Μπακογιάννης: «Ναι στα έργα του ΜΕΤΡΟ αλλά με προαπαιτούμενα»

Ο δήμαρχος Αθηναίων, ενημερώνοντας το Δημοτικό Συμβούλιο είπε «αυτό που ζητάμε – το απαιτούμε θα έλεγα – είναι ο σεβασμός στη λειτουργίας της πόλης. Να συμβεί και εδώ αυτό που συμβαίνει σε όλες τις χώρες του κόσμου όπου εκτελούνται μεγάλα δημόσια έργα, μεγάλης κοινωνικής αξίας».

«Συγκεκριμένα προαπαιτούμενα» για τα έργα της επέκτασης του Μετρό, στην Αθήνα, έχει θέσει ο δήμαρχος της πρωτεύουσας Κώστας Μπακογιάννης στους αρμόδιους, για τα οποία ζήτησε «και συγκεκριμένες δεσμεύσεις».

Ενημερώνοντας σχετικά το Δημοτικό Συμβούλιο της Αθήνας, στη σημερινή του συνεδρίαση, είπε «αυτό που ζητάμε – το απαιτούμε θα έλεγα – είναι ο σεβασμός στη λειτουργίας της πόλης. Να συμβεί και εδώ αυτό που συμβαίνει σε όλες τις χώρες του κόσμου όπου εκτελούνται μεγάλα δημόσια έργα, μεγάλης κοινωνικής αξίας».

Απαριθμώντας τα ειδικότερα, ο κ.Μπακογιάννης , ανάφερε:

«Να μην χαθεί ούτε ένα δέντρο. Σήμερα και αύριο και για όσο χρόνο διαρκούν τα έργα, όσα δέντρα βγουν από τη θέση τους να μεταφυτευτούν τώρα στα σημεία που θα υποδειχθούν από τον Δήμο. Τα δέντρα που δεν θα είναι δυνατή η μεταφύτευση ή καταστραφούν, να προβλεφθεί ρητά η αντικατάστασή τους με όμοια δέντρα τα οποία επίσης θα τοποθετηθούν όπου υποδείξει ο Δήμος. Τα έξοδα αγοράς και μεταφύτευσης να βαρύνουν την Αττικό Μετρό. Η διατήρηση του πράσινου ισοζυγίου στην Αθήνα είναι αδιαπραγμάτευτη για τη Δημοτική αρχή».

Επίσης να είναι «στο ελάχιστο δυνατό η μείωση του δημόσιου χώρου που θα καταλαμβάνουν τα εργοτάξια. Θεωρώ, εκ των ων ουκ άνευ, να αναφέρω ότι ζητήσαμε και θα ελέγχουμε και με τις δικές μας υπηρεσίες την απόλυτη τήρηση των προβλεπόμενων μέτρων ασφαλείας και τη δημιουργία διόδων διέλευσης».

Τρίτο προαπαιτούμενο, ανάφερε είναι «ο αστικός εξοπλισμός (παγκάκια, κάδοι, καλάθια) που θα απομακρυνθεί από τους χώρους που αναπτύσσονται τα εργοτάξια και τα στοιχεία ηλεκτροφωτισμού (κολώνες και φωτιστικά) να μεταφερθούν σε σημεία της πόλης που θα υποδειχθούν εκ των προτέρων από το Δήμο.

Τέταρτον, σε προεπιλεγμένα από το Δήμο σημεία, θα πρέπει να μεταφερθούν και να τοποθετηθούν με ευθύνη και έξοδα της «Αττικό Μετρό» τα αγάλματα και έργα τέχνης που βρίσκονται στους χώρους των παρεμβάσεων». Επίσης τόνισε «σε ό,τι αφορά το μεσοπρόθεσμο σχέδιο αποκατάστασης των σημείων όπου θα δημιουργηθούν σταθμοί του Μετρό, μιλάμε για εμβληματικά σημεία της πόλης, για τις πλατείες Κολωνακίου, Εξαρχείων, Κυψέλης κλπ, η πλατεία Κυψέλης για παράδειγμα κουβαλάει ολόκληρη την ιστορία της πόλης, τώρα θα δοθούν εχέγγυα ότι η εικόνα της πόλης θα είναι καλύτερη και όχι χειρότερη σε 10 χρόνια, όταν η νέα γραμμή του Μετρό θα κοσμεί την Αθήνα.

Ζητήσαμε, είπε «τη διενέργεια αρχιτεκτονικών διαγωνισμών τώρα για να είμαστε βέβαιοι για την αισθητική και την ποιότητα του δημόσιου χώρου που θα μείνει στην επιφάνεια, εκεί που σήμερα είναι πλατείες και πάρκα».

