Ν. Κεραμέως: «Μεταρρυθμιστική τομή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση»

Η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως, υπογράμμισε την μεταρρυθμιστική τομή που συνιστά η ίδρυση της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘΑΑΕ) και την κατανομή του 20% της τακτικής χρηματοδότησης στα ΑΕΙ βάσει δεικτών ποιότητας και επιτευγμάτων κάθε ιδρύματος.

Αυτό κατά την ομιλία της, στη συζήτηση της Ολομέλειας της Βουλής για το νομοσχέδιο «Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘ.Α.Α.Ε.), Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Έρευνας Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Ερευνητικών και Τεχνολογικών Φορέων και άλλες διατάξεις».

Η υπουργός διαπίστωσε ότι: «ο ακαδημαϊκός χάρτης της χώρας αποτέλεσε αντικείμενο άναρχης, αυθαίρετης, άκριτης αναδιάταξης τα τελευταία χρόνια, με συμβιβασμούς, εξυπηρετήσεις συμφερόντων και πολιτικών σκοπιμοτήτων, με κοντόφθαλμο στρατηγικό σχεδιασμό και έλλειψη μελετών σκοπιμότητας και βιωσιμότητας με αποτέλεσμα να δημιουργούνται πανεπιστημιακά τμήματα στο παρά πέντε της ψήφισης νομοθετημάτων με βουλευτικές τροπολογίες, με μόλις δύο προτάσεις αιτιολόγηση».

Τόνισε την αναγκαιότητα για «μια σύγχρονη, λειτουργική και αποτελεσματική ανεξάρτητη Αρχή. Μια αρχή για τη διαμόρφωση εθνικής στρατηγικής για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, την αξιολόγηση, πιστοποίηση και διασφάλιση της ποιότητας προγραμμάτων σπουδών και Ιδρυμάτων».

Παράλληλα, η κ. Κεραμέως αναφέρθηκε στον δεύτερο άξονα του νομοσχεδίου, τους Ειδικούς Λογαριασμούς Κονδυλίων Έρευνας (ΕΛΚΕ) αναφέροντας ότι εφεξής «προβλέπεται μεγαλύτερη ευελιξία, αίρονται οι γραφειοκρατικές αγκυλώσεις του υφιστάμενου πλαισίου, το οποίο χαρακτηρίζεται από βαριά γραφειοκρατική δομή και διαδικασίες που συνιστούν τροχοπέδη για τη διεξαγωγή της έρευνας. Με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις απαλλάσσονται τα Ιδρύματα από ένα περιττό διαδικαστικό βάρος, ενώ ενισχύονται ταυτόχρονα οι εγγυήσεις διαφάνειας και λογοδοσίας».

Όπως τόνισε χαρακτηριστικά η Υπουργός, «απελευθερώνουμε το πλαίσιο λειτουργίας των ΕΛΚΕ, ως οφείλουμε στους ακαδημαϊκούς και τους ερευνητές της χώρας. Θέλουμε πράγματι να αποτελούν χρηματοδοτικό εργαλείο για την έρευνα στα χέρια τους και όχι τροχοπέδη σε αυτήν».

Όσον αφορά στη αναγνώριση τίτλων σπουδών και επαγγελματικών δικαιωμάτων που έχουν αποκτηθεί στην αλλοδαπή ή από ιδρύματα της αλλοδαπής (άρθρο 50) η κ. Κεραμέως, επικαλέστηκε την έκθεση της Επιστημονικής Υπηρεσίας της Βουλής, σύμφωνα με την οποία: «η υποχρέωση των κρατών μελών να αναγνωρίζουν τις επαγγελματικές ικανότητες, τις οποίες πιστοποιεί τίτλος σπουδών που έχει αποκτηθεί σε άλλο κράτος-μέλος, απορρέει ευθέως από το Ευρωπαϊκό δίκαιο και ειδικότερα στις διατάξεις που προστατεύουν την ελευθέρια κυκλοφορίας των εργαζομένων και την ελευθερία εγκατάστασης».

Ταυτόχρονα η Υπουργός υπενθύμισε τις πρακτικές και ορισμένες από τις προκηρύξεις ΣΥΡΙΖΑ τα χρόνια που ήταν στην Κυβέρνηση:

«- Πρόσκληση ΣΥΡΙΖΑ για προσωπικό στην Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών – 2018, η επαγγελματική ισοδυναμία των κολλεγίων αναγνωρίζεται κανονικά.

– Πρόσκληση ΣΥΡΙΖΑ για προσωπικό στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα – 2018, η επαγγελματική ισοδυναμία των κολλεγίων αναγνωρίζεται κανονικά.

– Πρόσκληση ΣΥΡΙΖΑ για προσωπικό στο Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης – 2018, η επαγγελματική ισοδυναμία των κολλεγίων αναγνωρίζεται κανονικά.

– Πρόσκληση ΣΥΡΙΖΑ για γιατρό στο Υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης – 2017, η επαγγελματική ισοδυναμία των κολλεγίων αναγνωρίζεται κανονικά.

– Πρόσκληση ΣΥΡΙΖΑ για γιατρό στο Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού 2018, η επαγγελματική ισοδυναμία των κολλεγίων αναγνωρίζεται κανονικά.

– Πρόσκληση ΣΥΡΙΖΑ για 186 θέσεις τακτικού προσωπικού στο Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού 2018, η επαγγελματική ισοδυναμία των κολλεγίων αναγνωρίζεται κανονικά.

– Πρόσκληση ΣΥΡΙΖΑ για προσωπικό στα δικαστήρια στο Υπουργείο Δικαιοσύνης 2017, η επαγγελματική ισοδυναμία των κολλεγίων αναγνωρίζεται κανονικά.

Πάμε όμως και στους εκπαιδευτικούς – γιατί εδώ μιλάμε συγκεκριμένα για εκπαιδευτικούς.

-Ad-