Νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας: Μείωση ορίων ταχύτητας και πληρωμή προστίμων μέσω e-banking

Νέους κανόνες φέρνει ο ανανεωμένος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, με τον οποίο θα προβλέπεται πλέον ανώτατο όριο ταχύτητας 30 χλμ./ώρα, από 50 που ήταν μέχρι σήμερα, σε κατοικημένες περιοχές και όριο 20χλμ./ώρα έξω από σχολεία. Παράλληλα, όλα τα πρόστιμα θα μπορούν να καταβάλλονται μέσω e-banking.

«Στόχος μας δεν είναι οι ποινές να έχουν απλώς έναν τυφλό τιμωρητικό χαρακτήρα. Αντιθέτως, αποβλέπουμε στη συμμόρφωση των οδηγών. Γι’ αυτό και οι ποινές θα είναι δίκαιες και θα αντιστοιχούν στη σοβαρότητα κι επικινδυνότητα της κάθε παράβασης. Στο πλαίσιο αυτό, μία σημαντική αλλαγή είναι ότι οι ποινές θα αφορούν κυρίως στον οδηγό κι όχι στο όχημα. Δηλαδή, θα προβλέπεται χρηματικό πρόστιμο, αφαίρεση άδειας οδήγησης, βαθμοί ποινής και λοιπά, και όχι αφαίρεση άδειας κυκλοφορίας. Θα τιμωρείται ο οδηγός και όχι το αυτοκίνητο», είχε σημειώσει πρόσφατα ο υπουργός Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, από το βήμα της Βουλής.

Σύμφωνα με τον «Ελεύθερο Τύπο», σκοπός του σχεδίου που ετοιμάζεται δεν είναι να θεσμοθετηθούν υψηλά χρηματικά πρόστιμα προκειμένου οι οδηγοί να φοβούνται μην παραβιάσουν τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, αλλά να αλλάξει ριζικά η νοοτροπία που υπάρχει στην άσφαλτο και στοιχίζει καθημερινά ανθρώπινες ζωές. Στο πλαίσιο αυτό, θα δοθεί έμφαση στις πέντε πιο συχνές παραβάσεις του ΚΟΚ που έχουν ως αποτέλεσμα είτε σοβαρούς τραυματισμούς είτε θανάτους σε ένα τροχαίο ατύχημα: Yπερβολική ταχύτητα, μη χρήση ζώνης από όλους τους επιβαίνοντες, μη χρήση κράνους από οδηγό και συνοδηγό, οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών ουσιών και χρήση κινητού τηλεφώνου.

Πιο συγκεκριμένα, το υπουργείο Μεταφορών προχωρά στην αναθεώρηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας σε 5 ενότητες, μέσω των οποίων θα γίνει κατηγοριοποίηση των παραβάσεων με βάση το βαθμό επικινδυνότητας και συχνότητας, αλλά θα υπάρξει και διαχωρισμός των κυρώσεων με βασικό κριτήριο διαφοροποίησης την οδηγική συμπεριφορά ή την κατάσταση του οχήματος.

Για παράδειγμα, στην περίπτωση οχήματος με ληγμένο ΚΤΕΟ ή οχήματος που δεν λειτουργούν οι φανοί ή κυκλοφορεί με σπασμένους καθρέφτες, θα «τιμωρείται» το αυτοκίνητο με αφαίρεση των στοιχείων κυκλοφορίας. Αντίθετα, αν υπάρχουν παραβάσεις οι οποίες αφορούν στην οδηγική συμπεριφορά, οι κυρώσεις θα επιβάλλονται στον οδηγό.

Παράλληλα, θα καθιερωθεί το point system, μέσω του οποίου οι οδηγοί θα μπορούν να γνωρίζουν τις παραβάσεις που έχουν κάνει. Συγκεκριμένα, θα υπάρχει άμεση online ενημέρωση των οδηγών για την καταγραφή των παραβάσεών τους και των πόντων που έχουν στο σύστημα. Επιπλέον, η Τροχαία θα έχει τη δυνατότητα άμεσης ενημέρωσης για την οδηγική συμπεριφορά όλων των οδηγών.

Εκτέλεση Ζαμπούνη: «Γνωρίζουν πάρα πολύ καλά ότι όποιος μιλήσει τελειώνει»
16 Ιανουαρίου, 2024
Αφγανιστάν: Δεκάδες παιδιά σκοτώθηκαν από τους αεροπορικούς βομβαρδισμούς του Πακιστάν
27 Δεκεμβρίου, 2024
Επίδομα θέρμανσης: Πότε θα γίνουν οι επόμενες πληρωμές
27 Δεκεμβρίου, 2024
Σκυλακάκης: Το πρόβλημα με την υπερχείλιση στην παραλιακή είναι από το 2000
27 Δεκεμβρίου, 2024
Κρήτη: Ένας πατέρας με τους δύο γιους του επιτέθηκαν σε άνδρα
27 Δεκεμβρίου, 2024
Έφυγε από την ζωή η αρχαιολόγος Σεμέλη Πινγιάτογλου
27 Δεκεμβρίου, 2024
Δεκάδες μετανάστες αγνοούνται μετά από ναυάγιο στα χωρικά ύδατα του Μαρόκου
27 Δεκεμβρίου, 2024
Πέθανε βορειοκορεάτης αιχμάλωτος πολέμου στην Ουκρανία
27 Δεκεμβρίου, 2024
Πόσο επικίνδυνα είναι τα βοθρολύματα που βγήκαν στην Ποσειδώνος μετά την έντονη βροχόπτωση
27 Δεκεμβρίου, 2024
Έρευνα σε βάρος της συζύγου του Νετανιάχου ζητούν οι Αρχές του Ισραήλ
27 Δεκεμβρίου, 2024
Uni Systems, το επόμενο success story του Μ. Τσαμάζ
27 Δεκεμβρίου, 2024