Με μία μακροσκελή ανάρτηση στο facebook ο Νίκος Κοτζιάς σχολιάζει -με αφορμή το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας- τους βαθμούς και τα όρια εισαγωγής στα ΑΕΙ.
Όπως αναφέρει ο επικεφαλής του ΠΡΑΤΤΩ «οι πανελλήνιες εξετάσεις εισαγωγής δεν στοχεύουν στο να «μετρήσουν» και αξιολογήσουν την επάρκεια των γνώσεων που αποκτήθηκαν στο σχολείο. Επιδιώκουν να αντιμετωπίσουν ένα διττό πρόβλημα κατανομής του μαθητικού πληθυσμού: Εξαιτίας του γεγονότος ότι οι θέσεις στα ΑΕΙ είναι λιγότερες από τους κατόχους απολυτηρίου Λυκείου που επιδιώκουν να σπουδάσουν εισάγεται ένας μηχανισμός διττής κατανομής. Μεθοδολογικά η πρώτη κατανομή είναι ποιοι είναι οι καλύτεροι των κατόχων του απολυτηρίου του Λυκείου προκειμένου να εισαχθούν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και η δεύτερη σε ποιες σχολές δύνανται να εισαχθούν».
«Σκοπός των πανελλήνιων δεν είναι να κάνουν έναν έλεγχο γνώσεων επί των κατόχων απολυτηρίου και αν καλώς το απέκτησαν. Σκοπός τους είναι να κάνουν αυτές τις δύο κατανομές: ποιος/ά και που. Κατά συνέπεια αν έχουμε σε ένα έτος [Χ] αριθμό αποφοίτων του Λυκείου, παραδεχόμαστε ότι όλοι έχουν τις απαραίτητες γνώσεις. Επειδή, όμως, οι θέσεις είναι λιγότερες και σε μερικές σχολές πολύ λίγες σε σχέση με την επιθυμία των υποψηφίων γίνονται οι πανελλήνιες εξετάσεις και εισάγεται ο διττός μηχανισμός κατανομής», συμπληρώνει.
«Το ιστορικό των εξετάσεων είναι σαφές. Το απολυτήριο μετρά γνώσεις κάθε μαθητή, ανεξάρτητα του πόσοι θα είναι οι απόφοιτοι, ενώ οι εισαγωγικές στα ΑΕΙ προσπαθούν να ιεραρχήσουν αυτούς που αποδεδειγμένα, αφού έχουν πλέον απολυτήριο, απέκτησαν τις απαραίτητες γνώσεις. Είναι φανερό ότι η κ. Υπουργός Παιδείας που ζει στο σκότος και δεν κατανοεί την ελληνική πραγματικότητα, δεν γνωρίζει την εκπαιδευτική ιστορία της χώρας, μπερδεύει την ιστορική αναγκαιότητα και την λειτουργία των δύο διαφορετικών εξετάσεων, με αποτέλεσμα να κάνει πολλαπλά «εγκληματικά λάθη”», αναφέρει μεταξύ άλλων ο κ. Κοτζιάς.
Αναλυτικά η ανάρτηση του Νίκου Κοτζιά: