Ξεκίνησαν σήμερα, Τρίτη 16 Ιουνίου οι εξετάσεις για τα ΕΠΑΛ, με το μάθημα των Νέων Ελληνικών (Γενικής Παιδείας).
Συνολικά, φέτος, περίπου 100.000 υποψήφιοι θα διεκδικήσουν 77.970 θέσεις της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, οι περισσότεροι εξεταζόμενοι στο «νέο» σύστημα και οι υπόλοιποι στο «παλαιό».
Οι υποψήφιοι των ΕΠΑΛ εξετάστηκαν σε άρθρο του Κοσμά Βίδου για την Παγκόσμια Ημέρα του Νερού.
Δείτε ΕΔΩ τα θέματα στα Νέα Ελληνικά
Οι απαντήσεις
1 η δραστηριότητα
Α1. Ο εορτασμός της Παγκόσμιας Ημέρας Νερού (22 Μαρτίου) στοχεύει στην προβολή της σημασίας του υδάτινου στοιχείου, έστω και σε συμβολικό επίπεδο. Υπενθυμίζει ότι το νερό, ως βασικό συστατικό του ανθρώπινου σώματος είναι εξίσου σημαντικό με το οξυγόνο και το φως και δεν πρέπει να το υποτιμούμε.
Τέλος, η καθιέρωση της Παγκόσμιας Ημέρας για το Νερό δηλώνει εμφατικά ότι το νερό είναι ένα αγαθό που χρειάζεται προστασία από τον συνειδητοποιημένο άνθρωπο, καθώς η λειψυδρία αποτελεί έναν απτό κίνδυνο για το άμεσο μέλλον, σε παγκόσμιο επίπεδο.
2 η δραστηριότητα
Α2. Τίτλος Για να μην πούμε το νερό … νεράκι… / Ο συγκεκριμένος τίτλος – που παραπέμπει και σε γνωστή λαϊκή ρήση – εστιάζει στο συναίσθημα του δέκτη, με τρόπο χαριτωμένο, αλλά και ενδεικτικό των συνεπειών που μπορεί να έχει για τον άνθρωπο η έλλειψη του νερού (χρήση υποκοριστικού: «νεράκι»).
Έτσι, χωρίς να τραγικοποιεί το πρόβλημα, περνάει το αναγκαίο μήνυμα στον δέκτη.
Α3. Η χρήση του α’ πληθυντικού προσώπου αποπνέει συλλογικότητα και ευαισθητοποιεί τους αναγνώστες, καθώς το πρόβλημα αφορά τους πάντες. Παράλληλα, ο συγγραφέας συμμετέχει στον γενικότερο προβληματισμό και καταδεικνύεται η ανάγκη για συλλογική δράση. Τέλος, το ύφος του κειμένου γίνεται άμεσο και οικείο.
Α4. Παγκόσμια προτεραιότητα / Βασανισμένες γυναίκες / Έχουν εγκαταλείψει τα σπίτια τους / Χτυπούν τον κώδωνα / Ατμοσφαιρική ρύπανση / Να χειροτερεύσουν την κατάσταση