Ν. Παππάς: «Το δημόσιο χάνει 40 δις από την αποχώρηση του ΤΧΣ από τις τράπεζες»

«Σύμφωνα με μελέτη του ΚΕΠΕ, το δημόσιο απώλεσε 40 δισ. ευρώ από την αποχώρηση του δημοσίου από τις τράπεζες. Αιτηθήκαμε τη συγκεκριμένη συνεδρίαση τον περασμένο Νοέμβριο και αυτή πραγματοποιείται τρεις ιδιωτικοποιήσεις τραπεζών μετά. Δεν έχει ξανασυμβεί να γίνονται τέτοιες μείζονες επιλογές και να έρχεστε εκ των υστέρων να μας πείτε πως και γιατί βάλαμε, για παράδειγμα, 18 δισ. ευρώ στην Τράπεζα Πειραιώς και φύγαμε με 1,3 δισ. ευρώ», τόνισε ο Νίκος Παππάς, στη συζήτηση του αιτήματος που είχε καταθέσει ο ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία για την αποεπένδυση του ΤΧΣ από το μετοχικό κεφάλαιο των τραπεζών.

Στην αναφορά ότι είναι αβέβαιο το μέλλον σε σχέση με τις αποτιμήσεις των μετοχών των τραπεζών, άρα τώρα ήταν ενδεχομένως η κατάλληλη ώρα της αποεπένδυσης, ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος και τομεάρχης Οικονομικών της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία επεσήμανε ότι «οι εκτιμήσεις στόχων από όλους τους διεθνείς στόχους είναι για 30% ως 50% παραπάνω από τις τρέχουσες τιμές. Άρα η αβεβαιότητα είναι κάτι που μπορεί να υπάρχει στην έκθεση διάθεσης, την οποία καλώ το ΤΧΣ να μας καταθέσει για όλες τις πράξεις που έχει κάνει ως σήμερα και την οποία υποχρεούται να έχει από σύμβουλο διεθνούς κύρους για κάθε πράξη διάθεσης των μετοχών».

Ο ίδιος εξήγησε ότι «το ελληνικό δημόσιο έβαλε περίπου 10 δισ. ευρώ στη Eurobank και βγήκε με 93 εκατ. ευρώ, 4 δισ. ευρώ στην Alpha Bank και βγήκε με 300 εκατ. ευρώ, 5 δισ. ευρώ στην Εθνική Τράπεζα και βγήκε με 1 δισ. ευρώ (για το 22% των μετοχών) και 18 δισ. ευρώ στην Τράπεζα Πειραιώς και βγήκε με 1,35 δισ. ευρώ».

Απαντώντας στη θέση του κ. Χατζηδάκη ότι είναι δίκαιη η πώληση των μετοχών στην παρούσα φάση και στις συγκεκριμένες τιμές, αφού οι Έλληνες φορολογούμενοι είχαν κερδίσει με το PSI, απάντησε: «Κουρεύτηκε ονομαστικά το χρέος και πήραμε κάποιες μετοχές. Δεν μας είπατε τότε ότι αυτές οι μετοχές, που πήρε το δημόσιο, είναι μειωμένων προσδοκιών από μελλοντικά κέρδη». Συμπλήρωσε, δε, με αφορμή άλλη αναφορά του υπουργού Οικονομικών: «Άκουσα και για τον ELA. Το δημόσιο είναι μέτοχος στην κεντρική τράπεζα.

Δεν θα έπρεπε να πληρώνουν τόκο οι τράπεζες αν πάρουν ρευστότητα; Δεν ήταν χατίρι αυτό. Χατίρι ήταν που επετράπη στις τράπεζες να χρησιμοποιήσουν το εξαιρετικό πρόγραμμα της ΕΚΤ, το TLTRO, που ήταν στοχευμένο για τη δανειοδότηση των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων, να πάρουν με αρνητικό επιτόκιο 50 δισ. ευρώ και να βγάζουν 500 εκατ., αφού κάθονταν πάνω σε αυτά τα χρήματα, πάνω στη ρευστότητα της ΕΚΤ. Αυτό ήταν χατίρι, εκεί έπρεπε να υπάρχει παρέμβαση».

Ο Νίκος Παππάς, αφού υπογράμμισε ότι η ευθύνη της απόφασης αποχώρησης του δημοσίου από τις τράπεζες ανήκει στην κυβέρνηση Μητσοτάκη και ότι το ΤΧΣ θα ελεγχθεί αν κινήθηκε με βάση τον νόμο, είπε: «Αξιώνουμε απαντήσεις και εξηγήσεις για τη ζημιά. Να δούμε πως προέκυψε η ανάγκη της κακήν κακώς αποχώρησης. Είναι, προφανώς, μία επιλογή του σκληρού πυρήνα της δικής σας πολιτικής, η οποία έχει στο επίκεντρο μια δήθεν μαγική συνταγή, την πλήρη ιδιωτικοποίηση των τραπεζών».

Στοιχεία στα οποία αναφέρθηκε ο Ν. Παππάς:

Με πόσα «μπήκαμε» στις τράπεζες – Με πόσα «βγήκαμε» 

Ν. Παππάς: «Το δημόσιο χάνει 40 δις από την αποχώρηση του ΤΧΣ από τις τράπεζες»
Εκτέλεση Ζαμπούνη: «Γνωρίζουν πάρα πολύ καλά ότι όποιος μιλήσει τελειώνει»
16 Ιανουαρίου, 2024
Σέρρες: Πολύωρη μάχη των πυροσβεστών με τις φλόγες σε πυρκαγιά σε ξυλουργείο
17 Απριλίου, 2025
Κ. Δημογλίδου για βεγγαλικά: Έχουν γίνει πάνω από 12.000 έλεγχοι ήδη σε όλη την επικράτεια – Καλύτερη η εικόνα φέτος
17 Απριλίου, 2025
Στη ΜΕΘ του Νοσοκομείου Χανίων 21χρονος, θύμα τροχαίου
17 Απριλίου, 2025
Θεσσαλονίκη: Να μην κατεβάζουν σκουπίδια στους κάδους τις ημέρες του Πάσχα καλεί τους κατοίκους ο Δήμος
17 Απριλίου, 2025
Κατασχέθηκαν 60 κιλά εκρηκτικών υλών και 93 κιλά δυναμίτες σε Κάλυμνο και Κω
17 Απριλίου, 2025
Βολές κατά της κυβέρνησης για τον χάρτη του «Θαλάσσιου Χωροταξικού Σχεδιασμού» από την αντιπολίτευση
17 Απριλίου, 2025
«Με τίτλο «15 μήνες αλλάΖΟΥΜΕ την ΑΘΗΝΑ», η έκδοση της δημοτικής παράταξης του Δημάρχου Αθηναίων, Χάρη Δούκα…»…
17 Απριλίου, 2025
Απεργίες και καθυστερήσεις στο Γκάτγουικ και τα τρένα ενόψει Πάσχα
17 Απριλίου, 2025
Τουρκία για ελληνικό Θαλάσσιο Χωροταξικό Σχεδιασμό: «Δεν έχει νομική ισχύ – Θα προστατεύσουμε τα συμφέροντά μας σε Αιγαίο και ανατολική Μεσόγειο»
17 Απριλίου, 2025
Πώς θα λειτουργήσουν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς ενόψει Πάσχα
17 Απριλίου, 2025