Νομοσχέδιο για πατίνια και skate rollers

Τάξη σε μια σειρά ζητήματα που αφορούν την κυκλοφορία των ηλεκτρικών πατινιών στους δρόμους των πόλεων επιχειρεί να βάλει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Τα δίτροχα μικρά μέσα μπορεί να έχουν εισέλθει στην καθημερινότητά μας ωστόσο, απουσιάζει οποιοδήποτε νομικό πλαίσιο, που να διέπει την κυκλοφορία τους και εγείρονται ζητήματα, όχι μόνο ασφάλειας, αλλά και πρακτικά, όπως το πρόβλημα της στάθμευσης.

Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών τους επόμενους μήνες αναμένεται το νομοθετικό πλαίσιο που θα ρυθμίζει όλο το κανονιστικό πλαίσιο για την αγορά, την ασφάλεια και τη χρήση στις πόλεις, όλων των μικροοχημάτων, όπως τα πατίνια ή τα skate rollers.

Βασικός διαχωρισμός θα είναι η ταχύτητα και με βάση αυτή θα προκύψουν και οι κανόνες χρήσης των ηλεκτρικών πατινιών. Έτσι, σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών, θα έχουμε τα πατίνια που μπορούν να κινούνται μέχρι 6 χιλιόμετρα/ώρα και τα πατίνια με ταχύτητα έως 25 χιλιόμετρα/ώρα. Στην πρώτη κατηγορία τα πατίνια θα λογίζονται ως πεζοί, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τους περιορισμούς στην κυκλοφορία τους, ενώ στη δεύτερη κατηγορία τα πατίνια θα λογίζονται ως ποδήλατα και επομένως θα πρέπει να κινούνται στους δρόμους, όπως τα ποδήλατα και όχι σε δρόμους που η επιτρεπόμενη ταχύτητα είναι πάνω από 50 χιλιόμετρα/ώρα, δηλαδή στις λεωφόρους.

Σημειώνεται πως σε ό,τι αφορά τα ταχύτερα πατίνια (άνω των 25χλμ./ώρα), αυτά θα υπόκεινται σε πολύ αυστηρότερο πλαίσιο, το οποίο θα αφορά την προσαρμογή τους στο όριο ταχύτητας, διαφορετικά, ενδέχεται, να μην έχουν δυνατότητα κυκλοφορίας στους δρόμους με τόσο υψηλή ταχύτητα.

Όπως έχει τονίσει και από το βήμα της Βουλής ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης, η νομοθετική παρέμβαση θα αναφέρεται:

* Στα τεχνικά χαρακτηριστικά των οχημάτων αυτών

* Στη δυνατότητα εξακρίβωσής τους, τους χώρους και τις οδούς της χρήσης τους

* Τυχόν επιπλέον απαιτήσεις για τη χρήση τους

“Επιπλέον, θα υπάρξει σύνταξη και εισήγηση κανονιστικού πλαισίου που αφορά και την εποπτεία της αγοράς των οχημάτων αυτών και των εξαρτημάτων, διότι δεν αναφερόμαστε μόνο στο θέμα της μετακίνησης. Πρέπει να δούμε την αγορά, τα πρότυπα και τα εξαρτήματα, όπως επίσης και τυχόν διαδικασία ανάπτυξης διαδικασιών που σχετίζονται με την ασφάλεια των προϊόντων αυτών” είχε πει ο υφυπουργός.

Εκτέλεση Ζαμπούνη: «Γνωρίζουν πάρα πολύ καλά ότι όποιος μιλήσει τελειώνει»
Ιανουάριος 16, 2024
Λάρισα: «Ο 39χρονος Βασίλης επέλεξε να εξαφανιστεί» εκτιμά ο Καλλιακμάνης
Ιανουάριος 11, 2025
Βίντεο ντοκουμέντο από το τροχαίο δυστύχημα με νεκρό τον 22χρονο Παναγιώτη – Τα δύο ΙΧ βρέθηκαν σε απόσταση 150 μέτρων μεταξύ τους
Ιανουάριος 11, 2025
Νεκρός μέσα σε νταλίκα βρέθηκε αλλοδαπός στα ΣΕΑ Ευαγγελισμού Λάρισας
Ιανουάριος 11, 2025
Ειρήνη Μουρτζούκου: Ραγδαίες εξελίξεις – Ο κρυφός «άσσος» του Ανθρωποκτονιών για 4 θανάτους
Ιανουάριος 11, 2025
Οι ελληνικές πόλεις που θα δουν «πάνω από μισό μέτρο χιόνι» – Το έκτακτο της ΕΜΥ για την επιδείνωση του καιρού
Ιανουάριος 11, 2025
Συνελήφθη ο οδηγός του αυτοκινήτου που ενεπλάκη σε τροχαίο με αποτέλεσμα τον θάνατο 22χρονου
Ιανουάριος 11, 2025
Συλλήψεις διακινητών για μεταφορά παράτυπων μεταναστών σε Έβρο και Ροδόπη
Ιανουάριος 11, 2025
Π. Μαρινάκης για εκλογή Προέδρου της Δημοκρατίας: «Υπάρχουν ενωτικά πρόσωπα σε όλους τους πολιτικούς χώρους»
Ιανουάριος 11, 2025
Καθησυχαστικοί οι επιστήμονες για τις ιώσεις: Απολύτως αναμενόμενη η αύξηση κρουσμάτων – Τον μεταπνευμονοΐό τον ξέρουμε 20 χρόνια, τα παιδιά έως 10 ετών έχουν ήδη αντισώματα
Ιανουάριος 11, 2025
Θεσσαλονίκη: Αναστάτωση σε πτήση για Βρυξέλλες λόγω αδιαθεσίας επιβάτη
Ιανουάριος 11, 2025