Στην κατεπείγουσα ανάγκη προκειμένου να αναβαθμιστεί το σιδηροδρομικό δίκτυο από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη, αναφέρθηκε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, μετά τη σύσκεψη στο υπουργείο Υποδομών, στο πλαίσιο της περιοδείας του στα υπουργεία μετά τον ανασχηματισμό.
«Αυτό απαιτούν οι πολίτες και αυτό πρέπει να κάνουμε», είπε χαρακτηριστικά και ανακοίνωσε επίσης ότι στις αρχές Απριλίου θα πραγματοποιηθεί συνολική παρουσίαση για όλα τα ΜΜΜ. «Μέχρι το 2027 η εικόνα στα ΜΜΜ θα είναι εντελώς διαφορετική», δεσμεύτηκε και αναφερόμενος στο νέο ΚΟΚ είπε ότι δεν θα λύσει από μόνος του τα σοβαρά ζητήματα ασφάλειας και πως χρειάζεται συνολική επαναξιολόγηση.
Όσον αφορά στα έργα υποδομών, ο πρωθυπουργός τόνισε ότι έως το τέλος του 2027 πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μεγάλο κομμάτι των οδικών αξόνων, ενώ για το FlyOver θύμισε ότι το χρονοδιάγραμμα προβλέπει να έχει ολοκληρωθεί επίσης έως το 2027.
Όσον αφορά στο μετρό Θεσσαλονίκης έκανε λόγο για 5 σταθμούς επέκτασης και ολοκλήρωση μέχρι το τέλος του 2025.
Αναλυτικά οι δηλώσεις του πρωθυπουργού:
«Η σημερινή σύσκεψη είναι μια ευκαιρία για τη διεξοδική επισκόπηση της προόδου των μεγάλων έργων. Είναι έργα εθνικής προτεραιότητας με στόχο την ολοκλήρωσή τους μέχρι το 2027.
Ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος με ορίζοντα παράδοσης τέλος αυτού του καλοκαιριού και ολοκλήρωση πριν το τέλος του 2025, η ολοκλήρωση του Ε65 με ορίζοντα ολοκλήρωσης μέχρι τα μέσα 2026.
Το Flyover της Θεσσαλονίκης με ορίζοντα ολοκλήρωσης στις αρχές καλοκαιριού του 2027.
Το Μετρό Θεσσαλονίκης οι 5 σταθμοί επέκτασης προς Καλαμαριά με ορίζοντα ολοκλήρωσης το τέλος του έτους και ο ΒΟΑΚ ένα δύσκολο έργο το οποίο εκτιμούμε να υπογράψουμε τη σύμβαση εντός Απριλίου καθώς τρέχουν τα χρονοδιαγράμματα από το ταμείο ανάκαμψης και πρέπει απορροφηθούν έως το καλοκαίρι του 2026.
Κάνοντας μια γέφυρα με τους σιδηροδρόμους πρέπει να τρέξουν πιο γρήγορα τα έργα αποκατάστασης από το Ντάνιελ.
Κατεπείγουσα ανάγκη να αναβαθμίσουμε σιδηροδρομικό μας δίκτυο κυρίως στη γραμμή κορμού Αθήνα – Θεσσαλονίκη με τα πιο σύγχρονα συστήματα ασφαλείας και τροχαίο υλικό ένας στόχος έως το 2027.
Ίσως πρέπει κινηθούμε πιο γρήγορα φτάνοντας στα όρια του ευρωπαϊκού νομοθετικού πλαισίου. Αλλά αυτό απαιτούν πολίτες και αυτό πρέπει να κάνουμε.
Στις αρχές Απριλίου συνολική παρουσίαση για παρεμβάσεις και επενδύσεις σε ΜΜΜ της Αττικής με νέα λεωφορεία την προσθήκη νέων οδηγών την αναβάθμιση των συρμών της γραμμής 1 του Μετρό και παρεμβάσεις στις γραμμές 2 και 3.
Ήδη οι παρεμβάσεις έχουν αποτελέσματα για τους χρήστες αλλά μέχρι 2027 έχουμε στόχο μια τελείως διαφορετική εικόνα.
Τέλος ο νέος ΚΟΚ έχει περάσει από μακρά διαβούλευση. Θα έρθει προς ψήφιση στη Βουλή πολύ σύντομα. Είναι σημαντική παρέμβαση αλλά μόνος του δεν θα λύσει το ζήτημα της οδικής ασφάλειας στη χώρα μας. Καθημερινά σχεδόν γινόμαστε μάρτυρες ατυχημάτων που στοιχίζουν τη ζωή σε συμπολίτες μας και χρειάζεται συνολική επαναξιολόγηση τρόπου που κινούμαστε στον δρόμο.
Πρέπει να κάνουμε ένα νέο συμβόλαιο εμπιστοσύνης μεταξύ κράτους και κοινωνίας ώστε να μην έχουμε άλλες απώλειες στην άσφαλτο.
Κλείνοντας να πω ότι οι νέοι υπουργοί οικοδομούν σε μια σημαντική δουλειά που έχει γίνει στο υπουργείο. Όλα αυτά τα έργα και οι πρωτοβουλίες απαιτούν έναν μακροπρόθεσμο σχεδιασμό αλλά ο σκοπός μας είναι μόνο ένας: Πιο γρήγορα και πιο αποτελεσματικά στην υλοποίηση των στόχων που έχουν τεθεί».