Ο τυφώνας Τσακίρης αισθητός και στις Κάννες

Λίγο πριν το Φεστιβάλ των Καννών 2024, γνωστά διεθνή Μέσα που ασχολούνται με τον χώρο του κινηματογράφου δείχουν καθολική αναγνώριση στο πρόσωπο του Συμεών Τσακίρη, ενός εκ των πρωταγωνιστών της ταινίας «Kyuka – Πριν το τέλος του καλοκαιριού», η οποία έχει επιλεγεί για το Acid 2024 (Association for the Distribution of Independent Cinema), δράση στο πλαίσιο του Φεστιβάλ των Καννών με σκοπό την ανακάλυψη νέων ταλέντων και την προώθηση του ανεξάρτητου σινεμά.

Το «Κιούκα Πριν το Τέλος του Καλοκαιριού» (ο τίτλος αρχικά ήταν «Κιούκα – Ταξιδεύοντας στο Φεγγάρι Μέσα από την Απέραντη Θάλασσα») είναι στην ουσία η συνέχεια της μικρού μήκους η συνέχεια της μικρού μήκους «Κιόκου – Πριν Έρθει το Καλοκαίρι» (2018), με πρωταγωνιστές τους Συμεών Τσακίρη, Έλσα Λεκάκου, Κωνσταντίνο Γεωργόπουλο, Αφροδίτη Καποκάκη και Έλενα Τοπαλίδου.

Λίγο πριν το Φεστιβάλ των Καννών 2024, γνωστά διεθνή Μέσα που ασχολούνται με τον χώρο του κινηματογράφου δείχουν καθολική αναγνώριση στο πρόσωπο του Συμεών Τσακίρη, ενός εκ των πρωταγωνιστών της ταινίας «Kyuka – Πριν το τέλος του καλοκαιριού»

Συμεών Τσακίρης: Καθολική αναγνώριση με… ονοματεπώνυμο

Η τεκμηριωμένη δουλειά στην παραγωγή της ταινίας, έχει προκαλέσει θαυμασμό στους κριτές και το κοινό των βραβείων του Φεστιβάλ των Καννών, αναμένοντας με ενδιαφέρον την τελική της κατάταξη στο Acid 2024 (Association for the Distribution of Independent Cinema). Η αναγνώριση αυτή έχει ονοματεπώνυμο, με τον πρωταγωνιστή της ταινίας, Συμεών Τσακίρη, να λαμβάνει ιδιαίτερα κολακευτικά σχόλια με διεθνή μέσα στο χώρο του θεάτρου, τα οποία κάνουν λόγο, μεταξύ άλλων, για «συγκλονιστική ερμηνεία», αναγνωρίζοντας και αναδεικνύοντας την ποιότητα του Ελληνα ηθοποιού.

Ο πρωταγωνιστής της ταινίας, Συμεών Τσακίρης, λαμβάνει ιδιαίτερα κολακευτικά σχόλια με διεθνή μέσα στο χώρο του θεάτρου, τα οποία κάνουν λόγο, μεταξύ άλλων, για «συγκλονιστική ερμηνεία», αναγνωρίζοντας και αναδεικνύοντας την ποιότητα του Ελληνα ηθοποιού.

«Όταν το παρελθόν συναντά το παρόν στη μυστηριώδη γυναίκα της ταινίας, ο Τσακίρης μας περιλούζει με τον τυφώνα μέσα του», τονίζει στην κριτική της η ιστοσελίδα gazettely.com, από τις μεγαλύτερες στο χώρο σε θέματα κινηματογράφου και συμπληρώνει ότι ο Ελληνας ηθοποιός «με δυσκολία συγκρατεί τις συντριπτικές παλίρροιες, αναδεικνύει το χάσμα ανάμεσα στον πατέρα που έχει ακόμα ανάγκη να προστατεύσει και την πραγματικότητα που έχει μεγαλώσει πέρα από τον έλεγχό του». «Είναι μια τρυφερή αλλά και συγκλονιστική ερμηνεία, που μας αφήνει να παρασυρθούμε στο γλυκόπικρο απόηχο της νοσταλγίας», καταλήγει. Ο Συμεών Τσακίρης, βρίσκεται στο επίκεντρο ως Μπάμπης. Ως πατέρας που εξακολουθεί να προστατεύει τα μεγάλα παιδιά του, που μεταφέρει τόσο τη λαχτάρα του να… παγώσει μια στιγμή, όσο και την αδυναμία του να αποδεχτεί αυτό που γίνεται.