Πέραν αυτών, υπογράμμισε, «έχουμε ζητήσει από την Αττικό Μετρό τη σύναψη τριμερούς προγραμματικής σύμβασης, με τίτλο «Διερεύνηση στρατηγικών πολεοδομικής και αρχιτεκτονικής ενσωμάτωσης των νέων σταθμών Μετρό στο Δήμο Αθηναίων». Όπως είπε, ο δήμαρχος, «η συμφωνία προτείνεται να υπογραφεί μεταξύ του Δήμου, της Αττικό Μετρό και του ΕΜΠ σε ρόλο επιστημονικού υπευθύνου. Σκοπός μας, τόνισε «είναι να συνεργαστούμε και να δεσμευτούμε από κοινού ότι θα διερευνήσουμε τρόπους για να διαχειριστούμε σωστά τη νέα πραγματικότητα που διαμορφώνει η κατασκευή του έργου, τόσο στη φάση της κατασκευής όσο και στη φάση της λειτουργίας».

Ο κ.Μπακογιάννης, σημείωσε ότι «το συγκεκριμένο έργο είναι εξαιρετικά σύνθετο» και «η επιλογή του ΕΜΠ σε ρόλο επιστημονικού υπευθύνου δίνει τα απαραίτητα εχέγγυα ώστε ο Δήμος να αποκτήσει επίσημα την κατάλληλη γνώση για να μπορεί να χαράξει αποτελεσματικές πολιτικές για ζητήματα αρχιτεκτονικής, πολεοδομίας, χρήσεων γης, κυκλοφορίας σε σχέση με το νέο έργο του μετρό». Σύμφωνα με το δήμαρχο, «μέσα από την προγραμματική συμφωνία θα γίνει αφενός η απαραίτητη δουλειά βάσης για την καταγραφή, ανάλυση και αξιολόγηση των επιπτώσεων της κατασκευής του έργου στο επίπεδο της πόλης και του πολίτη και αφετέρου θα χαραχθούν οι απαραίτητες πολιτικές για την προστασία και ανάδειξη του κοινωνικού και αστικού ιστού της πόλης. Ο τρίτος άξονας της προγραμματικής θα αφορά τον φυσικό σχεδιασμό των χώρων και συγκεκριμένα τη διερεύνηση κοινώς αποδεκτών σχεδιαστικά λύσεων για τους χώρους που θα αναπλαστούν». Ακόμη, είπε, ο δήμος προτείνει τη σύναψη ενός Μνημονίου Συνεργασίας με την Αττικό Μετρό, το οποίο θα έρθει προς έγκριση στο Δημοτικό Συμβούλιο.

Εκτέλεση Ζαμπούνη: «Γνωρίζουν πάρα πολύ καλά ότι όποιος μιλήσει τελειώνει»
16 Ιανουαρίου, 2024
Ιράν: Πενθήμερο πένθος για τον θάνατο του Νασράλα κήρυξε ο αγιατολάχ Αλί Χαμενεΐ – Θρήνος στον Λίβανο
28 Σεπτεμβρίου, 2024
Θεσσαλονίκη: Νεκρός ηλικιωμένος που καταπλακώθηκε από δέντρο στην Άσσηρο
28 Σεπτεμβρίου, 2024
Παναθηναϊκός – Άρης 81-68: Έκανε «περίπατο» με Κέντρικ Ναν και πέρασε στον τελικό του Super Cup
28 Σεπτεμβρίου, 2024
Θάνατος Νασράλα: Σε αναζήτηση «απάντησης» η Χεζμπολάχ – Σε συναγερμό το Ισραήλ, αναμένει σκληρό ιρανικό χτύπημα
28 Σεπτεμβρίου, 2024
Τροχαίο με νεκρό 70χρονο στην Κρήτη
28 Σεπτεμβρίου, 2024
Πηγή προσκείμενη στη Χεζμπολάχ: Ο διοικητής του μετώπου με το Ισραήλ σκοτώθηκε μαζί με τον Νασράλα
28 Σεπτεμβρίου, 2024
Hellenic Train: Κανονικά τα δρομολόγια τρένων στη γραμμή Θεσσαλονίκη – Σέρρες από την Τρίτη 1η Οκτωβρίου
28 Σεπτεμβρίου, 2024
Ερμού: Ανήλικοι επιτέθηκαν σε 23χρονο και άρπαξαν χρυσή αλυσίδα
28 Σεπτεμβρίου, 2024
Κέρκυρα: «Πες μας την αλήθεια για το παιδί σου» – Πώς ομολόγησε τη δολοφονία του συζύγου της
28 Σεπτεμβρίου, 2024
Εκτός ελέγχου η βία των ανηλίκων – Αιματηρά επεισόδια και τραυματίες
28 Σεπτεμβρίου, 2024