Νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας: Αυστηρές ποινές και μέτρα για την ασφάλεια – Τι προβλέπει

Κατατίθεται προς ψήφιση στη Βουλή, έως το τέλος Σεπτεμβρίου, ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ). Σύμφωνα με έγκυρες πηγές, ο νέος ΚΟΚ θα προβλέπει υψηλές ποινές για όσους παραβιάζουν τον ερυθρό σηματοδότη, οδηγούν υπό την επήρεια αλκοολ, μιλούν στο κινητό ή δεν φορούν ζώνη ή κράνος κ.ά.

Η βασική φιλοσοφία του νέου Κ.Ο.Κ σύμφωνα με τις ίδιες πηγές είναι: Στηρίζουμε τη μοτοσικλέτα, προστατεύουμε τους αναβάτες της και επιδιώκουμε την μεγαλύτερη ασφάλεια των αναβατών με την καθολική χρήση του κράνους. Το κράνος αποτελεί βασικό μέσο προστασίας και η χρήση του για εμάς είναι αδιαπραγμάτευτη. Η ασφάλεια του μοτοσικλετιστή είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τη χρήση κράνους. Δεν πρόκειται απλώς για έναν νομικό κανόνα, αλλά για έναν κανόνα ζωής.

Τα 6 κύρια σημεία που τονίζουμε με τον νεο KOK είναι:

  • Η υποχρεωτική χρήση του κράνους, τόσο για τις μεγάλες όσο και για τις μικρότερες μοτοσικλέτες. Αυστηρές ποινές στους υπότροπους παραβάτες
  • Η μείωση της ταχύτητας στον αστικό ιστό. Είναι σημαντικό να γίνει κατανοητό ότι η ταχύτητα πρέπει να μειωθεί, καθώς τα περισσότερα ατυχήματα συμβαίνουν στις πόλεις, με το 74% αυτών να προκαλούν νεκρούς ή τραυματίες. Η μείωση της ταχύτητας είναι ένα κρίσιμο μέτρο για τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

(Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το περιστατικό που συνέβη πρόσφατα, με δύο ανθρώπους να νοσηλεύονται διασωληνωμένοι και ένα παιδί να γλιτώνει από ένα ατύχημα, επειδή κάποιος έπεσε πάνω τους μέσα στον αστικό ιστό. Αυτό υπογραμμίζει πόσο επίκαιρη και αναγκαία είναι η παρέμβασή μας για την προστασία της ανθρώπινης ζωής.)

Η διαμόρφωση των οδών με στόχο τη μείωση της ταχύτητας και την προώθηση της μικροκινητικότητας. Η δημιουργία ασφαλών δρόμων θα συμβάλει στη μείωση της ταχύτητας και θα προωθήσει τη χρήση ποδηλάτων και πατινιών, πάντα με όρους ασφάλειας. Μιλάμε για ταχύτητες των έως 25 km/h σε τέτοιου είδους οχήματα, με κράνος και όλους τους κανόνες ασφαλείας.
Επιπλέον, δίνουμε έμφαση στη διήθηση της κυκλοφορίας των μοτοσικλετιστών. Με τη νέα προσέγγιση, οι μοτοσικλετιστές θα μπορούν να κινούνται με ασφάλεια χωρίς να παρεμποδίζονται από τη συμφόρηση των αυτοκινήτων. Η μικροκινητικότητα, λοιπόν, είναι ένα κρίσιμο σημείο, και προωθούμε τη χρήση ποδηλάτων και ηλεκτρικών πατινιών, διασφαλίζοντας ταυτόχρονα τις κατάλληλες συνθήκες για την ασφαλή τους χρήση.

Αντικοινωνική συμπεριφορά – υποτροπιάζουσα παραβατική συμπεριφορά.
Απενοχοποίηση οχημάτων και υπευθυνότητα οδηγών
Υψηλή τιμωρία: α) κόκκινο, β) κράνος, γ) αλκοόλ, δ) ζώνη,ε) το κινητό.

Εκτέλεση Ζαμπούνη: «Γνωρίζουν πάρα πολύ καλά ότι όποιος μιλήσει τελειώνει»
16 Ιανουαρίου, 2024
Κυβερνητικές πηγές: «Ενωτική πρόταση» ο Κ. Τασούλας – Στο Μέγαρο Μαξίμου ο Νικήτας Κακλαμάνης, φαβορί για πρόεδρος της Βουλής
15 Ιανουαρίου, 2025
Βουλή: Αναστολή της χρηματοδότησης των «Σπαρτιατών» αποφάσισε η Ολομέλεια
15 Ιανουαρίου, 2025
Σε ποιους δρόμους της Β. Ελλάδας κρίνονται απαραίτητες οι αντιολισθητικές αλυσίδες παρά την ύφεση της κακοκαιρίας
15 Ιανουαρίου, 2025
Φάμελλος για την υποψηφιότητα Τασούλα: Ο Μητσοτάκης κατώτερος των περιστάσεων
15 Ιανουαρίου, 2025
Κύκλωμα προστασίας: Αρνήθηκε τις κατηγορίες ο φερόμενος ως αρχηγός – Απολογείται και η αστυνομικός
15 Ιανουαρίου, 2025
Νεκρός ο άνδρας που έπεσε στις γραμμές του Μετρό στην Εθνική Άμυνα
15 Ιανουαρίου, 2025
«Αν πήγαινες στα γραφεία τους θα το έτρωγες το παραμύθι», λέει ο ηθοποιός για τα περί εμπλοκής του με το κύκλωμα προστασίας των οίκων ανοχής
15 Ιανουαρίου, 2025
Χανιά: Προφυλακίστηκε ο 45χρονος οδηγός για το θανατηφόρο τροχαίο με θύμα 22χρονο
15 Ιανουαρίου, 2025
Στο στόχαστρο του Αλέξη Κούγια και η Φαίη Σκορδά: «Δεν μπορεί να ξεπεράσει τα προσωπικά της θέματα μαζί μου» – Τι απάντησε η ίδια
15 Ιανουαρίου, 2025
Δ. Κουτσούμπας: Γνωστή η θέση του ΚΚΕ για τον θεσμό του ΠτΔ o οποίος λειτουργεί ως θεματοφύλακας της κυρίαρχης πολιτικής
15 Ιανουαρίου, 2025