Η ΟΙΕΛΕ σε ανακοίνωση της αναφέρει πως δέχθηκε καταγγελία σύμφωνα με την οποία μεγάλος αριθμός μαθητών ιδιωτικού σχολείου της Δυτικής Αττικής που διαφήμισε φέτος «πρωτιές» στις Πανελλαδικές εξετάστηκε προφορικά, με αμφίβολης εγκυρότητας γνωματεύσεις για τενοντίτιδα, μαζί με τους φυσικώς αδυνάτους.
Για μια εξαιρετικά σοβαρή και επώνυμη καταγγελία για τις Πανελλαδικές (που έχει σταλεί στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, στην οικεία Διεύθυνση Εκπαίδευσης και στην ΟΛΜΕ) και έφθασε στα γραφεία της κάνει λόγο σε ανακοίνωσή της η Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδος. Η Ομοσπονδία ζητεί την άμεση παρέμβαση της υπουργού Παιδείας και την εις βάθος διερεύνηση της υπόθεσης, σύμφωνα με το Newsbeast.gr.
Η ανακοίνωση τονίζει ότι είναι γνωστό ότι η προφορική εξέταση βαθμολογείται επιεικέστερα από τη γραπτή και μάλιστα σε μια χρονιά που τα θέματα των εξετάσεων ήταν ιδιαίτερα δύσκολα.
Ο Πρόεδρος της ΟΙΕΛΕ επικοινώνησε με την καταγγέλλουσα μητέρα, η οποία μίλησε για «γεγονότα» κι όχι για απλές υποθέσεις, τονίζοντας μάλιστα ότι κανένας από το Υπουργείο ή τη Διεύθυνση Εκπαίδευσης δεν επικοινώνησε μαζί της, παρά το γεγονός ότι είχε αποστείλει την καταγγελία εδώ και εβδομάδες.
Η σοβαρή αυτή καταγγελία προστίθεται σε μια σειρά πρόσφατων ανάλογων ζητημάτων για τέτοιου είδους περιστατικά. Οι αρμόδιες υπηρεσίες πάντως μπορούν να διερευνήσουν τις καταγγελίες εύκολα και γρήγορα, καθώς όλα τα στοιχεία είναι στη διάθεσή τους σχετικά με το ποιοι μαθητές εξετάστηκαν ως φυσικώς αδύνατοι, με ποια αιτιολογία και τι βαθμούς έλαβαν.
Η ΟΙΕΛΕ αναφέρει επίσης ότι: «…Το φαινόμενο της υπονόμευσης σοβαρών εξεταστικών διαδικασιών σε ιδιωτικά σχολεία δεν είναι πρωτόγνωρο. Αρκεί να μελετήσει κάποιος τις ανακοινώσεις μας την τελευταία δεκαετία, με αποκορύφωμα την καταδολίευση των εξετάσεων του ΙΒ το 2009 σε τρία μεγάλα ιδιωτικά σχολεία της Αθήνας. Οι Πανελλαδικές Εξετάσεις, αν και θεσμός ισότητας ανάμεσα σε άνισους διαγωνιζόμενους, είναι μια από τις ελάχιστες διαδικασίες της ελληνικής πολιτείας που έχουν την εμπιστοσύνη της κοινωνίας και τυχόν αλλοίωσή τους διευρύνει ακόμη περισσότερο τις κοινωνικές και εκπαιδευτικές ανισότητες. Αποτελεί, επομένως, αίτημα κάθε πολίτη η πλήρης διαλεύκανση περιπτώσεων καταδολίευσης των Εξετάσεων από την πλευρά της πολιτείας στο όνομα της ισονομίας και της ισοπολιτείας».
Στην συνέχεια παραθέτουν αυτούσια, με αφαίρεση ευαίσθητων δεδομένων, την επιστολή της μητέρας.