Παράλληλα, το variety.com, σε αποκλειστικό του ρεπορτάζ τονίζει με έμφαση ότι «Το φιλμ Kyuka, που άνοιξε το παράρτημα ACID των Καννών, εξασφάλισε διανομή σε Γαλλία, Ελλάδα, Βέλγιο, Ολλανδία και Λουξεμβούργο».

«Όταν το παρελθόν συναντά το παρόν στη μυστηριώδη γυναίκα της ταινίας, ο Τσακίρης μας περιλούζει με τον τυφώνα μέσα του», τονίζει στην κριτική της η ιστοσελίδα gazettely.com, από τις μεγαλύτερες στο χώρο σε θέματα κινηματογράφου και συμπληρώνει ότι ο Ελληνας ηθοποιός «με δυσκολία συγκρατεί τις συντριπτικές παλίρροιες, αναδεικνύει το χάσμα ανάμεσα στον πατέρα που έχει ακόμα ανάγκη να προστατεύσει και την πραγματικότητα που έχει μεγαλώσει πέρα από τον έλεγχό του».

Αναφορικά με την υπόθεση, κάθε καλοκαίρι, η οικογένεια Τσακίρη επιβιβάζεται στο σκάφος της για να απολαύσει διασκέδαση και χαλάρωση κατά μήκος της ακτογραμμής του νησιού του Πόρου. Φέτος, όμως, τα πράγματα δεν πάνε σύμφωνα με το σχέδιο. Ο Μπάμπης παίρνει τα ενήλικα δίδυμα του, Κωνσταντίνο και Έλσα, στο συνηθισμένο οικογενειακό τους ταξίδι. Όμως, αγκυροβολημένοι στην ανοικτή θάλασσα, απροσδόκητα προβλήματα διαταράσσουν τις διακοπές τους.

Ο Συμεών Τσακίρης, βρίσκεται στο επίκεντρο ως Μπάμπης. Ως πατέρας που εξακολουθεί να προστατεύει τα μεγάλα παιδιά του, που μεταφέρει τόσο τη λαχτάρα του να… παγώσει μια στιγμή, όσο και την αδυναμία του να αποδεχτεί αυτό που γίνεται.

Ενώ ο Μπάμπης ανυπομονεί να ψαρέψει όπως πάντα, τα αδέρφια εναλλάξ πειράζονται και υποστηρίζουν το ένα το άλλο, όπως συνηθίζουν να κάνουν οι νεαροί ενήλικες. Ο Κωνσταντίνος και η Έλσα συναντούν επίσης ένα χαμένο κοριτσάκι και γίνονται φίλοι με την αδερφή της. Ακολουθούν περισσότερες συναντήσεις, που φαίνονται λιγότερο τυχαίες από ό,τι φαίνονται, καθώς τα δίδυμα συναντούν μια μυστηριώδη γυναίκα με ένα υπέροχο φόρεμα και τότε οι διακοπές ανατρέπονται! Αν και τα παιδιά δεν το καταλαβαίνουν, αυτή είναι η μητέρα τους, η Άννα, που τα άφησε δεκατρία χρόνια πριν. Ο Μπάμπης την αναγνωρίζει αμέσως, ανοίγοντας ξανά πληγές που δεν επουλώθηκαν. Η επανεμφάνισή της τον μακριά ακόμα και από τα αγαπημένα του παιδιά.

Φωτογραφία με πρωταγωνιστές και συντελεστές της ταινίας «Kyuka – Πριν το τέλος του καλοκαιριού», κατά τη διάρκεια του Acid 2024 (Association for the Distribution of Independent Cinema), δράση στο πλαίσιο του Φεστιβάλ των Καννών με σκοπό την ανακάλυψη νέων ταλέντων και την προώθηση του ανεξάρτητου σινεμά.

