Νομοσχέδιο για πατίνια και skate rollers

Τάξη σε μια σειρά ζητήματα που αφορούν την κυκλοφορία των ηλεκτρικών πατινιών στους δρόμους των πόλεων επιχειρεί να βάλει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Τα δίτροχα μικρά μέσα μπορεί να έχουν εισέλθει στην καθημερινότητά μας ωστόσο, απουσιάζει οποιοδήποτε νομικό πλαίσιο, που να διέπει την κυκλοφορία τους και εγείρονται ζητήματα, όχι μόνο ασφάλειας, αλλά και πρακτικά, όπως το πρόβλημα της στάθμευσης.

Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών τους επόμενους μήνες αναμένεται το νομοθετικό πλαίσιο που θα ρυθμίζει όλο το κανονιστικό πλαίσιο για την αγορά, την ασφάλεια και τη χρήση στις πόλεις, όλων των μικροοχημάτων, όπως τα πατίνια ή τα skate rollers.

Βασικός διαχωρισμός θα είναι η ταχύτητα και με βάση αυτή θα προκύψουν και οι κανόνες χρήσης των ηλεκτρικών πατινιών. Έτσι, σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών, θα έχουμε τα πατίνια που μπορούν να κινούνται μέχρι 6 χιλιόμετρα/ώρα και τα πατίνια με ταχύτητα έως 25 χιλιόμετρα/ώρα. Στην πρώτη κατηγορία τα πατίνια θα λογίζονται ως πεζοί, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τους περιορισμούς στην κυκλοφορία τους, ενώ στη δεύτερη κατηγορία τα πατίνια θα λογίζονται ως ποδήλατα και επομένως θα πρέπει να κινούνται στους δρόμους, όπως τα ποδήλατα και όχι σε δρόμους που η επιτρεπόμενη ταχύτητα είναι πάνω από 50 χιλιόμετρα/ώρα, δηλαδή στις λεωφόρους.

Σημειώνεται πως σε ό,τι αφορά τα ταχύτερα πατίνια (άνω των 25χλμ./ώρα), αυτά θα υπόκεινται σε πολύ αυστηρότερο πλαίσιο, το οποίο θα αφορά την προσαρμογή τους στο όριο ταχύτητας, διαφορετικά, ενδέχεται, να μην έχουν δυνατότητα κυκλοφορίας στους δρόμους με τόσο υψηλή ταχύτητα.

Όπως έχει τονίσει και από το βήμα της Βουλής ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης, η νομοθετική παρέμβαση θα αναφέρεται:

* Στα τεχνικά χαρακτηριστικά των οχημάτων αυτών

* Στη δυνατότητα εξακρίβωσής τους, τους χώρους και τις οδούς της χρήσης τους

* Τυχόν επιπλέον απαιτήσεις για τη χρήση τους

“Επιπλέον, θα υπάρξει σύνταξη και εισήγηση κανονιστικού πλαισίου που αφορά και την εποπτεία της αγοράς των οχημάτων αυτών και των εξαρτημάτων, διότι δεν αναφερόμαστε μόνο στο θέμα της μετακίνησης. Πρέπει να δούμε την αγορά, τα πρότυπα και τα εξαρτήματα, όπως επίσης και τυχόν διαδικασία ανάπτυξης διαδικασιών που σχετίζονται με την ασφάλεια των προϊόντων αυτών” είχε πει ο υφυπουργός.

Εκτέλεση Ζαμπούνη: «Γνωρίζουν πάρα πολύ καλά ότι όποιος μιλήσει τελειώνει»
16 Ιανουαρίου, 2024
Ν. Δένδιας: Οι νατοϊκές ασκήσεις σχεδιάζονται με απόλυτο σεβασμό στα κυριαρχικά δικαιώματα, δεν συγχωρείται άλλη προσέγγιση
12 Φεβρουαρίου, 2025
Αναδρομικά: Πάγο στην επιστροφή των δώρων για τους συνταξιούχους βάζει το Ανώτατο Ειδικό Δικαστήριο
12 Φεβρουαρίου, 2025
Στα ύψη οι τιμές του φυσικού αερίου και της ηλεκτρικής ενέργειας στην Ευρώπη – Πού οφείλεται η αύξηση
12 Φεβρουαρίου, 2025
Σερβία: Συλλήψεις 15 υπόπτων για διαφθορά μεταξύ αυτών και ο δήμαρχος της πόλης Ομπρένοβατς
12 Φεβρουαρίου, 2025
Στη φυλακή για το στυγερό έγκλημα η 34χρονη στην Πιερία – Οι ανατριχιαστικές λεπτομέρειες της δολοφονίας
12 Φεβρουαρίου, 2025
Πιερία: Πως η 34χρονη περιέγραψε την δολοφονία του 58χρονου – «Τον έδεσα σε χαλί και τον μετέφερα στην αυλή για τον θάψω»
12 Φεβρουαρίου, 2025
Σύλληψη τριών ατόμων στα Καμίνια για κατοχή ναρκωτικών και αναβολικών ουσιών
12 Φεβρουαρίου, 2025
Σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης και η Αμοργός λόγω των σεισμών
12 Φεβρουαρίου, 2025
Σαντορίνη: Νέο μπαράζ δονήσεων – Κατολίσθηση στην Καλντέρα την ώρα του σεισμού των 4,9 Ρίχτερ
12 Φεβρουαρίου, 2025
Τα γυρίζει ξανά η Ειρήνη Μουρτζούκου για την Πισπιρίγκου – «Δεν θυμάμαι, έμοιαζε με εκείνη, δεν την ήξερα»
12 Φεβρουαρίου, 2025