Πανεπιστήμιο Γάνδης για Τέμπη: Εύφλεκτα υγρά 3,5 τόνων μετέφερε στο πρώτο βαγόνι η εμπορική αμαξοστοιχία

Eπιστήμονες του Πανεπιστημίου της Γάνδης έκαναν ακριβή εκτίμηση για τα αίτια της τεράστιας έκρηξης που ξέσπασε μετά τη φονική σύγκρουση τρένων στα Τέμπη πριν 2 χρόνια, στη χειρότερη σιδηροδρομική τραγωδία που γνώρισε η χώρα, όταν 57 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους.

Η ομάδα ακαδημαϊκών ερευνητών του Τμήματος Δομικής Μηχανικής του Πανεπιστημίου της Γάνδης ερευνά την τραγωδία των Τεμπών εδώ και περίπου ένα χρόνο μετά από εντολή του Ελληνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (ΕΟΔΑΣΑΜ).

Χρησιμοποιώντας τον εξοπλισμό του ειδικού εργαστηρίου τους, καθώς και το καινοτόμο σύστημα ανάλυσης τεχνητής νοημοσύνης (AI) που έχουν δημιουργήσει, οι Βέλγοι επιστήμονες φέρεται να κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι το πρώτο βαγόνι της εμπορικής αμαξοστοιχίας, που ακολουθούσε τους δύο κινητήρες της εμπορικής αμαξοστοιχίας, που μετέφερε φορτίο εύφλεκτων υγρών.

Βέλγοι εμπειρογνώμονες κατέληξαν σε συμπεράσματα όχι μόνο για το είδος των ουσιών που προκάλεσαν την έκρηξη, αλλά και για το βάρος τους, τις διαστάσεις της δεξαμενής που τις μετέφερε, ακόμη και τη θέση του τρένου όπου βρέθηκαν.

Σύμφωνα με το Πανεπιστήμιο, το βάρος των εύφλεκτων υγρών που εκτιμάται ότι μεταφέρθηκαν από το εμπορευματικό τρένο ήταν μεταξύ 3,5 και 4 τόνων.

Κατά πληροφορίες, οι συγκεκριμένες πληροφορίες θα συμπεριληφθούν στην έκθεση της Αρχής Διερεύνησης Ατυχημάτων, η οποία αναμένεται να παρουσιαστεί στις 27 Φεβρουαρίου 2025.

Η διάρκεια των εκρήξεων μετά τη σύγκρουση ήταν περίπου 8 δευτερόλεπτα, ενώ το «πύρινο μανιτάρι» που προκλήθηκε από την έκρηξη έφτασε σε ύψος 80 μέτρων.

Οι εύφλεκτες ουσίες είναι πιθανό να είναι το ξυλόλιο και το τολουόλιο, που χρησιμοποιούνται επίσης για νοθεία καυσίμων.

Το εμπορικό βαγόνι πέρασε από 15 σταθμούς και 40 κάμερες. Στη δικογραφία περιλαμβάνεται ένα μόνο βίντεο, με κάποια κενά, και καταγράφεται με αιχμηρές λεπτομέρειες 26 λεπτά πριν από την μοιραία σύγκρουση στην περιοχή της Λεπτοκαρυάς.

Το πιθανό παράνομο φορτίο εκτιμάται από τους τεχνικούς συμβούλους ότι βρισκόταν στα τρία πρώτα βαγόνια ανοιχτού τύπου πίσω από τη δεύτερη μηχανή της εμπορευματικής αμαξοστοιχίας.

Εν τω μεταξύ, η πρώτη δικαστική απόφαση που επιδίκασε αποζημίωση στους συγγενείς εργάτη τρένου στην τραγωδία στα Τέμπη κατηγόρησε τον ΟΣΕ και την Hellenic Train ότι γνώριζαν τα κενά στην ασφάλεια των σιδηροδρόμων και παρόλα αυτά επέτρεψαν τη λειτουργία των υπηρεσιών.

Εκτέλεση Ζαμπούνη: «Γνωρίζουν πάρα πολύ καλά ότι όποιος μιλήσει τελειώνει»
16 Ιανουαρίου, 2024
Γλυφάδα: Στη δημοσιότητα οι φωτογραφίες των 7 Τούρκων που κατηγορούνται για τους πυροβολισμούς με 2 νεκρούς
3 Φεβρουαρίου, 2025
Νεκρός βρέθηκε κρατούμενος στα κρατητήρια του αστυνομικού τμήματος Κω
3 Φεβρουαρίου, 2025
Ο Χρήστος Μάστορας συνελήφθη μετά από αλκοτέστ – Προσπάθησε να αποφύγει το μπλόκο
3 Φεβρουαρίου, 2025
Ηράκλειο: Ξεκινά ο έλεγχος στα όργανα του μικρού Άγγελου – Υπέγραψε η γιαγιά για τη μεταμόσχευση
3 Φεβρουαρίου, 2025
Ανησυχία από το μπαράζ σεισμικών δονήσεων στις Κυκλάδες: Σε επιφυλακή η Σαντορίνη- Τι λένε οι ειδικοί
3 Φεβρουαρίου, 2025
Παναθηναϊκός: Ξεκίνησε η θεμελίωση του γηπέδου στον Βοτανικό – Αλαφούζος: «Θα είναι έτοιμο τα Χριστούγεννα του 2026»
3 Φεβρουαρίου, 2025
Συνελήφθη γνωστός τραγουδιστής που οδηγούσε υπό την επήρεια αλκοόλ – Προσπάθησε να διαφύγει
3 Φεβρουαρίου, 2025
Τα θερμοκήπια Smart Greenhouses είναι το μέλλον της ελληνικής γεωργίας
3 Φεβρουαρίου, 2025
Νέοι σεισμοί σε Αμοργό και Αλόννησο – «Κουνήθηκε» και η Αττική
3 Φεβρουαρίου, 2025
Θεσσαλονίκη: Διαρρήκτες άρπαξαν εργαλεία από αποθήκη στην Καλαμαριά- Καρέ καρέ η δράση τους
3 Φεβρουαρίου, 2025