Οι δύο παράγοντες που μπορεί να απέτρεπαν το ναυάγιο του σούπερ γιοτ «Bayesian» στη Σικελία

Μέχρι στιγμής, δεν έχουν ξεκαθαρίσει τα αίτια της τραγωδίας που οδήγησε στον θάνατο συνολικά επτά άτομα, όμως μηχανικοί και παράγοντες της ιστιοπλοΐας τόνισαν ότι δύο πράγματα θα μπορούσαν να αποτρέψουν το ναυάγιο.

Πολλά είναι τα αναπάντητα ερωτήματα όσον αφορά το γιατί βυθίστηκε το σούπερ γιοτ «Bayesian» στο Παλέρμο της Σικελίας, με τις θεωρίες που επικρατούν να σχετίζονται με το φαινόμενο του «μαύρου κύκνου» και τον παράγοντα του ανθρώπινου λάθους.

Το πρώτο έχει να κάνει με τη θέση του σκάφους μετά το «χτύπημα» από υδροστρόβιλο και το δεύτερο με το γεγονός ότι δεν ήταν τελείως κλειστός ο χώρος του κάτω καταστρώματος, που στεγάζει το tender, δηλαδή μεταφέρει επιβάτες και πλήρωμα στη στεριά.

Μιλώντας στην Daily Mail, μια διακεκριμένη προσωπικότητα της βιομηχανίας ιστιοπλοΐας ανέφερε ότι ένα γιοτ όπως το «Bayesian» θα έπρεπε να έχει επανέλθει σε όρθια θέση λίγο μετά το «χτύπημα» του υδροστρόβιλου. Σύμφωνα με τον ιταλικό, κρατικό, ραδιοτηλεοπτικό σταθμό «RAI», η καρίνα, η οποία δίνει σε ένα γιοτ σταθερότητα και ισορροπία στην πλεύση, κατέβηκε σε βάθος 4 μέτρων, αντί για το πλήρες βάθος που είναι 7,5 μέτρα.

Αν η καρίνα, λοιπόν, είχε επεκταθεί πλήρως, το γιοτ θα είχε περισσότερες πιθανότητες να επανέλθει σε όρθια θέση μετά το «χτύπημα» του υδροστρόβιλου.

Επίσης, ο χώρος του κάτω καταστρώματος φέρεται να μην ήταν τελείως κλειστός, με μαρτυρίες να αναφέρουν ότι κάποιοι είχαν επιστρέψει στο γιοτ από μια βόλτα στη στεριά, αργά εκείνο το βράδυ. «Είχαν εν μέρει βάλει το tender στη θέση του», είπε στη «RAI» ένας ειδικός, «αλλά δεν είχαν ασφαλίσει σωστά τον χώρο».

Ένας μηχανικός από το ναυπηγείο που κατασκεύασε το σούπερ γιοτ είπε πως είναι πεπεισμένος ότι «δεν μπορούμε να αποδώσουμε τη βύθιση του γιοτ εξ ολοκλήρου στον καιρό».

«Το “Bayesian” πιθανότατα βυθίστηκε λόγω ανθρώπινου λάθους, ευρισκόμενο σε όχι ενδεδειγμένη θέση για την πιθανή άφιξη μιας κακοκαιρίας», είπε ο μηχανικός από την Italian Sea Group, την εταιρεία στην οποία ανήκει η Perini Navi, εταιρεία που παρουσίασε το γιοτ το 2008.

Εκτέλεση Ζαμπούνη: «Γνωρίζουν πάρα πολύ καλά ότι όποιος μιλήσει τελειώνει»
16 Ιανουαρίου, 2024
Το Στέιτ Ντιπάρτμεντ απαγορεύει τη χορήγηση βίζας σε άτομα που «υπονομεύουν τη δημοκρατία στη Γεωργία»
13 Δεκεμβρίου, 2024
Εκστρατεία του υπουργείου Υγείας για την οδική ασφάλεια σε συνεργασία με βενζινοπώλες
13 Δεκεμβρίου, 2024
Γερμανία: Εμφανίστηκαν αγνώστου προέλευσης drones πάνω από στρατιωτική βάση
13 Δεκεμβρίου, 2024
Δένδιας: Έρχονται αλλαγές στη στρατιωτική θητεία
13 Δεκεμβρίου, 2024
Τσιάρας για ΟΠΕΚΕΠΕ: Η παραίτηση του ΔΣ δεν σημαίνει παύση πληρωμών
13 Δεκεμβρίου, 2024
Σταϊκούρας: Το πόρισμα για τα Τέμπη αναμένεται έως το τέλος Φεβρουαρίου 2025
13 Δεκεμβρίου, 2024
Γκύζη: Ξυλοκόπησε την μητέρα του, την περιέλουσε με πετρέλαιο και προσπάθησε να την κάψει
13 Δεκεμβρίου, 2024
Ξεκίνησε η διαδικασία εκκαθάρισης των εκλογικών καταλόγων
13 Δεκεμβρίου, 2024
Gukesh Dommaraju: Ο 18χρονος έγινε ο νεότερος παγκόσμιος πρωταθλητής στο σκάκι
13 Δεκεμβρίου, 2024
Βίντεο από τη δράση της συμμορίας των πολεοδόμων
13 Δεκεμβρίου, 2024