Ο Μπάμπης απομονώνεται όλο και περισσότερο, κάνει αναδρομή στο παρελθόν που τον στοιχειώνει. Η χαρούμενη παραθαλάσσια πόλη μεταμορφώνεται στα μάτια του. Τα αγαπημένα του παιδιά σύντομα θα μεγαλώσουν και θα αλλάξουν επίσης. Όταν ένα παλιός καβγά από τα παρελθόν φουντώνει φουντώνει ξανά, ο άνθρωπος που υπερηφανεύεται ότι παραμένει δυνατός δείχνει τελικά ρωγμές στο σκληρό εξωτερικό του.

Η πινελιά του σκηνοθέτη

Ο σκηνοθέτης Κωστής Χαραμουντάνης φέρνει μια βαθιά προσωπική πινελιά στο Kyuka. Φτιάχνει την ιστορία με τρόπο οικείο και αυθεντικό, φέρνοντας τους θεατές κοντά παρά την αντισυμβατική της μορφή. Ο Χαραμουντάνης δημιουργεί στιγμές που αντηχούν πολύ αργότερα, δίνοντας προτεραιότητα στο συναισθηματικό βάθος έναντι της άκαμπτης δομής. Από την ασύνδετη αλλά συναρπαστική αλληλουχία των συναντήσεων, αναδύεται ένα τρυφερό πορτρέτο της οικογενειακής δυναμικής. Ο Χαραμουντάνης εστιάζει στις μικρές ανταλλαγές μεταξύ των χαρακτήρων. Είτε στη συνομιλία είτε στις σιωπηλές χειρονομίες, σταχυολογούμε τις λεπτές σχέσεις τους. Ο σκόπιμος ρυθμός και το κόψιμό του επιτρέπουν στο πλήρες νόημά τους να ξεδιπλωθεί, κρατώντας το κοινό απορροφημένο σε ακατέργαστες ανθρώπινες λεπτομέρειες.

Πρωταγωνιστές της ταινίας «Kyuka – Πριν το τέλος του καλοκαιριού», η οποία έχει επιλεγεί για το Acid 2024 (Association for the Distribution of Independent Cinema), δράση στο πλαίσιο του Φεστιβάλ των Καννών με σκοπό την ανακάλυψη νέων ταλέντων και την προώθηση του ανεξάρτητου σινεμά.

Η ίδια η καλοκαιρινή περίοδος καλλιεργεί νοσταλγικό προβληματισμό. Ο πιο αργός ρυθμός του ελεύθερου χρόνου αφήνει το μυαλό να περιπλανηθεί σε παλαιότερες μέρες. Ωστόσο, για αυτήν την οικογένεια, η νοσταλγία αποδεικνύεται γλυκόπικρη. Ο πατέρας παλεύει με περασμένες αγάπες και απώλειες ακριβώς κάτω από την χαρούμενη επιφάνεια του.

Η δυναμική της οικογένειας αναδύεται μέσα από την ιδιαίτερη σχέση κάθε ατόμου με το παρελθόν. Ο Μπάμπης προστατεύει τα παιδιά του από τα σκληρά άκρα της αλήθειας.

Οπως αναφέρει σε συνέντευξή του στο cineuropa και ο ίδιος ο Κωστής Χαραμουντάνης: «Εμπνεύστηκα από τις οικογενειακές μας διακοπές ως παιδί στον Πόρο, όπου ζούσαμε σε ένα μικρό ιστιοφόρο, πράγμα που δημιουργούσε αρκετή ένταση, αλλά και όμορφες αναμνήσεις, γεμάτες αγάπη και χιούμορ. Μου πήρε 7 χρόνια να ολοκληρώσω την ταινία, έγραψα περίπου 20 drafts του σεναρίου, είχα πολύτιμο feedback από τους ηθοποιούς και τους παραγωγούς, ήταν μια πολύ ωραία και δημιουργική εμπειρία».

Στην επίσημη καταχώριση της ταινίας του Κωστή Χαραμουντάνη στην ιστοσελίδα του ACID, οι Julien Meunier και Viken Armenian γράφουν χαρακτηριστικά: «Γιατί νιώθουμε τέτοια ικανοποίηση από τα πρώτα λεπτά της ταινίας; Προφανώς από το εκθαμβωτικό χάρισμα των ηθοποιών».