17χρονοι πίσω από το τιμόνι μετά τις αλλαγές της κυβέρνησης.
Κατά ένα έτος θα μειώσει το όριο ηλικίας για την απόκτηση του διπλώματος οδήγησης η Νέα Δημοκρατία.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ του «ΒΗΜΑτος» ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης και οι συνεργάτες του φέρονται έτοιμοι να θεσμοθετήσουν τη συνοδευόμενη οδήγηση από την ηλικία των 17 ετών. Αυτό στην πράξη σημαίνει ότι νέοι και νέες, αφού περάσουν από θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση και λάβουν την απαραίτητη βεβαίωση δυνατότητας οδήγησης, θα μπορούν να οδηγούν με έναν συνοδηγό.
Η οριστική άδεια οδήγησης θα χορηγείται μετά τη συμπλήρωση των 18 ετών. Ο δε ανήλικος κατά τη διάρκεια της συνοδευόµενης οδήγησης θα υποχρεούται σε ειδική ασφαλιστική κάλυψη.
Να σημειωθεί πως η συγκεκριμένη πρόταση απλά υιοθετεί πρακτικές που ήδη εφαρμόζονται σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Στη Γαλλία, για παράδειγμα, έχει θεσμοθετηθεί η συνοδευόμενη οδήγηση από την ηλικία των 15 ετών. Στην Ισλανδία, την Εσθονία, τη Λετονία και τη Σλοβενία η συνοδευόμενη οδήγηση ισχύει από την ηλικία των 16 ετών.
Το μοντέλο «δίπλωμα οδήγησης από τα 17» ουσιαστικά θα εναρμονίσει την Ελλάδα με όσα ισχύουν για τη συνοδευόμενη οδήγηση στην Ιταλία, στη Γερμανία, στην Ολλανδία, στη Σλοβακία και στο Λουξεμβούργο, χώρες όπου επιτρέπεται η συνοδευόμενη οδήγηση από την ηλικία των 17.
Αλλά το ζήτημα του συνοδού δεν αφήνεται στην τύχη. Ο συνοδηγός, σύμφωνα με την πρόταση που επεξεργάζεται η κυβέρνηση, θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 30 ετών, κάτοχος διπλώματος οδήγησης για τουλάχιστον πέντε χρόνια και να μην του έχει καταλογιστεί ποτέ κανένας βαθμός ποινής στο point system. Με τον τρόπο αυτόν θα αποτραπεί η δυνατότητα να παίρνουν το τιμόνι 17χρονοι που θα συνοδεύονται από 18χρονους φίλους τους (ή από συνοδηγούς της ίδιας ηλικίας)!