχίζουν να παράγουν αποτελέσματα.
»Επί της ουσίας, επιβάλλεται επίσης να προσθέσω ότι για την σημερινή διοίκηση της Αττικό Μετρό Α.Ε. στην αντιμετώπιση των διεκδικήσεων όλων των αναδόχων όλων των έργων της, που είναι μία συνήθης για τα δημόσια έργα πρακτική, προέχουν η νομιμότητα, η διαφάνεια και το δημόσιο συμφέρον και καθόλου δεν εμφιλοχωρεί η πολιτική εκμετάλλευση».